با رسوایی جنسی در مدارس ، چطور برخورد کنیم؟

0

«تا کی باید وقتی یک معلم به دانش آموز دختر نوجوان خود، تجاوز جنسی می کند، قربانی را مقصر بدانیم و خاطی را بی گناه بدانیم و از آن حمایت کنیم.» «این روند، ادامه فرهنگی است که در آن، در نظام قضائی و انتظامی، قربانی هدف سرزنش قرار می گیرد.»

عکس رابطه جنسی رابطه جنسی در مدرسه رابطه جنسی تجاوز جنسی در مدرسه تجاوز جنسی به دانش آموزان

به گزارش شبکه خبر، روزنامه «ایندیپندنت»، در مقاله ای، ضمن انتقاد از رویکرد دستگاه قضائی انگلیس، نوشت: تا کی باید در برخورد با پرونده معلمانی که به دانش آموزان خود تجاوز می کنند، از معلم خاطی پشتیبانی کنیم؟ این چه پیامی به همراه دارد؟

این روزنامه در تازه ترین گزارش خود از روند رسوایی های اخلاقی در مدارس انگلیس، از اقدام یک معلم ۴۴ ساله به تجاوز جنسی به یک دانش آموز دختر ۱۶ ساله خبر داد که در نهایت، قاضی دادگاه، از معلم متجاوز حمایت کرده است. حال آنکه، معلم از موضع و جایگاه قدرت در قبال دختر دانش آموزی که در کلاس او درس می خواند، برخورد می کند.

قاضی «یوآنا گرینزبرگ» (Joanna Greenberg)، در دادگاه سطلنتی لندن، در پرونده اخیر حکم داده است دانش آموز دختر، زمینه فریب معلم مرد خود را فراهم کرده است.

این روزنامه، تاکید می کند این روند، ادامه فرهنگی است که در آن، در نظام قضائی و انتظامی، قربانی هدف سرزنش قرار می گیرد.

قاضی در این پرونده، اتهام ها و صفت های دور از ادبی را به دختر دانش آموز روا داشته است؛ حال آنکه دانش آموز کم سن و سال (۱۶ ساله)، قربانی یک رویه رو به گسترش در جهانی شده که تفکر مردانه بر آن حاکم است.

به نوشته این روزنامه، در این پرونده، هیچ برنده ای وجود ندارد. «کرنر» (Kerner)، معلم مجرم، تمام اتهام ها علیه خود را تکذیب کرده؛ دیگر مجاز به تدریس نیست و نامش در فهرست متجاوزان جنسی درج می شود و تعلیق ۱۸ ماهه اش، بر ادامه عمر کاری و شخصی اش سایه خواهد افکند. دانش آموز هم به هر حال دانش آموز است و القابی که قاضی به او داده، با وجود تخلفی که مرتکب شده، شایسته نیست و بر زندگی او اثر ماندگار خواهد گذاشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ