علیرضا زاکانی اهل کجاست ؟ متولد کدام شهر است؟

0

علیرضا زاکانی اصالتا اهل کجاست

علیرضا زاکانی شهردار تهران در اسفند سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در جنوب شهر تهران، میدان خراسان متولد شد. پدربزرگ مادری اش آذری و اهل تبریز بودند، جد مادری‌اش اهل کاشان بود و اجداد پدری‌اش اهل روستاهای حومه شمالی تهران (زایگان و لالان) بودند؛ اما پدر ایشان، اهل شهر ری بودند. همسرش معصومه پاکتچی نیز اصالتا تبریزی است و معاون حوزه های علمیه استان تهران است.

پدرش مرحوم حاج حسین زاکانی از ورزشکاران با سابقه شهر ری و تهران، داور بین المللی درجه یک کشتی و از دوستان صمیمی جهان پهلوان تختی و در ورزش های باستانی و کشتی پهلوانی هم از سرآمدان ایران و به مدت ۲۸ سال مسوول برگزاری مراسم سالگرد مرحوم تختی بود. علیرضا زاکانی خود نیز قبل از حضور در مناطق عملیاتی و مجروحیت دست راستش کشتی گیر بود.

مادرش فاطمه کرندابی بود.

همسر علیرضا زاکانی معصومه پاکتچی کیست لالان کجاست فرزندان علیرضا زاکانی علیرضا زاکانی شهردار تهران شغل فعلی علیرضا زاکانی زایگان کجاست دختران علیرضا زاکانی بیوگرافی علیرضا زاکانی

زاکانی سه فرزند دختر دارد که دو نفرشان ازدواج کرده اند. اولی دانشجوی دانشگاه تهران است؛ داماد اولش که دانشجوی دانشگاه تهران بوده و در حوزه علمیه درس حوزوی می خواند، برادر شهید است و پدر و پدربزرگ و برادرش هرسه روحانی اند. فرزند دومش هم دانشجوی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف است، داماد دومش نیز دانشجوی همان دانشگاه و فرزند یک رزمنده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ