ستاره گرجستانی که از ترس مقامات شوروی نتوانست رئالی شود!

0

رئال مادرید نیوز : سیاست مانع از آن شد که در سال ۱۹۸۱ ، ولادیمیر گوتسائف بازیکن گرجستانی از تیم دیناموتفلیس به رئال بیاید یا این که ستارگانی نظیر خوانیتو و ساناتیانا راهی لیگ شوروی شوند.

گوستائف در مصاحبه ای در این باره گفت :” خیلی دوست داشتم که راهی یک تیم بزرگ شوم اما می دانستم که این غیرممکن است چرا که شرایط در شوروی این گونه پیش می روند.”

وی به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی دینامو در فینال جام در جام اروپا در سال ۱۹۸۱ با گل خودش در مورد بحث حضورش در رئال صحبت کرد. مهاجم گرجستانی در آن زمان در دیداری دوستانه مقابل رئال بازی کرد و دینامو با نتیجه چهار بر سه باخت. گوستائف تعریف می کند:” یادم است که خیلی خوب بازی کردم. اشتیلیکه و کاماچو هم در آن بازی حضور داشتند. در آن زمان اسپانیای ها چیزی را از من دیدند. در پایان بازی مربی تیم به من گفت که رئال به خریدنم علاقمند است و حاضرند تا هر مبلغی را برای خریدنم بپردازند.”

گوستائف که در تیم ملی شوروی نیز عضویت داشت می دانست که با توجه به شرایط سیاسی شوروی پیوستن به یک تیم در رژیم سرمایه داری می تواند برای خودش و خانواده اش مشکل ساز شود. وی اظهار داشت:”اگر پیشنهاد رئال را می پذیرفتم و در اسپانیا می ماندم، خانواده ام در گرجستان با مشکلات شدیدی مواجه می شدند و شاید من را خائن به وطن صدا می زدند.”

گوستائف از پیشنهاد رئال تشکر کرد اما آن را رد کرد و گفت که عاشق مردم و هواداران گرجستان است. در آن زمان گرجستان هنوز بخشی از جماهیر شوروی بود. قبل از آن هم مقامات شوروی مانع از پیوستن ستارگان کشورشان به تیم های بزرگ شده بودند به طور مثال سانتیاگو برنابئو می خواست لئو یاشین را بخرد اما ناموفق بود.

گوستائف می گوید که برای این که رئالی ها را دلخور نکند، توجیه عجیبی آورده است :” به آنها گفتم که در کشورم نه تنها خانواده دارم بلکه یک خودروی محبوب ولگا هم دارم. اسپانیایی ها مدت زیادی سعی کردند که بفهمند که چه خودرویی است که نمی توانم از آن دل بکنم!”

ولگا بهترین خودروی شوروی در آن زمان بود که شانزده هزار روبل ارزش داشت و در آن زمان یک سرمایه بزرگ به شمار می رفت. گوستائف ماهی ۳۶۰ روبل حقوق می گرفت هر چند که وقتی گلهای مهم می زد از دست هواداران جوایز نقدی را دریافت می کرد، مثل زمانی که توانست لیورپول را از جام باشگاه های اروپا در سال ۱۹۷۹ حذف کند.  تنها مزیت برای فوتبالیست های شوروی در آن زمان این بود که برای خرید اتومبیل نیازی نبوده که در لیست انتظار بمانند. گوستائف در ادامه گفت:” مدیران رئال حتی پیشنهاد دادند که مهاجمانشان نظیر سانتیانا و خوانیتو با من معاوضه شوند. این پیشنهاد هم رد شد و رئالی ها دلیلش را نمی فهمیدند.”.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

ستاره گرجستانی که از ترس مقامات شوروی نتوانست رئالی شود!

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ