عوارض و خواص بی‌نظیر سرکه سیب برای بدن

0

از سرکه سیب در طول قرن‌ها به عنوان یک ماده طبیعی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. یک ماده مؤثر در کاهش وزن و تنظیم قند خون که به وسیله تخمیر سیب ایجاد می‌شود. این سرکه در کنار خواص بی‌نظیر میوه سیب، فواید دیگری نیز برای بدن دارد. اما به هر حال مصرف زیادی آن می‌تواند موجب بروز عوارضی جدی در بدن شود.

نحوه مصرف سرکه سیب مضرات سرکه سیب متخصص طب سنتی عوارض سرکه برای بدن طب سنتی سلامت پوست و مو سرکه سیب و مو سرکه سیب و لاغری سرکه سیب چیست سرکه سیب برای چی خوبه خواص سرکه سیب

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب از تخمیر سیب به همراه آب تهیه می‌شود و دارای ۵ درصد اسیدیته است. برای نگهداری این سرکه لازم نیست آن را در یخچال نگه دارید و تکه داشتن آن در فضای بیرون هیچ مشکلی در آن ایجاد نمی‌کند. گاهی اوقات ممکن است سرکه سیب بعد از مدتی کدر شود و یا رنگ آن تغییر کند، که این موضوع نیز هیچ مشکلی در سالم بودن سرکه ایجاد نمی‌کند. سرکه سیب تقریباً هیچ کالری ندارد و فاقد چربی، کربوهیدرات، پروتئین و فیبر است و از همین رو اضافه کردن سرکه سیب به غذا یک روش عالی برای طعم‌دار کردن غذا بدون هیچ کالری اضافی است.

فواید و خواص سرکه سیب

سرکه سیب خواص و فواید زیادی برای بدن دارد مطالعات نشان می‌دهد که تنها اضافه کردن مقداری سرکه سیب به رژیم غذایی می‌تواند به میزان قابل توجهی وزن شما را کاهش دهد در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین خواص و فواید سرکه سیب برای بدن آشنا شوید.

کاهش وزن و لاغری

برای کاهش وزن قبل از هر چیزی لازم است از مواد غذایی کم کالری استفاده شود و غذاهایی که کالری زیادی دارند را از رژیم غذایی خودتان حذف کنید. برخی افراد بر این باور هستند که خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب می‌تواند موجب چربی سوزی در بدن شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که خوردن سرکه سیب موجب تسریع روند کاهش وزن می‌شود. خوردن سرکه سیب موجب می‌شود تا فرد احساس سیری کند و این موضوع می‌تواند زمینه مصرف کالری کمتر را برای او فراهم کند. از طرف دیگر مطالعه‌ای که روی ۱۷۵ فرد مبتلا به چاقی انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه ۱ تا ۲ قاشق سرکه سیب بعد از ۳ ماه به کاهش چربی شکمی‌ کمک می‌کند.

نحوه مصرف سرکه سیب مضرات سرکه سیب متخصص طب سنتی عوارض سرکه برای بدن طب سنتی سلامت پوست و مو سرکه سیب و مو سرکه سیب و لاغری سرکه سیب چیست سرکه سیب برای چی خوبه خواص سرکه سیب

به هر حال مصرف سرکه سیب نمی‌تواند آن چنان در ترکیب بدن شما تغییری ایجاد کند و خوردن آن تنها به عنوان یک ماده مغزی می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. برای لاغر شدن لازم است تا از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنید و تحرک بدنی داشته باشید.

کاهش کلسترول

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن سرکه سیب می‌تواند موجب کاهش کلسترول در بدن شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در سرکه سیب می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد.

کمک به درمان دیابت نوع ۲

تحقیقات انجام شده روی سرکه سیب حاکی از آن است که این ماده می‌تواند در کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مؤثر باشد. مصرف روزانه ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب به همراه وعده‌های غذایی موجب کاهش ۲۰ درصدی مقدار قند خون در بدن می‌شود. از طرف دیگر مطالعات نشان می‌دهد خوردن سرکه سیب قبل از غذا موجب تنظیم ترشح انسولین در بدن می‌شود. به علاوه خوردن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب نیز می‌تواند سطح گلوکز ناشتا در صبح روز بعد را در افراد دیابتی کاهش می‌دهند و در کنترل بیماری در این افراد مؤثر واقع شود.

ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری‌ها

سرکه سیب یک ماده مؤثر برای از بین بردن باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که بیشتر از ۲ هزار سال پیش بقراط از سرکه سیب برای پاکسازی زخم‌ها استفاده می‌کرد. از طرف دیگر سرکه سیب یک ماده نگه‌دارنده مواد غذایی است که از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین می‌توان از آن برای ضدعفونی کردن سطوح نیز استفاده نمود.

بهبود سلامت پوست

سرکه سیب یک درمان رایج برای بیماری‌های پوستی همچون خشکی پوست و اگزما محسوب می‌شود پوست ما به طور طبیعی کمی اسیدی است استفاده از سرکه سیب روی پوست به تنظیم PH پوست کمک می‌کند. مصرف مداوم سرکه سیب روی پوست می‌تواند موجب روشن شدن پوست شود. از طرف دیگر سرکه سیب خواص ضد باکتریایی دارد و از همین رو در جلوگیری از عفونت‌های پوستی مرتبط با اگزما و سایر بیماری‌های پوستی نیز بسیار مؤثر است. توجه داشته باشید که فواید عوارض سرکه سیب تا میزان زیادی به مقدار مصرف آن نیز بستگی دارد. به علاوه مصرف این ماده روی پوست باید با توجه به نوع و شرایط پوست هر فرد انجام شود و حتماً سرکه به صورت رقیق شده با آب مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه مصرف سرکه سیب مضرات سرکه سیب متخصص طب سنتی عوارض سرکه برای بدن طب سنتی سلامت پوست و مو سرکه سیب و مو سرکه سیب و لاغری سرکه سیب چیست سرکه سیب برای چی خوبه خواص سرکه سیب

کمک به درمان سرطان

مطالعات انجام شده روی سرکه سیب نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول موجود در این سرکه می‌تواند از آسیب سلولی در بیماری‌هایی مثل سرطان جلوگیری کند و از طرفی احتمال ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد. به هر حال شناخت دقیق فواید عوارض سرکه سیب بر بیماری‌های سرطان نیاز به بررسی‌ها  مطالعات بیشتری دارد.

رفع شوره سر

استفاده از سرکه سیب رقیق شده روی پوست سر موجب از بین رفتن شوره سر می‌شود. از طرف دیگر مواد موجود در این سرکه از تحریک و خارش پوست نیز جلوگیری می‌کند. سرکه سیب در درمان نوعی اگزمای معروف به درماتیت سبورئیک نیز بسیار مؤثر است. اما توجه داشته باشید که برای رفع شوره سر حتماً به طریقه مصرف سرکه سیب به صورت رقیق شده توجه کنید.

نحوه مصرف سرکه سیب مضرات سرکه سیب متخصص طب سنتی عوارض سرکه برای بدن طب سنتی سلامت پوست و مو سرکه سیب و مو سرکه سیب و لاغری سرکه سیب چیست سرکه سیب برای چی خوبه خواص سرکه سیب

نحوه مصرف سرکه سیب

بهترین نحوه و طریقه مصرف سرکه سیب این است که از آن در پخت و پز و یا به عنوان طعم دهنده سالاد استفاده شود. از آنجایی که مقدار اسیدیته سرکه زیاد است، بهتر است از خوردن سرکه به صورت مستقیم اجتناب کنید. یکی دیگر از روش‌های خوردن سرکه سیب اضافه کردن ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک لیوان آب یا چای است.

عوارض مصرف سرکه سیب

در کنار همه خواص سرکه سیب مصرف بیشتر از حد مجاز آن نیز می‌تواند موجب بروز عوارض در بدن شود. از طرف دیگر خوردن این ماده برای همه افراد مناسب نیست و افرادی که به بیماری‌های خاصی مثل ضعف معده، زخم معده مبتلا هستند، نباید از سرکه سیب استفاده کنند.

*مصرف سرکه سیب برای افرادی که به افت فشار و قند خون مبتلا هستند، مناسب نیست و موجب بروز سرگیجه در آن‌ها می‌شود.

*خوردن بیش از اندازه سرکه سیب موجب فرسایش مینای دندان می‌شود.

*استفاده از سرکه سیب رقیق نشده روی پوست می‌تواند موجب سوختن پوست شود.

*در نحوه و مقدار مصرف سرکه سیب دقت کنید. مصرف بیش از اندازه سرکه سیب موجب کاهش سطح پتاسیم خون می‌شود.

*در برخی از افراد خوردن سرکه سیب سبب بروز آلرژی و تحریک گلو می‌شود.

*از سرکه سیب نباید همراه با داروهای ملین، رقیق کننده خون و داروهای مربوط به بیماری‌های قلبی و دیابت استفاده نمود.

منبع : افق کوروش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ