سیمئونه- زیدان؛ دوئل دو استاد برای لالیگای ۲۰۲۱

0

دو تن از برترین مربیان لالیگا در قرن ۲۱ یکشنبه شب مقابل هم قرار می گیرند تا یکی از مهمترین بازیها فصل را برگزار کنند. زیدان یازده جام شامل سه چمپیونزلیگ، دو جام جهانی باشگاه ها و دو لالیگا برده و هر ۲۲ بازی یک جام کسب کرده است. سیمئونه نیز در سال ۲۰۱۱ اتلتیکوی غم زده را در اختیار گرفت و این تیم را به یکی از بهترین های فوتبال اروپا تبدیل کرد. سیمئونه هفت جام شامل یک لالیگا و دو لیگ اروپا برده است و دو بار به فینال چمپیونزلیگ برده است.

سیمئونه بر مبنای انسجام دفاعی بازی می کند و تیمش ۰.۷ گل خورده را داشته است. زیدان میانگین ۱.۳ کل خورده و ۲.۳ گل زده را داشته است. البته آمار عجومی در دو فصل اخیر به شدت افت کرده و به ۱.۶ گل زده رسیده اما با این وجود باز هم آمار رئال از اتلتیکو بهتر است.

سیمئونه طلسم سیزده سال نبردن اتلتیکو مقابل رئال مادرید را شکست و در فینال کوپای ۲۰۱۳ مقابل رئال پیروز شد. از سویی اتلتیکو به رکورد هفت بازی پیاپی بدون شکست مقابل رئال رسید که در چهار تا از این بازیها پیروز شد. زیدان و سیمئونه تا کنون دوازده بار مقابل هم قرار گرفته اند که فقط دو بار مربی آرژانتینی پیروز شده است اولی در اولین تقابل در لالیگای ۲۰۱۶ بود و دومی در سال ۲۰۱۷ در بازی برگشت نیمه نهایی چمپیونزلیگ که اتلتیکو حذف شد. شش بازی مساوی شده و چهار بار هم رئال برنده شده است.

زیدان امسال سومین قهرمانی لالیگایی خود را می خواهد و به همین خاطر امشب باید برنده شود. زیزو اگر امسال به دوازدهمین جامش برسد فقط دو جام تا مونیوز به عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال اسپانیا و رئال مادرید فاصله خواهد داشت. از سویی به جز مونیوز (۹) فقط دو مربی دیگر در تاریخ رئال بیش از دو بار لالیگا را برده اند مولونی و بین هاکر با هر کدام سه بار.

سیمئونه ۳۰۸ برد در اتلتیکو داشته و از این حیث با لوئیز آراگونس مربی اسطوره ای اتلتیکو برابری کرده است. اگر اتلتیکو حریف دیرینه را شکست بدهد، مربی آرژانتینی از آراگونس سبقت می گیرد و به تنهایی رکورد دار تعداد برد در تاریخ رئال مادرید می شود. سیمئونه با هفت جام پرافتخارترین مربی تاریخ اتلتیکو است که از اراگونس با شش جام عبور کرده است.

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ