تصاویر زنانی که پاهای مردان را ماساژ می دهند + فواید

0

فواید غیرمنتظره ماساژ کف پا که باعث می ­شود شما همین حالا بخواهید آن­را امتحان کنید

ما همه می دانیم که ماساژ کف پا حتی اگر برای مدت کوتاهی هم باشد چه حالا یا بعدا” می تواند به ریلکس شدن ما کمک کند، بخصوص پس از اینکه تمام روز را سر پا بوده یا راه رفته­ ایم، و پاهای­مان از شدت تورم درحال ترکیدن است. مطمئنا” هر کسی از این کار لذت می ­برد اما آیا این کار از داشتن حسی کمی بیشتر از ریلکس بودن و برطرف کردن مقداری از درد فایده دیگری هم  دارد؟

تکنیک­ های بسیار زیادی برای ماساژ دادن وحود دارند که همه آنها وعده­ فواید سلامتی خاصی را می­ دهند. تکنیک ­های سنتی درمانی بر روی ریلکس کردن عضلات و مفاصل تمرکز می ­کنند؛ هدف روش “اکیوپرشر”   افزایش سلامت عمومی و افزایش جریان انرژی بوسیله ایجاد فشار بر روی نقاط خاصی از بدن است؛ “آروماتراپی” از روغن­ های معطر و موسیقی آرامش بخش برای افزایش عوامل آرامش دهنده با تاثیر بر چند حس به طورهم زمان استفاده می ­کند؛ و “رفلکسولوژی” به دنبال بالابردن عملکرد ارگان های داخلی با  ماساژ دادن قسمت های خاصی از کف پا می باشد.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

نظرات زیادی در این رابطه وجود دارند، برخی به شکلی افراطی، راجع به اینکه یک ماساژ ساده چه فوایدی می ­تواند برای شما داشته باشد صحبت می کنند، درحالیکه شواهد کمی در اثبات ادعای آنها وجود دارد.

ما سعی در معرفی بعضی از فواید ماساژ کف پا بر اساس تحقیقات علمی هستیم- فوایدی که می توانند به محض انجام  ماساژ دیده شوند یا اثرشان پس از یکی دو هفته نمایان می ­شود، یا حتی با گذراندن دو یا سه جلسه درمان در هفته.

 – باعث افزایش سرعت گردش خون می­شود

به دلیل اینکه زندگی روزمره ما اکثرا” بی تحرک و به صورت نشته است ما به استفاده مداوم از عضلاتمان عادت نکرده­ ایم. عضلات کف پاهایمان به سختی تحرک دارند و به دلیل استفاده از کفش های تنگ گردش خون در این ناحیه اغلب با اختلال همراه است. ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماساژ قبل از رفتن به رختخواب می تواند باعث افزایش گردش خون در قسمت­ های تحتانی بدن شود.، و به طور خاص برای افرادی که از دیابت رنج می ­برند بسیار مفید است.

– به جلوگیری از ایجاد زخم و صدمه به کف پا و قوزک پا کمک می ­کند

ماساژ کف پا به درد مفاصل کمک کرده و در بهبود زخم ­ها مؤثر است، و همچنین درد مفاصل را کاهش می ­دهد. اگرچه وقتی  ماساژ با تمرینات کششی و ورزشهایی که باعث تقویت پاها و قوزک می شود همراه باشد از صدمات بعدی جلوگیری کرده، همچنین بهبود زخم­ های موجود را نیز تسریع می­ کند. تمرینات کوتاه سه یا پنج جلسه در هفته می ­تواند شمارا در به حد اقل رساندن ریسک صدمات مطمئن سازد. در دقایقی از روز همه ما ممکن است هنگام راه رفتن دچار لغزش شویم، اما داشتن پاها و قوزک های مستحکم ما را در جلوگیری از بروز صدمات و جراحات مطمئن می سازد.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

– کاهش اثرات افسردگی و تشویش

با مطالعه تحقیقات انجام شده درحوزه اثرات “رفلکسولوژی” (بازتاب شناسی)، چنین به نظر می­ رسد که این نوع ازماساژ پاها چیزی فراتر از این­است که فقط باعث آرامش افراد در طول ماساژ شود. انجام این ماساژ در نوبت­ های زیاد کاهش چشمگیر تشویش و نگرانی در بیماران سرطانی را نشان داده است. تکنیک ­ها به سادگی قابل یادگیری بوده و می ­توانند به عنوان یک راه موثر در کاهش اظطراب و تشویش به­ کار گرفته شوند.

– کمک به بهبود سردرد و میگرن

یک تحقیق انجام شده در دانمارک نشان داده افرادی که از سر درد و میگرن رنج می ­برند پس از انجام درمان­ های رفلکسولوژی به مقدار بسیار زیادی بهبود پیدا کرده ­اند. آنها دارو درمانی را متوقف کرده، و سه ماه پس از کامل شدن دوره درمان، علائم بیماری ۶۵ درصد کاهش یافته است درحالی که تعداد کمی از آنها درمان قطعی یافته­ اند. این باور وجود دارد آنهایی­ که از روش ماساژ پای رفلکسولوژی استفاده کرده ­اند برای خود زندگی با جنبه­ های مثبت بیشتری را ساخته ­اند.

– پایین آوردن فشار خون

فشار خون بالا در زندگی مدرن امروزی امری عادی برای زنان و مردان شده ­است. این بیماری می­ تواند به وسیله عوامل زیادی مثل استرس و رژیم غذایی ناسالم ایجاد شود، اما در بیشتر موارد هیچ علت مشخصی وجود ندارد و متخصصین بر این باورند که ژنتیک و عوامل محیطی علت بروز آن می ­باشند. نتایج یک تحقیق    نشان داد، افرادی که در مراکز درمانی با بیماران درگیر با زوال عقل کار می کنند، کاری که به شدت استرس زا است و نیاز به صرف قوای ذهنی و جسمی فراوان دارد، می تواند با انجام یک تا سه جلسه۱۰ دقیقه ­ای ماساژ کف پا در هفته باعث بهبود روحیه و خلق افراد، و کم شدن تشویش و پایین آمدن فشار خون آنها شود.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

– کمک به کف پای صاف و بیماری سست شدن بافت همبند کف پا (plantar fasciitis)

افرادی که کف پای صاف دارند به دلیل شل بودن لیگامنت ­ها، قوس طبیعی که در پاهای معمولی وجود دارد را ندارند. این حالت ممکن است تاثیر به سزایی بر فرد نگذارد، اما خیلی از افرادی که با این مشکل درگیر هستند از درد پا حتی بعد از فعالیت های فیزیکی سبک هم شکایت می کنند. درد مزمن پاشنه پا می تواند به وسیله التهاب یا سست شدن بافت همبندی­که از قوس کف پا نگهداری می کند به وجود بیاید. انجام تمرینات منظم خمراه با ماساژ عمیق، در شرایطی که شما فشار زیادی بر روی قوس کف پا وارد می کنید، می تواند باعث کاهش چشمگیر درد یا حتی درمان این وضعیت شود.

– کمک به تسکین عوارض PMS

معمول­ ترین عوارض PMS شامل غمگینی و اندوه، خشم، تشویش، تنش، بی­خوابی مزمن، خستگی، سردرد و بد خلقی  می ­باشد. بیشتر این عوارض می توانند در طول دوران بیماری با انجام روزانه ماساژ کف پا تسکین یابند.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

 

همانطور که می ­بینید،ماساژ فواید ذهنی و فیزیکی بسیار بیشتری از آنچه که همه افراد تصور می کنند دارد. اگرچه استفاده از ماساژ حرفه ­ای گاهی می ­تواند کمی هزینه داشته باشد، شما می­ توانید با استفاده از منابع قابل دسترس در اینترنت یک یا دو روش متفاوت ماساژ را یاد بگیرید. این کار چند بار در هفته و فقط با صرف۱۰ یا ۲۰ دقیقه امکان پذیر می ­باشد، پس شما و کسانی­ که برای شما مهم هستند می­ توانید بدون تلاش زیاد از مزایای شگفت انگیز ماساژ کف پا بهره­ مند شوید.

چگونه پاها را ماساژ دهیم؟

ماساژ دادن پا به طور کلی و نه فقط نقاط خاصی از آن مفید است. هر چند وقت یکبار پاها را بکشید، گرم کنید، پا برهنه در اتاق راه بروید ،انگشت ها را بکشید و پاها را با آب گرم بشوئید.

پا را با حرکات آرام و ملایم مالش بدهید و نقاط فعال را ۳ الی ۷ ثانیه فشار دهید. از انگشت ها به سمت پاشنه پا بروید. هنگام ماساژ پاها را بکشید، ضربه بزنید، نیشگون بگیرید و بمالید.

هنگام ماساژ بعضی نقاط حساس تر هستند. یعنی اندام هایی که به این نقاط مربوط می شوند زیاد هم خوب نیستند. این قسمت ها را باید کامل ماساژ بدهید.قسمت های دردناک را باید به صورت متناوب و با انگشت شست فشار دهید. این کار نباید بیشتر از یک دقیقه طول بکشد. اگر درست انجام داده باشید در همین یک دقیقه درد کاهش پیدا می کند.

موارد منع مصرف در ماساژ پا: تب، لخته شدن خون، تشدید بیماری های مزمن، زخم ها و خراش های عمیق روی پا.

اصلی ترین نقاط روی پاهاهر دو پای چپ و راست به ۵ نقطه تقسیم می شوند که با چهار خط همانند تصویر زیر شمنطقه بندی می شود.

منطقه اول

این نقاط روی هر دو پا یکسان و مسئول اندام های متقارن مثل چشم ها هستند که هم در قسمت چپ بدن وجود دارند و هم در قسمت راست بدن.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

منطقه دوم

در این منطقه نقاط پای چپ و راست کمی متفاوت هستند. منطقه بازتاب قلب روی پای چپ زمانی ماساژ داده می شود که احساس هیجان و استرس داشته باشید.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

منطقه سوم

در این منطقه نیز هدف نقاطی که روی پای چپ و راست قرار گرفته اند متفاوت است.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

منطقه چهارم

هدف و موقعیت نقاط قرار گرفته شده در این منطقه برای پای چپ و راست یکسان است.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

منطقه پنجم

هدف و موقعیت نقاط قرار گرفته شده در آخرین منطقه نیز برای پای چپ و راست یکسان است.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

Agony of DaFeet, Inc.’s express foot massage therapy is very convenient because of its portability. We have the capacity to offer this unique service to numerous people, all in a short period of time.

مجله سلامت ماساژور های زنانه ماساژور زن برای مرد ماساژ شیر و عسل ماساژ درمانی عکس ماساژ درمانی

How does it work? Clients remain clothed (except for shoes and socks/stockings) keeping turn-around times short and helping to create a comfortable environment.

Receiving a De-AgonizerSM foot massage can be an effective method for the relief of aches and pains, as well as the reduction of stress.

Employee Benefits Employer Benefits
Foot massage may promote:

  • Decreased Stress
  • Increased Morale
  • Immune System Boost
  • Improved Circulation
  • Headache Relief
  • Aching Feet Pain Relief
  • Improved Thinking
  • Lowered Blood Pressure
Foot massage may promote:

  • Increased Productivity
  • Elevated Morale
  • Motivated Employees
  • Improved Retention Rates
  • Decreased Absenteeism
  • Reduced Stress Levels
  • Positive Impact on Bottom Line

 

  • Relax, relieve and ease pressure of aching feet, naturally.
  • Promotes increased blood circulation. (Blood takes nutrients to our cells and toxins away from our cells. Blood is the lifeline of the body.)
  • Promotes mental and physical wellness.
  • Promotes increased work productivity.
  • May help alleviate symptoms of depression.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ