زمان بازی استقلال تهران و ذوب آهن +پیش بازی

0

در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تیم ذوب آهن اصفهان مقابل استقلال تهران صف‌آرایی خواهد کرد.

مشخصات بازی

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران
ذوب آهن اصفهان-استقلال تهران
پنجشنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
ورزشگاه فولادشهر، اصفهان

ساعت بازی ذوب آهن اصفهان ساعت بازی امروز استقلال بازیکنان استقلال تهران اسامی بازیکنان ذوب آهن اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوتبال داخلی اخبار تیم ذوب آهن اصفهان اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

پیش‌بازی

تیم ذوب آهن اصلاً شروع خوبی در نوزدهمین فصل لیگ برتر نداشته و بدون کسب پیروزی، با ۳ مساوی و ۱ شکست در رتبه دوازدهم جدول جای گرفته است. علیرضا منصوریان و یارانش پس از کامبک سایپا مقابل آنان در هفته اول نتوانستند کمر راست کنند و به ترتیب با پارس جنوبی جم، تراکتور و صنعت نفت تن به تساوی دادند. اگر ذوب آهن می‌خواهد در کورس قهرمانی و حتی کسب سهمیه باشد پیروزی در دیدار مقابل استقلال چه از نظر روحی و چه از لحاظ رتبه‌ای می‌تواند کمک شایانی به آن‌ها بکند.

در نقطه مقابل تیم استقلال با هدایت آندره آ استراماچونی اصلاً تصور نمی‌کرد که تا پایان هفته چهارم بدون برد بماند و از آن بدتر ۲ باخت در کارنامه خود ببیند! شکست در دربی ۹۱ ضربه سنگینی به پیکره آبی‌ها وارد آورد و اخراج علی کریمی و عارف غلامی شدت این ضربه را دوچندان کرده است. تنها نقطه اتکای استراماچونی سیستمی است که در دربی تهران با آن بازی کرد. این سرمربی ایتالیایی پس از مدت‌ها بار دیگر از سیستم ۳-۵-۲ برای آبی‌های پایتخت استفاده کرد که جواب هم داد. فرشید اسماعیلی نیز با سپری کردن یک جلسه محرومیت خود به جمع آبی‌ها برگشته و هر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی در این دیدار حکم شکست را برای آبی‌ها دارد.

علیرضا منصوریان، ششمین بار آغاز لیگ را تجربه می‌کند و در ۵ دوره قبلی در ۴ هفته ابتدایی در ۲۰ بازی در مجموع تنها ۳   پیروزی بدست آورد. این مربی در این فصل در ذوب‌آهن نیز همان روند همیشگی را ادامه داده است . نماینده اصفهان با تساوی در ۳ دیدار اخیر، تاکنون در این فصل نتوانسته‌ است به پیروزی برسد. استقلال و ذوب‌آهن برای حفظ امید کسب موفقیت در ادامه فصل محکوم به پیروزی در این دیدار هستند. بدترین شروع استقلال به لیگ شانزدهم باز می‌گردد که آبی‌پوشان با علیرضا منصوریان در ۶ بازی ابتدایی به پیروزی نرسیدند. این مربی این فرصت را دارد تا در صورت عدم شکست در این بازی در پاک شدن این رکورد منفی در کارنامه خود کمک کند. استقلال هم در لیگ شانزدهم با پیروزی برابر ذوب‌آهن به اولین پیروزی فصل خود دست یافت و در این بازی به دنبال تکرار تاریخ است.
این اولین جدال منصوریان با استقلال در خارج از تهران است. مصاف منصوریان با استقلال هیچ وقت مساوی نشده و منصوریان در ۳ بازی به پیروزی رسیده و استقلال نیز در ۲ دیدار با برتری از زمین مسابقه خارج شده است. علی‌رغم اینکه لیست بازیکنان استقلال در ۲ فصل اخیر تغییرات زیادی داشته ولی علیرضا منصوریان شناخت کافی از این تیم دارد و ۱۲ بازیکن آبی‌پوش در استقلال و نفت شاگرد این سرمربی بودند. یکی از این ۱۲ بازیکن حسین حسینی است که در این فصل  دروازه‌بان شماره یک استقلال است. علیرضا منصوریان با میدان دادن به این بازیکن در لیگ هفدهم، نقش به سزایی در شکوفایی وی داشت. حسینی که در این فصل کلین‌شیت نداشته به دنبال آن است که برابر تیم مربی سابق خود برای نخستین بار دروازه خود را بسته نگه دارد.

در پایان هفته چهارم ذوب‌آهن با ۳ امتیاز در رتبه دوازدهم و استقلال با ۲ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد. تیم پیروز این میدان می‌تواند تا رده‌های میانی جدول صعود کند. هرچند که استقلال در آمار دیدارهای رودرو وضعیت بهتری نسبت به ذوب‌آهن دارد ولی ذوب‌آهن با ۱۱ بار شکست دادن استقلال، رکورددار غلبه بر این تیم در تاریخ لیگ برتر است.
استقلال در این دیدار علی کریمی و محمد بلبلی را به دلیل محرومیت و علی دشتی، فرشید باقری و شیخ دیاباته را به خاطر مصدومیت به همراه ندارد. ذوب‌آهن که در ۴ هفته گذشته هیچ وقت تیم کامل خود را در اختیار نداشته در این بازی غایبان دیدارهای گذشته خود را به همراه دارد. ۳ بازیکن سرباز این تیم از هفته گذشته مجوز بازی دریافت کرده‌اند. مصدومیت ارسلان مطهری و کریستانتوس بهبود یافته و حتی محمدرضا خلعتبری پس از مدتها مصدومیت در روزهای گذشته به تمرینات این تیم ملحق شده و ممکن است که در این بازی فرصت بازی پیدا کند.

سابقه بازی های گذشته استقلال و ذوب آهن

دو تیم استقلال و ذوب‌آهن در لیگ برتر ۳۶ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند. استقلالی‌ها ۱۲ بار به پیروزی رسیده‌اند و ذوبی‌ها هم ۱۱ برد مقابل حریف تهرانی خود داشته‌اند. ۱۳ بازی دو تیم هم در لیگ برتر برنده‌ای نداشته و به تساوی کشیده شده است. در مجموع این ۳۶ بازی استقلال ۴۲ گل به ذوب‌آهن زده است و ذوب‌آهن هم ۳۷ گل به حریف تهرانی خود زده است.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ