صندوق بین‌المللی پول: تنها ۲۳٪ از بانک‌های مرکزی می‌توانند به‌طور قانونی ارزهای دیجیتال منتشر کنند

0

محققان صندوق بین المللی پول (IMF) با بررسی قوانین بانک مرکزی ۱۷۴ عضو صندوق بین المللی پول برای پاسخ به این سوال که آیا ارز دیجیتال واقعاً پول است یا خیر؟ دریافتند که از کل بانک های مرکزی مورد مطالعه، فقط حدود ۲۳٪ یا به عبارتی۴۰ بانک مرکزی “از نظر قانونی مجاز به انتشار ارزهای دیجیتال هستند.”

صندوق بین المللی پول به دنبال این است که آیا ارز دیجیتال پول است

صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه یک پست وبلاگی منتشر کرد و بررسی کرد که آیا پول دیجیتال از نظر حقوقی واقعاً پول است یا خیر. این پست توسط کاتالینا مارگولیس (Catalina Margulis)، مشاور واحد حقوق مالی و مالی بخش حقوقی صندوق بین المللی پول و آرتور روسی (Arthur Rossi)، یک افسر تحقیقاتی در همان واحد ارسال شده است.

نویسندگان با بیان دیدگاه های خود عنوان کردند که “نزدیک به ۸۰ درصد بانک های مرکزی جهان طبق قوانین موجود مجاز به صدور ارز دیجیتال نیستند یا چارچوب قانونی آن مشخص نیست.” آنها ادامه دادند:

برای کمک به کشورها برای انجام این ارزیابی، ما قوانین بانک مرکزی ۱۷۴ عضو صندوق بین المللی پول را بررسی کردیم و دریافتیم که فقط ۴۰ بانک به طور قانونی مجاز به انتشار ارزهای دیجیتال هستند.

قبل از انتشار این پست وبلاگ ، صندوق بین المللی پول یک نظرسنجی در توییتر ایجاد کرد و از مردم خواست در مورد اینکه آیا فکر می کنند ارزهای دیجیتال واقعاً پول است یا خیر رای دهند. از ۹۵۲۵۶ رای جمع آوری شده، ۷۹٫۹٪ نفر پاسخ مثبت دادند.

یک ارز واجد چه شرایطی است

محققان صندوق بین المللی پول خاطرنشان کردند که “برای یک ارز قانونی، یک روش پرداخت باید توسط قوانین کشور در نظر گرفته شود و در واحد پولی رسمی آن کشور نشان داده شود. یک ارز معمولاً از وضعیت پول رایج برخوردار است، به این معنی که بدهکاران می توانند با انتقال آن به طلبکاران، تعهدات خود را پرداخت کنند. ” آنها عنوان کردند:

بنابراین وضعیت پول رایج معمولاً فقط به یک وسیله پرداختی داده می شود که به راحتی توسط اکثریت مردم قابل دریافت و استفاده است. به همین دلیل اسکناس و سکه رایج ترین شکل ارز هستند.

این نویسندگان خاطرنشان کردند که “برای استفاده از ارزهای دیجیتال، در ابتدا باید زیرساخت های دیجیتال – لپ تاپ، تلفن های هوشمند، اتصال – وجود داشته باشد.” با این حال، آنها اشاره کردند که “دولت ها نمی توانند این موارد را به شهروندان خود تحمیل کنند، بنابراین اعطای عنوان پول رایج به یک ابزار دیجیتال بانک مرکزی ممکن است چالش برانگیز باشد.”

کارمندان صندوق بین المللی پول همچنین به برخی از موارد قانونی مطرح شده در اثر ایجاد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اشاره کردند. محققان صندوق بین المللی پول عنوان کردند که از جمله زمینه های مورد توجه “مالیات، دارایی، قراردادها و قوانین ورشکستگی، سیستم های پرداخت حفظ حریم خصوصی و محافظت از داده ها، جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم، می باشد.

در پایان، محققان تأکید کردند: “بدون تعیین پول رایج قانونی، دستیابی به وضعیت ارز کامل می تواند به همان اندازه چالش برانگیز باشد”. آنها در این خصوص عنوان کردند:

بسیاری از روش های پرداخت که به طور گسترده در اقتصادهای پیشرفته استفاده می شود نه پول رایج است و نه ارز.

برچسب ها:

CBDC
ارزهای دیجیتال
صندوق بین المللی پول

صندوق بین‌المللی پول: تنها ۲۳٪ از بانک‌های مرکزی می‌توانند به‌طور قانونی ارزهای دیجیتال منتشر کنند

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ