دلایل رشد ۱۳ درصدی پیش بینی های سیمان تهران

0

افزایش نرخ فروش محصولات و افزایش حقوق و دستمزد، افزایش هزینه انرژی موجب شد تا پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۲ از مبلغ ۷۰۵ ریال به ۷۹۹ ریال معادل ۱۳ درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،شرکت سیمان تهران پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی را برای سال مالی ۹۲ را در بهمن و اسفند ماه ۹۱ (حسابرسی شده) مبلغ ۷۰۵ ریال اعلام کرده است  که این رقم در تیر ماه امسال به ۷۹۹ ریال رسید .

گفتنی است این شرکت دلایل تعدیل را افزایش نرخ فروش محصولات و افزایش حقوق و دستمزد، افزایش هزینه انرژی (سوخت و برق)و پیش بینی خرید کلینکر معادل ۱۰۸ میلیارد (خرید کلینکر در پیش بینی قبلی در نظر گرفته نشده بود) و افزایش سهم سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکتهای فرعی اعلام کرده است.

مطابق اظهارات این شرکت بدهی ارزی شرکت اصلی و گروه برای سال مالی ۹۲ به ترتیب مبالغ یک هزار و ۷۵۰ یورو و ۵۶ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۵۳ یورو می‌باشد که با نرخ ارز مرجع تسعیر شده است.

لازم به ذکر است زیان تسعیر ارز پیش‌بینی شده برای سال مالی ۹۲ ناشی از تفاوت نرخ ارز مرجع برای شرکت اصلی و گروه به ترتیب معادل مبلغ (۷ میلیارد) و (۲۹۰ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال)، به ازای هر سهم (۶/۴) ریال برای شرکت اصلی و (۱۹۴) ریال برای گروه است.

لازم به ذکر است این شرکت پیش بینی سود تلفیقی هر سهم سال مالی ۹۲ را در اسفند ماه ۹۱ مبلغ ۷۲۲ ریال اعلام کرده است که دلایل تعدیل را عمدتاً افزایش نرخ فروش سیمان و تعدیل هزینه های بودجه سال ۹۲ در شرکت های گروه سیمان تهران اعلام کرده است.

“ستران” پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی سال مالی ۹۱ را با سرمایه یک هزار و ۵۰۰میلیاترد ریال در مبلغ ۳۷۲ ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ ۵۳۹ ریال اعلام کرده است که مطابق صورتهای مالی حسابرسی شده مبلغ ۵۳۹ ریال  سود به ازای هر سهم محقق شد.

همچنین پیش بینی سود تلفیقی هر سهم سال مالی ۹۱ را در نخستین پیش بینی مبلغ ۳۸۶ ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ ۵۱۷ ریال اعلام شده است که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده مبلغ ۵۱۷ ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ