ریزش غار یخی چما کوهرنگ، ۳ کشته و مصدوم به جای گذاشت

0

فرماندار کوهرنگ گفت: بر اثر ریزش قسمتی از برف غار یخی چما در شهرستان یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند که هر سه نفر از شاهرود بودند.

مرتضی زمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: بر اثر شکسته شدن و ریزش قسمتی از برف غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند.

وی افزود: جان‌باختگان و مصدوم این حادثه توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بیان کرد: قرار گرفتن در دره‌ای عمیق و انباشت برف‌های چندین‌ساله در این مکان سبب شده قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به‌صورت دائمی و در تمام فصول سال در غار چما باقی بمانند.

مسیر دسترسی به غار یخی چما غار یخی چما کوهرنگ عکس غار یخی کوهرنگ حادثه غار یخی کوهرنگ جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری بزرگترین غارهای ایران اخبار کوهرنگ اخبار شهرکرد اخبار چهار محال و بختیاری

مرتضی زمانپور شامگاه پنجشنبه افزود: این حادثه عصر پنجشنبه رخ داد که با تلاش نیروهای امدادی و محلی تعدادی از گردشگران نجات یافتند، اما در نهایت یک تن در این حادثه جان باخت.

بگفته منابع محلی گردشگران اهل شهرستان شاهرود بودند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

در همین حال رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهرنگ، بی توجهی به هشدار راهنمایان را عامل ریزش غار برفی و یخی «چما» کوهرنگ و بروز این حادثه دانست.

فرجام سمیعی کرانی افزود: با وجود تمامی هشدارها و اخطارها مبنی بر کاهش ضخامت برف و در پی ریزش دیواره غار تعدادی از گردشگران در محل غار یخی چما محبوس شدند.

وی تعداد مصدومان این حادثه را ۱۲ تن عنوان کرد که در این میان یک گردشگر پسر ۱۵ ساله مشهدی بر اثر شدت جراحات جان باخت.

مسیر دسترسی به غار یخی چما غار یخی چما کوهرنگ عکس غار یخی کوهرنگ حادثه غار یخی کوهرنگ جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری بزرگترین غارهای ایران اخبار کوهرنگ اخبار شهرکرد اخبار چهار محال و بختیاری

این غار شبیه تنگه ای بزرگ و یک انبار پربرف است که برف های ان تا ۵۰ متر نیز می رسد.

لایه های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست است و باید از عبور و داخل غار اجتناب کرد.

شهریور سال گذشته نیز بدلیل ریزش غار یخی چما ۲ گردشگر اهل شیراز جان خود را از دست دادند.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در شهرستان کوهرنگ و در فاصله ۱۱۳ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

غار یخی چما در ۲۵ کیلومتری چلگرد در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ