قلعه‌نویی و استقلال؛ از مشت‌های گره کرده تا نبرد جنجالی در تبریز

0

پایگاه خبری فوتبالی- جدال استقلال و گل‌گهر تقابل دوباره آبی‌پوشان با امیر قلعه‌نویی است و به طور حتم بر جذابیت‌های این بازی می‌افزاید. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، بازی استقلال و گل‌گهر سیرجان بار دیگر تقابل امیر قلعه‌نویی با تیم مور علاقه‌اش را رقم خواهد زد. سرمربی امروز سیرجانی‌ها در مقام بازیکن و مربیگری افتخارات زیادی را در استقلال به دست آورد و همواره یکی از چهره‌های شاخص تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود.

قلعه‌نویی با تیم‌های مس کرمان، استقلال اهواز، سپاهان، تراکتور، ذوب آهن و ملوان به مصاف استقلال رفته است و امشب در ورزشگاه آزادی باید تلاش کند از رسیدن فرهاد مجیدی و شاگردانش به فینال جام حذفی جلوگیری کند.

برد در اولین سال مربیگری

اولین رویارویی دو تیم به سال‌ها پیش بر می‌گردد، به روزی که امیر قلعه‌نویی اولین سال مربیگری‌اش را تجربه می‌کرد و با استقلال اهواز روبروی استقلال ایستاد. وی دو بر یک به پیروزی رسید تا علاوه بر اینکه نماینده استان خوزستان را در لیگ برتر نگه می‌دارد بهترین نتیجه را مقابل استقلال پرستاره و البته بحران زده کسب کند. قلعه‌نویی چند ماه بعد از این پیروزی هدایت استقلال را بر عهده گرفت.

پیروزی با مشت‌های گره‌ کرده

پس از اینکه عمر مربیگری قلعه‌نویی در تیم ملی ایران به پایان رسید، وی سرمربی مس کرمان شد و در نیم فصل دوم لیگ هفتم روبروی استقلال روی نیمکت نشست و یک بر صفر به پیروزی رسید. خوشحالی وی با مشت‌های گره کرده تا مدت‌ها سوژه محافل ورزشی بود و هنوز هم فراموش نشده است.

آمار نه چندان خوب قلعه‌نویی با سپاهان

امیر قلعه‌نویی بیشترین رویارویی با استقلال را در کسوت سرمربی سپاهان داشته است. وی ۹ بار روبروی آبی‌پوشان تهرانی ایستاد که البته آمارش چندان خوب نیست.

۲ پیروزی، ۵ شکست و ۲ تساوی آمار قلعه‌نویی برابر استقلال بوده است، فصل گذشته وی در ورزشگاه آزادی در جام حذفی به مصاف استقلال رفت اما دو بر صفر باخت تا شاگردان فرهاد مجیدی در یک قدمی تصاحب جام قرار بگیرند اما شکست در فینال این رقابت‌ها دست آبی‌ها را از جام کوتاه گذاشت.

تراکتور و بازی‌های همیشه جنجالی با استقلال

تراکتور تبریز دیگر تیمی است که قلعه نویی به عنوان سرمربی با آن مقابل استقلال قرار گرفته است. قلعه نویی با تراکتور ۶ بار به مصاف استقلال رفته است که سه بازی با شکست به اتمام رسیده است و دو بازی با پیروزی و یک بازی با تساوی پایان یافته است.

در لیگ یازدهم، امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی و پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود. در بازی رفت در ورزشگاه آزادی، سیاوش اکبرپور و امیرحسین صادقی در ترکیب تراکتورسازی قرار داشتند. در سوی دیگر، فرهاد مجیدی به خاطر اختلافات پنهانی با قلعه‌نویی انگیزه زیادی برای بازی مقابل سرمربی سابق خود داشت. مجیدی در آن بازی گل اول استقلال را زد و پیش چشمان قلعه‌نویی، شادی کرد و عدد ۷ یعنی عدد شماره پیراهن خود را با دستانش به هواداران نشان داد. با این وجود این تراکتورسازی تبریز بود که با نتیجه ۳ بر ۲ استقلال را شکست داد.

در بازی برگشت، مجتبی جباری یکی دیگر از بازیکنان استقلال بود که با امیر قلعه‌نویی مشکل داشت. وی که بین دو نیمه هنگام رفتن به سمت رختکن، با ستار همدانی و امیر قلعه‌نویی درگیری لفظی پیدا کرده بود، ۲ گل برای استقلال به ثمر رساند. جباری پس از گل‌های خود شادی خاصی انجام داد که کنایه به قلعه‌نویی بود.

آمار تساوی در ذوب‌آهن

قلعه‌نویی با ذوب آهن چهار بار در لیگ و آسیا به مصاف استقلال رفته است که در دو بازی به پیروزی رسیده و در دو بازی شکست خورده است.

هدایت ملوان از روی سکوها

قلعه‌نویی در مدت کوتاهی که سرمربی ملوان بود در همان اولین دیدار فصل به مصاف استقلال رفت و با اینکه روی نیمکت نبود تیمش را ارنج و در پایان دو بر صفر بازی را واگذار کرد.

وی که  قراردادش را با ملوان به طور رسمی ثبت نکرده بود، روی نیمکت قرار نگرفت و البته تیمش را از روی سکوها هدایت کرد. شاید جالب باشد که بدانید دوران مربیگری قلعه‌نویی در انزلی فقط سه هفته طول کشید و طرفین قطع همکاری کردند.

۶۶۴۱

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

قلعه‌نویی و استقلال؛ از مشت‌های گره کرده تا نبرد جنجالی در تبریز

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ