شرکت زر ماکارون مالک شرکت گلوکوزان (غگل) شد

0

در جریان معاملات ۱۴ آذر بود که شرکت مادر تخصصی صنایع غذایی سینا (وابسته به بنیاد مستضعفان ) برای چهارمین بار (بعد از ۲۰ تیر ، ۷ و ۲۷ مرداد سال جاری) بلوک ۵۱.۱۳ درصدی گلوکوزان را عرضه کرد و بالاخره قادر به فروش این بلوک مدیریتی شد.

این بلوک شامل بیش از ۱۰۲ میلیون و ۲۶۸ هزار سهم “غگل” بود که به قیمت پایه هر سهم ۱۷ هزار و ۲۲۸ ریال و به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط از سوی کارگزاری بورس بهگزین عرضه و توسط کارگزاری بانک پاسارگاد برای برند معروف و بزرگترین صادرکننده انواع ماکارونی یعنی شرکت توسعه صنعتی غذایی زر (زر ماکارون) خریداری شد.

به این ترتیب ، این شرکت با تعیین سه عضو هیات مدیره ، مدیریت اولین و بزرگترین تولیدکننده محصولات متنوع از ذرت در ایران را که از سال ۱۳۴۹ تاسیس شده را در دست گرفت. سرمایه گذاری صنعت و معدن هم مالک ۳۱ درصد است.

مالک جدید گلوکوزان باید اقدام به ارایه تعهدهای کتبی رعایت الزامات مربوط به تداوم شرایط پذیرش و پایبندی به حداقل الزامات سهام شناور آزاد بازار دوم معاملات بورس، برنامه کسب و کار واقع بینانه در خصوص فعالیت های آینده شرکت، خرید سهام از سهامداران جزء فعلی حداقل به مدت ۳ ماه به همراه تعهد کتبی مربوطه و تضمین کارگزار ، عدم خروج از سهم کنترلی به مدت ۲ سال از زمان تحصیل سهام کند.

شرکت ۲۰ میلیارد تومانی گلوکوزان تا بهار سال گذشته و قبل از افزایش سرمایه ۱۶۳ درصدی ، با قیمت ۴۱۵۰ تومانی ، گرانترین سهم بازار بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ