بیت کوین میکسرها چه هستند و چرا صرافی ها آنها را ممنوع می کنند؟

0

بر اساس گزارش های منتشر شده می توان عنوان کرد که ردیابی تراکنش های بیت کوین آسان است، مگر در مواردی که فرستنده با استفاده از میکسر ارتباط بین آدرس ارز دیجیتال آنها و هویت واقعی را مخدوش کند.

یکی از جذابیت های اصلی ارز دیجیتال همان روایتی است که استفاده از آنها ناشناس بودن فرستنده را فراهم می کند، اما این یک تصور غلط رایج در این بخش است. در حقیقت، بیت کوین (BTC) و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر به راحتی قابل ردیابی هستند.

اثبات این واقعیت در اوایل هفته جاری و در تاریخ ۲۷ آوریل صورت گرفت، زمانی که مقامات ایالات متحده مغز متفکر Bitcoin Fog را که یک سرویس اختلاط بیت کوین مستقر در دارک نت است، دستگیر کردند. مقامات پس از تجزیه و تحلیل ده سال داده های بلاک چین، قادر به دستگیری این اپراتور شدند.

نیازی نیست که یک متخصص جرم شناسی باشید تا بدانید که هر تراکنشس به آدرسهای بلاک چین بستگی دارد و آنها برای همیشه در آنجا می مانند. در حالی که سازمان های دولتی نمی توانند آدرس IP یا داده های شخصی را از این آدرس تعیین کنند، اما این کوین ها معمولاً برای محصولات یا پرداخت خدمات مورد استفاده قرار می گیرند.

در مورد Bitcoin Fog باید عنوان کرد که مجری قانون توانست هزینه های میزبانی سرور را که با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت می شد، شناسایی کند. سرویس های میکسینگ بیت کوین مانند Bitcoin Fog به کاربران امکان می دهد کوین های خود را با سایر کاربران مخلوط کنند و این امر تشخیص آدرس مقصد را تقریباً غیرممکن می کند. این امر، روابط بین ورودی ها و آدرس های خروجی را مبهم می کند و سطح بهتری از حریم خصوصی را فراهم می کند.

ردیابی تراکنش بیت کوین تراکنش در بیت کوین چیست بیت کوین میکسر چیست بیت کوین انواع ارز دیجیتال ارز دیجیتال چیست آموزش ارز دیجیتالنمونه ای از یک تراکنش میکسینگ. منبع: TarushTech-Medium

خدمات میکسینگ در طیف گسترده ای از روش ها، از جمله راه حل های کاملاً متمرکز در جایی که نیاز به اعتماد است، به میکسرهای Coinjoin ارائه می شود که به یک گروه بزرگ از کاربران بستگی دارند تا با یکدیگر همکاری کنند و همزمان کار کنند. حتی امکان تراکنش در صرافی های غیرمتمرکز (DEX) وجود دارد تا عملا ردیابی احتمالی را از بین ببرد.

میکسینگ ها دارای چند خطر هستند

میکسرهای متمرکز دارای مشکل هستند. حتی اگر کسی اعتماد کند که این نهاد از آدرس های چند امضایی استفاده می کند، اگر این سرویس بخواهد داده های خود را به اشتراک بگذارد، کاربران آنها حریم خصوصی خود را از دست می دهند.

CoinJoin با ترکیب ورودی چندین کاربر در یک تراکنش، این مشکل را حل کرد. این سرویس کوین ها را می گیرد، آنها را به صورت تراکنش در می آورد و هر شرکت کننده را قبل از انتشار این تراکنش به شبکه مجبور به امضا می کند. سپس این تراکنش ها یکی می شوند. با این حال، هیچ کس نمی تواند منشا آن کوین ها را ببیند، حتی نهادی که این تراکنش را ادغام می کند.

اگرچه CoinJoin دقیقاً غیرقابل ردیابی نیست، اما انکار پذیری قابل قبولی را فراهم می کند، زیرا هیچ کس نمی تواند به این موضوع اشاره کند که چه کسی مالک هر خروجی است. هرچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد، درجه انکار پذیری نیز بالاتر خواهد بود.

برخی از کاربران رمز ارز نیز برای ارسال توکن ها به کیف پول خود نیاز به ناشناس بودن دارند و کیف پول Wasabi مدت زیادی است که برای ویژگی های تعبیه شده در CoinJoin استفاده می شود.

در حالی که زیرساخت های آن از نظر فنی متمرکز است، اما طراحی آن اطمینان می دهد که اپراتورها نمی توانند کاربران را شناسایی کرده یا وجوه را سرقت کنند. در حال حاضر، کیف پول Wasabi فقط برای راه حل های دسک تاپی در دسترس است.

سرویس مشابهی توسط کیف پول Samourai ارائه می شود که سرویس میکسینگ Chaumian CoinJoin به نام Whirlpool را نیز ارائه می دهد. برای دستیابی به یک راه حل کاملاً محرمانه، کاربران باید کیف پول Samourai را به نود کامل بیت کوین خود متصل کنند. این سرویس نسخه دسک تاپ و موبایل را ارائه می دهد.

حتی اگر این خدمات میکسینگ در بیشتر حوزه های قضایی غیرقانونی نباشد، برخی از صرافی ها و خدمات ممکن است از کاربران مرتبط با آدرس های مرتبط با فعالیت های کوین میکسینگ خودداری کنند.

گفتنی است؛ همانطور که افراد بیشتری به اهمیت دستیابی به درجه ای از حریم خصوصی برای محافظت از خود پی می برند، شرکت های کمتری مجبور می شوند مشتریان خود را از استفاده از میکسرها منع کنند.

بیت کوین میکسرها چه هستند و چرا صرافی ها آنها را ممنوع می کنند؟

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ