شب طوفانی شیرازی ها

0

محمدهادی قانع ، رئیس آتش‌نشانی شیراز از انجام ۳۰ عملیات  در پی تندباد خبر داد و گفت: شکستگی درخت، قطع برق، حبس افراد در آسانسور و سقوط ورقه‌های سقف‌های شیروانی دلیل انجام این عملیات‌ بوده است.

وقوع تندباد شدید همراه با باران و گرد و خاک حوالی ساعت ۱۹ جمعه در شیراز آغاز شده و در بخش‌هایی از این شهر، به خصوص جنوب و شمال غرب، شدت بیشتری داشته به طوری که برای دقایقی منجر به کاهش دید افقی خودروها و اختلال در ترددها شد. پس از این تندباد بلافاصله  تمام نیروهای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های خدمات رسان امدادی در مناطق شهر مستقر شده و در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مصدومیت ١٨ شهروند

دکتر محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به دلیل وقوع تندباد در شیراز ۱۸ نفر از شهروندان دچار مصدومیت شدند که از تعداد کل مصدومان، ۱۵ نفر راهی مراکز درمانی شده و ۳ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شده‌اند. او از رها شدن تابلویی در یکی از ورودی‌های شهر شیراز بر روی یک دستگاه خودرو پراید خبر داد و گفت: این حادثه ساعت ۱۹ و ۵۱ دقیقه جمعه به اورژانس اطلاع داده شد و ۵ مصدوم این حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند. حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز  با بیان اینکه خسارت‌ها در حد شکستگی درختان به ویژه درختانی که تازه کاشته شده‌اند و بر هم خوردن نظافت شهر بوده، گفت: از همان دقایق اولیه آغاز تندباد، خودروهای آتش‌نشانی در سطح مناطق شیراز مستقر شدند و عملیات کمک به شهروندان آغاز شد.
او افزود: ۱۳ مورد از این عملیات به دلیل وزش باد انجام شده و موارد دیگر ناشی از احتمال سقوط بالابرهای ساختمانی و موارد دیگر بوده است.
منصوری صبا ، معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز گفت: وزش تندباد منجر به شکستن درختان، تابلوهای تبلیغاتی، سقوط داربست های ساختمانی  و باعث اختلال و قطعی شبکه برق در اکثر نقاط شده بود و موارد تأثیر مستقیم باد بر شبکه و قطع برق، بسیار کم بود که بالغ بر ۱۰۰ تیم عملیات و اتفاقات در سطح شهرستان شیراز، در حالت آماده باش قرار گرفتند تا مشکل قطعی برق را رفع کنند البته همزمانی بارندگی با تندباد و گرد و غبار و شن، در روند خدمت رسانی و رفع مشکلات قطعی برق و اختلالات شبکه، تأثیرگذار بود.

اختلال در پروازها

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس نیز از فرود ۶ پرواز داخلی و خارجی به شهرهای کیش و اصفهان و بندرعباس در پی وقوع تندباد خبر داد و گفت: این پروازها از سمت کیش، تهران و بندرعباس به سمت شیراز در حال پرواز بودند که به دلیل وقوع تندباد در مقصد، سه پرواز به اصفهان هدایت شد و دو پرواز به کیش و یک پرواز به بندرعباس بازگشتند. همچنین به دلیل وقوع تندباد در فرودگاه شیراز هم چهار پرواز باطل و دو پرواز دیگر نیز لغو شد.
راه ها باز است
علیرضا سیاهپور، مدیرکل راهداری فارس نیز شامگاه جمعه ۲۳ اسفند به خبرنگاران گفت: با وجود وزش باد شدید با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و بارش‌های پراکنده همراه با خاک و گل و لای در ساعات گذشته، هیچ گونه گزارشی مبنی بر قطع ارتباط در راه‌های استان اعلام نشده است.
وی به رانندگان توصیه کرد اگر در مسیر با حجم زیادی از گرد و خاک که منجر به نبود دید کافی مواجه شدند خودروی خود را تا ایجاد شرایط پایدار مناسب جوی در حاشیه امن مسیر جاده‌ای متوقف کنند.

حوادث تلخ حوادث ایران حوادث امروز اخبار جنایی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ