آمار و رکوردهای جذاب ال کلاسیکو؛ بارسا برای پانزدهمین بار رفت و برگشتی می شود؟

0

رئال مادرید نیوز : آمار و رکوردهای ویژه را برای ال کلاسیکوی امشب مرور می کنیم.

دومین بازی بدون تماشاگران: ال کلاسیکوی امشب بازی شماره ۲۴۶ تاریخ دو تیم بدون تماشاگران خواهد بود. رئال مادرید با دو برد اخیرش توانسته تساوی عملکرد دو تیم را به هم بزند. حالا رئال مادرید به گفته “میسترچیپ” ۹۷ برد و ۴۰۸ گل زده دارد و بارسلونا ۹۶ برد و ۴۰۰ گل زده و ۵۲ بازی هم مساوی شده است. رئال مادرید در ۹۰ ال کلاسیکوی لالیگایی در خانه ۵۳ برد، ۱۵ تساوی و ۲۲ شکست داشته است.

اولین تجربه در دی استفانو : ورزشگاه دی استفانو دوازدهمین استادیومی است که در بازیهای رسمی ال کلاسیکو را میزبانی می کند: هیپودرومو کاستیانا (یک)، زمین اسپانیول (یک)، زمین اتلتیک (سه)، چامارتین (هفده)، لس کورتس (۳۰)، مستایا (چهار)، متروپولیتانو (دو)، سانتیاگو برنابئو (۹۸)، نیوکمپ (۸۷)، ویسنته کالدرون (یک) و لاروماردا (یک) بقیه میزبان های این بازی بوده اند.

این قدر دیر: برای اولین بار در هفده سال اخیر ، رئال و بارسا در حالی این قدر دیر (هفته ۳۰ به بعد) در لالیگا با هم بازی می کنند که هیچ کدام صدرنشین نیستند. آخرین باری که این اتفاق رخ داد در هفته ۳۴ در روز ۲۵ آوریل ۲۰۰۴ بود. در آن زمان والنسیا صدرنشین بود و قهرمان شد و بارسا با نتیجه دو بر یک پیروز شد که کلایورت و ژاوی برای بارسا گل زدند و سولاری برای رئال مادرید.

خاطرات قبلی: رئال مادرید در سیزده تا از چهارده باری که هر دو ال کلاسیکو را برد، در جدول بالاتر از بارسلونا قرار گرفت (فقط در فصل ۳۰-۱۹۲۹ این اتفاق رخ نداد) و در ۹ تا از ده بار اخیری که این اتفاق رخ داده به قهرمانی رسیده است. بارسلونا هرگز لالیگا را پس از دو شکست مقابل رئال نبرده است در حالی که رئال یک بار پس از دو شکست مقابل بارسا در یک فصل به قهرمانی رسیده (فصل ۷۶-۱۹۷۵). بارسلونا دو بار پس از شکست در خانه در ال کلاسیکو به قهرمانی لالیگا رسیده (۲۹-۱۹۲۸ و ۱۶-۲۰۱۵) و رئال هم سه بار پس از شکست خانگی مقابل بارسا به قهرمانی لالیگا رسیده (۷۶-۱۹۷۵ ، ۱۲-۲۰۱۱ و ۱۷-۲۰۱۶)

روند بارسا: بارسلونا در ۱۹ بازی اخیرش در لالیگا از ۵۷ امیتاز ممکن ۵۱ امتیاز کسب کرده است (فقط مقابل والنسیا، ایبار و کادیز) مساوی کردند. فقط رئال بوده که پس از چنین روندی در لالیگا قهرمان نشده: فصل ۰۹-۲۰۰۸ با کسب ۵۲ از ۵۷  امتیاز، فصل ۱۰-۲۰۰۹ با کسب ۵۴ از ۵۷ امتیاز و فصل ۱۵-۲۰۱۴ با کسب ۵۱ از ۵۷ امتیاز. بارسلونا ۹ برد پیاپی خارج از خانه در لالیگا داشته (پنجمین روند خوب کل تاریخ است) و فقط چهار بازی تا رسیدن به رکورد تاریخی لالیگا فاصله دارد که توسط رئال بین فوریه تا اکتبر ۲۰۱۷ ثبت شد.

مسی: در شش ال کلاسیکو از زمان رفتن رونالدو گل یا پاس گلی نداشته (سیزده شوت زده که هفت تایش در چارچوب بودند) در شش ال کلاسیکوی قبل از رفتن بازیکن پرتغالی، مسی پنج گل و یک پاس گل داشته است. لئو در ۱۴تا از ۱۵ بازی لالیگایی اخیرش یا گل زده یا پاس گل داده است (۱۸ گل و هشت پاس گل در پانزده بازی).

سرجیو راموس: در ۲۲ ال کلاسیکوی اخیر حضور داشته است و از ۳۰ ژآنویه ۲۰۱۳ در کوپا هرگز نشده بود ال کلاسیکو را از دست بدهد. مسی امروز به ۴۵ بازی می رسد و با راموس به عنوان رکورد دار تاریخ از نظر تعداد بازی در ال کلاسیکو برابری می کند. شاید هر دو در این فصل از لالیگا بروند و روی همین عدد باقی بمانند.

خیل مانزانو: خسوس خیل مانزانو دومین ال کلاسیکویش را پس از ۲۵ اکنبر ۲۰۱۴ خواهد داشت که در آن بازی رئال با نتیجه سه بر یک پیروز شد و ا وشش کارت زرد نشان داد (دو تا به رئال میزبان و چهار تا به بارسلونا) و فقط یک پنالتی را به خاطر هند پیکه گرفت که توسط رونالدو به گل تبدیل شد. رئال مادرید ۲۷ برد، سه تساوی و چهار شکست داشته در حالی که بارسا ۱۶ برد، شش تساوی و پنج شکست داشته است. او ۳۴ قضاوت برای رئال و ۲۷ قضاوت برای بارسا داشته است.

داور ویدیویی: از ۱۰۸ تصمیم داوری که توسط داور ویدیویی در لالیگای ۲۱-۲۰۲۰ تصحیح شده هشت تا روی بارسا تاثیر گذاشته اند (سه تا به سودشان و پنج تا به ضررشان) و یازده تا روی رئال مادرید (چهار تا به سودشان و هفت تا به ضررشان). البته روی امتیازات تاثیری نگذاشته و بدون داور ویدیویی هم امتیازات دو تیم به اندازه همین حالا بود. از زمان ال کلاسیکوی دور رفت، ۹۳ پنالتی در لالیگا گرفته ده که هیچ کدام به سود رئال نبوده است (فقط هفت تا به ضررشان بوده است).

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ