بازی “پوکمون گو” با درآمد روزانه ۱۰ میلیون دلار و بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود

0

تعداد دانلود بازی موبایلی پوکمون گو از مرز ۱۰۰ میلیون فراتر رفت.

شغل پر درآمد راهنمای بازی پوکمون گو راهنمای بازی pokemon go دانلود پوکمون گو دانلود بازی اندروید pokemon go

 بازی محبوب مبتنی بر واقعیت مجازی همچنان قوی به‌پیش می‌رود و علی‌رغم باگ‌های زیاد در بازی و ترس از تجاوز به حریم خصوصی و مکان‌های ممنوعه بر اساس گزارش موسسه App Annie کاربران اینک بیش از ۱۰۰ میلیون بار این بازی را روی موبایل‌های خود دانلود کرده‌اند که در مقایسه با رقم دانلود ۲۵ میلیون در اواخر جولای رکوردشکنی تاریخی در میان اپلیکیشن های گیم موبایلی محسوب می‌شود.

پیش‌تر «تک کرانچ» گزارش داده بود که در کمتر از ۱۹ روز تعداد دانلود از مرز ۵۰ میلیون فراتر رفته است.

موسسه مذکور همچنین اعلام کرده مالکان بازی از پوکمون گو روی آی او اس و اندروید درمجموع روزانه ۱۰ میلیون دلار عایدی دارند و جالب اینجاست که مالکان سایر بازی‌های موبایلی به همین خاطر دچار افت درآمد شده‌اند که این موضوع برایشان نگران‌کننده شده است.

شغل پر درآمد راهنمای بازی پوکمون گو راهنمای بازی pokemon go دانلود پوکمون گو دانلود بازی اندروید pokemon go

«پوکِمون گو» (انگلیسی: Pokémon Go) یک بازی ویدئویی در سبک واقعیت افزوده است که توسط شرکت آمریکایی نیانتیک (به انگلیسی: Niantic) و در سال ۲۰۱۶ و در پلت‌فرم‌های آی‌اواس و اندروید منتشر شده‌است. شرکت نیانتیک این بازی را با همکاری شرکت شناخته شده نینتندو (به انگلیسی: Nintendo) ژاپن طراحی کرده است. پوکمون گو یک بازی رایگان است که البته برای پیشرفت سریع‌تر در مراحل مختلف بازی می‌توان پول پرداخت کرد.

مجموعه بازی‌های پوکمون، کار خود را ۲۰ سال پیش روی کنسول دستی گیم شروع کردند. ایدهٔ اصلی این بازی از کودکی کارگردان این سری یعنی ساتوشی تاجیری که علاقه خاصی به جمع کردن حشرات داشت، گرفته شد. در این بازی‌ها، هیولاهایی به اسم پوکمون نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

سازندگان این بازی، به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار بازی‌های پوکمون، بازی جدیدی به نام «پوکمون گو» را برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی کردند.

بازخورد

میزان دانلود این اپلیکیشن به نحوی چشمگیری ادامه پیدا کرد و تقریباً تمام رکوردهای پیش از خود را شکست. بازی پوکمون‌گو از نظر تعداد کاربران فعال در یک نرم‌افزار اندرویدی، در مقام پنجم و حتی بالاتر از نت‌فلیکس و توئیتر قرار گرفت. پرداخت‌های درون برنامه‌ای این بازی در عرض دو هفته بیش از ۱۴ میلیون دلار درآمد برای عرضه‌کنندگانش به همراه داشت. بازی پوکمون گو تا اواخر تیر ۱۳۹۵ در ایالات متحده آمریکا، نیوزلند، آلمان و بریتانیا در دسترس کاربران قرار گرفت که بر اساس آخرین آمار سوروی مانکی (به انگلیسی: Surveymonkey) تا آن زمان حدود ۱۲میلیون کاربر آمریکایی فعال به جستجوی هیولاهای پوکمون مشغول شدند و شمار کاربران این بازی در این چهار کشور به بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال رسید و فقط در گوگل‌پلی بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شد.

بازخورد‌های امنیتی

اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی، به دلایل امنیتی، استفاده از این بازی را در تمام مراکز نظامی خود ممنوع اعلام کرده است.

چین

چین نیز اعلام کرده است که نگران جاسوسی از اطلاعات شخصی کاربران و مراکز حساس نظامی و امنیتی کشور توسط این بازی است.

در چین، خدمات گوگل توسط یک فایروال بزرگ فیلتر شده و ممنوع است اما بازیکنان چینی شناسه برنامه استرالیا را خریداری و استفاده می‌کنند.

کره جنوبی

در کره جنوبی، بازی هنوز منتشر نشده است و محدودیت‌های عمده در استفاده از داده‌های نقشه‌برداری آنلاین وجود دارد. با این حال، با توجه به اخبار قطعی، یک منطقه کوچک در اطراف سوکچو در بخش شمال شرقی این کشور، بخشی از منطقه نقشه‌برداری نیانتیک کره شمالی در نظر گرفته شده و در آن منطقه بازی به طور کامل قابل اجرا است. بسیاری از مردم کره برای بازی به این منطقه رفته‌اند.


نحوه بازی

ده‌ها تن در حال جستجو و جمع‌آوری «هانتر»، ۷ عصر در تالار دانشگاه بین‌المللی فلوریدا

این بازی، از اطلاعات منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارید و قابلیتهای دوربین تلفن همراهتان استفاده می‌کند تا موجوداتی را که «پوکمون» نامیده می‌شوند، روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراهتان خلق کند. به این ترتیب مکان جغرافیایی که در آن هستید، تبدیل به مکان بازی و رقابت پوکمون‌ها می‌شود.

هدف در این بازی این است که تا جای امکان پوکمون‌های بیشتری را جمع کرد و سپس قدرتشان را افزایش داد. برای پیدا کردن و شکار پوکمون‌های پنهان شده، باید دوربین گوشی تلفن را فعال کنید، در دنیای واقعی بگردید و همان‌طور که راه می‌روید، برای پوکمون‌ها گوی یا پوکبال (poke ball) بفرستید.

برای «شکار» پوکمون‌ها که در محیط اطراف کاربر پنهان شده‌اند، کاربر مجبور است که دوربین گوشی موبایل خود را فعال کند و در محیط اطراف خود راه برود و پس از پیدا کردن یک پوکمون، گوی مخصوص بازی را به سمت آن پرتاب کند.

نوع دیگر اماکن ثابت در این بازی جیم (Gym)ها هستند. درواقع جیم یک مکان حقیقی است که افراد در آنجا جمع شده و مبارزه می‌کنند تا منطقه را تحت کنترل خود بگیرند.

از آنجا که ممکن است که در منطقه جغرافیایی شما، کاربران دیگری نیز حضور داشته باشند، ممکن است علاوه بر شما افراد دیگری نیز به دنبال شکار پوکمون باشند. به همین دلیل سرعت عمل در این بازی مهم است.

آیتم‌های بازی

پوک بال‌ها

پوک بال‌ها یکی از کاربردی‌ترین آیتم‌ها در سراسر بازی پوکمون گو (Pokemon Go) هستند و شما در ابتدای شروع این بازی ۵۰ تا از این گوی‌ها را بر عهده خواهید داشت. برای به دست آوردن هرچه بیشتر این گوی‌ها شما می‌بایست پوک استوپ‌ها را پیدا کنید و یا به‌صورت جداگانه از فروشگاه درون بازی خریداری کنید. برای خرید ۲۰ پوک بال شما باید ۱۰۰ پوک کویین بپردازید. علاوه بر آن برای ۱۰۰ پوک بال ۴۶۰ پوک کویین و برای ۲۰۰ پوک بال نیز ۸۰۰ پوک کویین پرداخت کنید.

تخم مرغ‌ها

تخم مرغ‌های بازی پوکمون گو را می‌توانید در طبیعت و به‌وسیله یک دستگاه پرورش تخم مرغ پیدا کنید. معمولاً پس از آنکه مسافت خاصی را پیاده طی می‌کنید و یا آنکه پوکمون جدیدی را شکار می‌کنید این تخم مرغ‌ها به دست می‌آیند.

تخم مرغ شانسی

برخلاف تخم مرغ‌های معمولی، تخم مرغ شانسی می‌تواند امتیازات دو برابری را برای شما به ارمغان آورد و شما ۳۰ دقیقه برای استفاده از آن‌ها زمان خواهید داشت. برای خرید هر یک از آن‌ها باید ۸۰ پوک کویین داشته باشید. یا آنکه پک ۸ عددی آن را با ۵۰۰ پوک کویین و یا ۲۵ عددی آن را با ۱۲۵۰ پوک کویین خریداری کنید.

دستگاه پرورش تخم مرغ

برای شروع شما تنها می‌توانید یک تخم مرغ را توسط این دستگاه پرورش دهید اما در واقع کاربرد این محصول مدت زمان نامحدودی خواهد داشت. شما می‌توانید از فروشگاه دستگاه‌های پرورش تخم مرغ بیشتری را نیز خریداری کنید که هرکدام از آن‌ها نیز یک تخم مرغ به شما تحویل دهند. برای خرید این دستگاه باید ۱۵۰ پوک کویین بپردازید که البته تنها از سه آن‌ها به‌صورت هم‌زمان می‌توانید استفاده کنید.

دستگاه بخور

این آیتم موجب می‌شود تا شما راحت‌تر از گذشته قادر به پیدا کردن پوکمون‌ها باشید. در استفاده از این آیتم شما ۳۰ دقیقه فرصت خواهید داشت. برای خرید یکی از این آیتم می‌توانید ۸۰ پوک کویین خریداری کنید. علاوه بر آن برای خرید بسته ۸ عددی ۵۰۰ پوک کویین و ۲۵ عددی ۱۲۵۰ پوک کویین پرداخت کنید.

ماژول اغوا کننده

آیتم ماژول اغوا کننده دارای کاربردی نظیر آیتم دستگاه بخور است. با این تفاوت که شما قدرت بیشتری را جهت پیدا کردن پوکمون به دست خواهید آورد. این آیتم نیز درست مانند آیتم فوق ۳۰ دقیقه تأثیرگذار خواهد بود.

حافظه پوکمون

این آیتم برای ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لطف این آیتم شما می‌توانید تا سقف ۲۵۰ پوکمون و ۹ تخم مرغ را ذخیره کنید. اگر نیازمند فضای بیشتری هستید باید Pokemon Storage خود را با پرداخت ۵۰ پوک کویین تا سقف ۵۰ فضای ذخیره بیشتر ارتقاء دهید.

کیف ارتقا

این کیف همواره در کنار شما است تا در طول مسیری که طی می‌کنید بتوانید آیتم‌های مختلف را در آن ذخیره کنید. به‌صورت پیش‌فرض این کیف دارای ظرفیت ۳۵۰ آیتمی است که با پرداخت ۵۰ پوک کویین می‌توانید به ظرفیت این کیف ۵۰ آیتم دیگر را نیز اضافه کند.

تأثیر اقتصادی

از آنجایی که این بازی بر اساس موقعیت‌های جغرافیای حقیقی طراحی شده، روش‌های متعددی وجود دارد که علاقمندان پوکمون به مشتری بالقوه مراکز کسب و کار تبدیل شوند.

در این بازی دو نوع مکان ثابت وجود دارد: پوک‌استاپ‌ها (Poke Stop) معمولاً جاذبه یا اماکن تجاری شهر هستند. این نکته حائز اهمیت است که اگر پوک‌استاپ‌ها خود مکان تجاری نباشند، حتماً در نزدیکی آن‌ها یک مغازه یا محل کسب و کار وجود دارد که می‌تواند پوکمون بازها را به خود جلب کند و همچنین جیم‌ها (Gym) که درواقع یک مکان حقیقی هستند که افراد در آنجا جمع شده و مبارزه می‌کنند تا منطقه را تحت کنترل خود بگیرند. هر دو نوع مکان به طور منظم و حتی روزانه چندین بار افراد را در یک منطقه مشترک گرد هم می‌آورد و همین نکته می‌تواند به کسب وکارهایی که در آن مناطق واقع هستند رونق ببخشد.

کارشناسان برآورد کرده‌اند که این بازی ظرف یک یا دو سال آینده نزدیک به ۳ میلیارد دلار سودآوری خواهد داشت. همچنین زمان زیادی از آنچه که کاربران صرف یکی از اپلیکیشن‌هایی مانند توئیتر و فیسبوک و اسنپ چت و … می‌کردند اکنون رکوردش در دست این بازی است و طی چند هفته اول سود ۳۵ میلیون دلاری برای شرکت سازنده به همراه داشته است.

بر اساس پیش‌بینی مؤسسه «نیو زو» که به تحلیل داده‌ها و اطلاعات مرتبط با بازی‌های دیجیتال و اپلیکیشن‌ها می‌پردازد، ارزش بازار بازی‌های دیجیتال در سراسر جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. معادل روزی ۱٫۶ میلیون دلار درآمد. از این میزان نزدیک به ۳۷ میلیارد دلار مربوط به بازی‌هایی است که اپلیکیشن‌ها آنها برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی‌شده است. بر اساس همین ارزیابی، حدس زده‌شده است که گردش مالی این بازار در سال ۲۰۱۹ میلادی تا حدود ۱۱۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

تأثیر بر سلامت

پوکمون گو به طور بالقوه می‌تواند در بهبود سلامت جسمی و روانی بازیکنان مبتلا به افسردگی و اضطراب اجتماعی مؤثر باشد. بازیکنان پوکمون گو به طور متوسط روزانه ۴۳ دقیقه صرف این بازی می‌کنند و در «دنیای واقعی» راه می‌روند که در یک هفته برابر است با ۱۵۰۰ کالری برای زنان و ۱۸۰۰ کالری برای مردان.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این بازی ترافیک افراد پیاده را در برخی شهرها به وضوح افزایش داده است.

این بازی خطراتی نیز دارد. به طور مثال بر اساس گزارش پلیس میسوری، گروهی از پوکمون‌بازهایی که در یک پوک‌استاپ گرد هم آمده بودند با یک جنازه برخورد کردند و یا بر اساس گزارش پلیس میسوری، پوکمون‌بازها بدون توجه به امنیت خود، در ساعت‌های نامتعارف همچون سه نیمه شب به اماکن و کوچه‌های خلوت در مناطق ناامن شهر رفته‌اند.

از دیگر جنبه‌های منفی بازی، بی‌توجهی افراد به دنیا پیرامون است. افرادی که معمولاً سر در گوشی همراه خود دارند، در معرض خطراتی مثل سقوط یا تصادف هستند.

راهنمای نصب

–  بازی به صورت آنلاین می باشد.

–  بازی نیاز به اندروید ۴.۴ و بالاتر دارد.

–  بازی کاملا رایگان بوده و دارای آیتم هایی با پرداخت درون برنامه ای می باشد.

–  برای اجرای بازی به حداقل ۲ گیگابایت فضای خالی رم نیاز دارید.

–  برای اجرا بازی باید گوشی شما قابلیت GPS را داشته باشد.

–  بازی با پردازنده های Intel Atom سازگار نمی باشد.

–  این بازی برای گوشی های اندرویدی ساخته شده است اما برای اجرای بر روی تبلت ها تضمینی ندارد.

–  برای اجرای بازی نیاز به اکانت گوگل پلی دارید.

–  برای اجرای بازی نیاز به شیلتر شکن دارید.

 

 

مشخصات
  • فرمت : APK – اندروید ۴٫۴ و بالاتر
  • حجم : ۵۸ مگابایت
  • لینک دانلود به دستور کارگروه محترم تعیین مصادیق محتوای مجرمانه حذف گردید …
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ