سی امین حضور تاریخ رئال مادرید در نیمه نهایی چمپیونزلیگ؛ ادامه پادشاهی در اروپا

0

رئال مادرید نیوز : رئال مادرید دوباره به نیمه نهایی چمپیونزلیگ رسید. جایی که حقیقتا خانه رئال مادرید است. رئال مادرید تا کنون ۵۱ بار در لیگ قهرمانان اروپا یا جام باشگاه های اروپا حضور داشته که ۳۰ بار یعنی در ۵۶.۸۶ درصد دفعات به نیمه نهایی رسیده است. بایرن مونیخ با ۲۱  و بارسلونا با ۱۶ نیمه نهایی در رده های بعدی هستند. میلان دومین تیم پرافتخار تاریخ با هفت جام فقط ۱۲ بار به نیمه نهایی رسیده است.

رئال مادرید در یازده سال اخیر ۹ بار به نیمه نهایی رسیده و حالا می تواند برای پنجمین بار به قهرمانی برسد. در حقیقت دو دوره اخیر تنها دفعاتی بودند که رئال از فصل ۱۱-۱۰ تا کنون به نیمه نهایی نرسیده است. رئال پس از سه حذف پیاپی مقابل بارسا، بایرن و دورتموند در نیمه نهایی، با آنچلوتی قهرمان اروپا شد و بعد از آن تیم کارلتو توسط یووه از نیمه نهایی حذف شد. رئال بعد از آن سه سال پیاپی با زیدان به قهرمانی اروپا رسید تا این که در دو فصل اخیر در یک هشتم حذف شد و حالا دوباره به نیمه نهایی برگشته است.

در یازده سال اخیر، بایرن با هفت نیمه نهایی نزدیک ترین رکورد را به رئال داشته است. بارسا پنج بار به نیمه نهایی رسیده و اتلتیکو و چلسی هر کدام سه بار. این چهارمین نیمه نهایی زیدان در پنج دوره حضور در چمپیونزلیگ است.

چلسی بدین ترتیب آخرین سد راه رئال مادرید قبل از حضور در فینال در ورزشگاه آتاتورک در استانبول است. رئال و چلسی هرگز در چمپیونزلیگ به مصاف هم نرفته اند هر چند که تجربه تقابل در جام در جام در فصل ۷۱-۷۰ را دارند که تیم لندنی برنده شد (بازی اول مساوی و در بازی دوم چلسی پیروز شد) و در سوپرجام اروپا در سال ۹۷ نیز تیم انگلیسی برنده شد.

نتیجه بازی رئال مادرید نتیجه بازی امشب لیورپول لیگ قهرمانان اروپا ساعت بازی لیورپول ساعت بازی رئال مادرید امشب رئال مادرید لیورپول چمپیونزلیگ چیست اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ