چرا رئال مادرید ۵۰ سال پیش در چنین روزی قرمز پوشید؟

0

رئال مادرید در طول تاریخش همواره با پیراهن سفید بازی کرده و پیراهن دومش هم معمولا بنفش یا آبی بوده اند اما گاهی نیز رئال رنگ های متفاوتی را انتخاب کرده است. یکی از این رنگ های متفاوت قرمز است. یکی از جالب ترین دفعاتی که رئال این رنگ را پوشید به پنجاه سال پیش در چنین روزی یعنی دهم مارس ۱۹۷۱ برمی گردد که رئال برای اولین بار در تاریخش در یک بازی رسمی کاملا قرمز پوشید. این بازی به مرحله یک چهارم نهایی جام در جام اروپا در ورزشگاه نینیام پارک در کاردیف برمی گردد.

د رآن بازی چهره هایی نظیر سانچیس، آمانسیو و زوکو در رئال بودند. تیم ولزی با پیراهن آبی و شورت و جوراب سفید بازی می کرد. لباس دوم رئال آبی بود و به همین خاطر برای عدم تداخل قرار بود که رئال کاملا قرمز بپوشد. رئال در آن بازی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد اما دو هفته بعدش در برنابئو با گلهای ولازکز و فلیتاس کامبک زد. رئال در نیمه نهایی به آیندهوون خورد و در بازی رفت در زمین تیم هلندی، میزبان لباس کاملا سفید را انتخاب کرد و رئال بدین ترتیب دوباره قرمز پوشید. این بار نتیجه بدون گل مساوی شد. در بازی برگشت در برنابئو، رئال با گلهای پیری و زوکو پیروز شد. بعد از آن رئال به فینال جام در جام در مقابل چلسی رسید. رئال در فینال شکست خورد همان طور که در فینال جام در جام ۱۹۸۳ مقابل آبردین در گوتنبرگ شکست خورد تا جام در جام به تنها جام اروپایی تبدیل شود که رئال هرز به آن نرسیده است.  البته رئال مادرید تجربه پوشیدن لباس قرمز در یک بازی دوستانه در تورنمنتی در پاریس در سال ۱۹۵۷ را هم دارد. رئال پس از دومین قهرمانی اروپا به تورنمنت دوستانه در پاریس رفت و در فینال مقابل واسکودو گاما قرار گرفت که در آن بازی پیراهن سفید با خطهای مشکی و شورت سفید می پوشید و بدین ترتیب رئال مجبور شد پیراهن سفرمز با شورت آبی را انتخاب کند. رئال آن شب با نتیجه چهار بر سه شکست خورد.

رئال در سال ۱۹۷۳ در جام باشگاه های اروپا در اودسا مقابل دیناموکیف باز هم پیراهن قرمز را پوشید که بازی با تساوی بدون گل تمام شد و گارسیا رمون شب درخشانی درون دروازه رئال داشت.رال مادرید در فصل ۱۲-۲۰۱۱ پیراهن سومش را به رنگ قرمز انتخاب کرد که فروش زیادی داشت و البته فصل هم برای رئال با قهرمانی لالیگای رکوردها به پایان رسید.

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ