سه تصمیم کلیدی زیدان که رئال مادرید را متحول کرد

0

رئال مادرید نیوز : در فاصله شش هفته به پایان فصل، رئال مادرید مدعی کسب همه جامهاست. رئال مادرید یک قدم تا نیمه نهایی چمپیونزلیگ فاصله دارد و در لالیگا نیز فقط سه امتیاز تا صدر جدول در فاصله ۹ بازی به پایان فاصله دارد. رئال مادریدی که دو ماه پیش تیمی ناامید و بحران زده بود حالا به مدعی جدی کسب دو جام بزرگ فصل تبدیل شده است. زیدان فصل گذشته با همه فشارها لالیگای ۳۴ را برد و در حالی که دو ماه پیش و پس از ناکامی در سوپرجام و جام حذفی تا یک قدمی اخراج رفت و بحث استخدام رائول و لوو جدی شد، حالا گلیمش را از آب بیرون کشیده است. مربی فرانسوی به ناکامی در جوان سازی ترکیبش متهم شده بود اما از روزی که پیش از بازی مقابل هوئسکا به رسانه ها حمله کرد، حس و حال تیمش را عوض کرد.  رئال مادرید حالا دوازده بازی پیاپی است که نباخته و در این بازه ده برد و دو تساوی داشته است. کلیدهای این تحول را بررسی می کنیم:

۱- اعتماد کامل به بازیکنانش: زیدان پیش از بازی مقابل لیورپول گفت که برخی تیم او را دستکم می گیرند و در پایان بازی رفت در ورزشگاه دی استفانو نشان داد که حق با او بوده است. زیزو به بازیکنانش اعتماد دارد و روی قدرت خط هافبک تیمش با حضور کاسمیرو-کروس-مودریچ حساب می کند. مثلثی که حالا قلب و بدنه تیم را تشکیل می دهند. بازیکن المانی که در فصل ۱۹-۱۸ انتقادهای زیادی را تحمل کرده بود در دو فصل اخیر درخشان بوده است. مودریچ که در شروع فصل نیمکت نشین بود حالا دوباره در ۳۵ سالگی به اوجش برگشته است و کاسمیرو هم چه در دفاع و چه در حمله درخشان است.

۲- قدرت هماهنگی: زیزو هر چند که همواره به ضعف فنی متهم بوده است و برخی او را یک روحیه دهنده خوب می دانند تا یک مربی خوب اما به خوبی می تواند خودش را با سیستم های مختلف وفق بدهد. او اولین چمپیونزلیگش را با سیستم ۳-۳-۴ و مثلث بی بی سی برد و دو چمپیونزلیگ بعدی را با سیستم ۲-۴-۴ و حضور ایسکو کسب کرد. زیزو در این فصل نیز از سیستم های مختلفی استفاده کرده است. او در بازی با آتالانتا از ۲-۵-۳ استفاده کرد و حالا لیورپول را با ۳-۳-۴ شکست داد. به طور مثال در غیاب کارواخال که فصلی مملو از مصدومیت را داشته، لوکاس به پست دفاع راست رفته است.

۳- احیای بازیکنان: در این مورد خاص می توان به طور ویژه به اسنسیو و وینیسیوس اشاره کرد. دو بازیکنی که در شروع فصل با انتقادهایی مواجه شدند و حالا با شش گل بعد از بنزما بهترین آمار گلزنی را در تیم دارند. مارکو در چهار بازی پیاپی گل زده و درخشده و وینیسیوس بهترین نمایش ممکن را با دو ضربه تماشایی و تمام کنندگی خوبش مقابل لیورپول داشت. زیدان به خوبی می تواند بازیکنان را احیا کند و  حالا با همین روحیه تیمش را در مقابل بارسلونا به میدان خواهد فرستاد.

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ