چرا ترکیب مسی، نیمار و امباپه در اولین بازی ناکام بودند؟ / دردسرهای پوچتینو با مثلث MNM

0

ساتین –

مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاری سن ژرمن در اولین بازی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا با مثلث نیمار، مسی و امباپه نتوانست انتظارات را برآورده کند و با تساوی یک – یک مقابل بروژ متوقف شد.

سرمربی آرژانتینی حالا متوجه شده که یک مشکل بزرگ در تیمش دارد. با وجود نیمار، مسی و امباپه، پوچتینو یک ماموریت سخت و شاید غیرممکن را پیش روی خود می بیند.

همیشه این نکته به شکل کلیشه ای در مورد مربیان فوتبال گفته می شود که آنها دوست دارند که مشکلی شیرین مثل دراختیار داشتن چند مهاجم آماده و گلزن را در تیشمان داشته باشند که انتخاب کردن از بین آنها برایشان سخت باشد. اما مورد  تیم فعلی پاری سن ژرمن در سطحی کاملا متفاوت از این فرضیه است و به سختی می توان آن را با موردی دیگر در دنیای فوتبال مقایسه کرد.

بارسلونا در زمان حضور مثلث مسی، نیمار و سوارس در خط حمله تیمش خوب کار کرد و جام های زیادی به دست آورد. رئال مادرید هم با حضور مثلث BBC شامل بنزما، بیل و کریستیانو رونالدو عملکرد خوب و درخشانی داشت.

اما مثلث فعلی پاری سن ژرمن که به MNM معروف شده داستان متفاوتی دارد. در دو مورد بارسلونا و رئال مادرید، یک فوق ستاره مشخص در این مثلث بود و دو نفر دیگر نقش حمایتی را داشتند در عین حال که از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار بودند و این کیفیت را نیز به رخ می کشیدند.

حالا اما در پاریس، سه بازیکن وجود دارند که هر سه احساس می کنند که فوق ستاره هستند و باید در کانون توجه و تمرکز سایر اعضای تیم باشند و توپ ها به آنها ختم شود.

قلمرو بی سر و سامان

موقعیت پاری سن ژرمن از یک نظر دیگر هم بی نظیر و منحصر به فرد است. آنها یکی از معدود باشگاه هایی هستند یا شاید بتوان گفت به جز باشگاه های انگلیسی، تنها باشگاهی هستند که تحت تاثیر مشکلات مالی و سوء مدیریت ناشی از آن قرار نگرفتند و به تیمی که قبلا هم با  کیفیت و پر ستاره بود، باز هم چندین بازیکن بزرگ و فوق ستاره را اضافه کردند.

جانلوئیجی دوناروما  بهترین دروازه بان اروپا در تابستانی که گذشت، بود اما از زمانی که به عنوان دروازه بان تیم قهرمان اروپا (ایتالیا) به پاری سن ژرمن پیوسته هنوز نتوانسته بهتر بودن خودش را نسبت به کیلور ناواس دروازه بان فعلی تیم، ثابت کند.

در خط حمله، مثلث مسی، نیمار و امباپه فقط یک بار تاکنون در کنار هم از ابتدا به میدان رفته اند اما در همین بازی عملکرد ناامیدکننده ای داشتند و نتوانستند گل بزنند. این مورد البته شاید به مرور زمان و با بازیهای بیشتر برطرف شود اما بسیاری از کارشناسان از جمله مایکل اوون، ستاره سابق فوتبال انگلیس بر این اعتقاد هستند که اضافه شدن مسی به ترکیب نیمار و امباپه نه تنها به بهتر شدن خط حمله پاریس کمکی نکرده بلکه به خاطر سبک بازی هر سه بازیکن، منجر به ضعیف تر شدن این تیم نیز می شود.

هدفی که باید به آن برسند

امباپه شاید برای سالهای زیادی در پاری سن ژرمن ماندگار نباشد یا در واقع شاید این آخرین فصل حضورش در پاریس باشد اما پوچتینو باید راهی برای هماهنگ کردن او با مسی و نیمار در کنار هم داشته باشد و آنها را به شرایطی برساند که کارهایی که سال گذشته از خط حمله بر نمی آمد را این فصل انجام دهند. آنها سال گذشته قهرمانی در لیگ فرانسه را هم از دست دادند که باید آن را پس بگیرند اما مهمتر از آن ، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است، هدفی که همه هزینه های مالکان باشگاه برای رسیدن به این هدف انجام شده است.

آنها در اروپا خوب شروع نکرده اند و پوچتینو می داند که موفقیت یا ناکامی او در پاری سن ژرمن فقط و فقط با عملکرد تیمش در اروپا سنجیده می شود و جام های داخلی ارزش چندانی در این راه برای او نخواهند داشت.

پاری سن ژرمن نیوز

چرا ترکیب مسی، نیمار و امباپه در اولین بازی ناکام بودند؟ / دردسرهای پوچتینو با مثلث MNM

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ