کلاهبرداری میلیاردی با کپی آگهی های فروش

0

سرهنگ کارآگاهعلی عزیزخانی” عنوان کرد: اوایل آبان ماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان کرد : شاکی با حضور در پایگاه هشتم اظهار داشت، برای خرید یک دستگاه یخچال که از طریق فضای مجازی آگهی شده بود با شماره تماس فروشنده که خود را ابراهیمی معرفی می‌کرد تماس گرفتم و با توجه به اینکه آدرس را اقدسیه تهران گفته بود در خواست کردم تا آدرس دقیقی را اعلام کند تا برای انجام معامله مراجعه کنم. وی گفت: یخچال در عبدل آباد می‌باشد و به آنجا مراجعه کنم و برای مشاهده یخچال هماهنگ می‌کند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: شاکی در ادامه گفت، به آدرس اعلامی رفتم و پس از مشاهده یخچال آن را پسندیدم و دوباره با فروشنده تماس گرفتم و گفتم فردا با وانت و راننده برای انتقال یخچال و پرداخت پول مراجعه می‌کنم. فروشنده گفت، چون پول لازم دارم حتما باید امشب یخچال را ببرید و من هم قبول کردم و پس از تهیه کارگر و ماشین برای تحویل یخچال تماس گرفتم. فروشنده گفت: برایش کار پیش آمده و منزل نیستند و هماهنگ می‌کنم تا یخچال را به شما تحویل بدهند.

سرهنگ عزیزخانی عنوان کرد: شاکی افزود، همان شب مراجعه کردم و با کمک شخصی به اسم سینا که در منزل حضور داشت یخچال را بار وانت کردم و پول را هم بصورت اینترنتی به حساب آقای ابراهیمی واریز کردم که متاسفانه سینا به من گفت آقای ابراهیمی پول را بحساب من واریز نکرده و شما نمی‌توانید یخچال را ببرید که بعد از مشاجره با او و تماس با ۱۱۰ و حضور مامور مشخص شد فروشنده کلاهبرداری کرده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بیان کرد: برای جلوگیری از وقوع جرائم احتمالی مشابه، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان این پایگاه شناسایی متهم یا متهمان پرونده را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و کارآگاهان موفق شدند فردی به نام امیر را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

این مقام انتظامی توضیح داد: امیر در بازجویی ضمن اقرار به مشارکت در کلاهبرداری اعلام داشت، کلاهبردار اصلی شخصی به نام سعید می‌باشد که با اسم مستعار ابراهیمی کلاهبرداری را انجام داده است ولی هیچگونه آدرس و مشخصات دقیقی از وی در اختیار ندارد.

سرهنگ عزیزخانی افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هفتم آبان ماه متهم دوم پرونده نیز در کمالشهر دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه سعید در بازجوئی اولیه به ۱۰ فقره کلاهبرداری در تهران و اصفهان معترف شد، ابراز کرد: سعید اقرار کرد، با پرسه زنی در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی آگهی‌ها را کپی و کلاهبرداری می‌کرده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال برآورده کرده اند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۶ مال باخته شناسایی و متهمان با قرار وثیقه در اختیار پایگاه هشتم  قرار دارند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ