منشا درد‌های لگنی + نحوه درمان آنها

0

افشین طاهری اعظم، متخصص ارتوپد و فلوشیپ جراحی لگن در خصوص دوران نقاهت بعد از جراحی لگن اظهار کرد: درمان های جراحی مشکلات لگن شامل درمان های تعویض مفصلی و غیر تعویض مفصلی است. بعضی از مشکلات لگن مثل شکستگی ها امکان دارد نیاز به ثابت کردن شکستگی های ایجاد شده در لگن داشته باشد.

او افزود: باید به این نکته توجه داشت، بعضی از شکستگی‌ها بسیار مهم هستند بنابراین اگر یکی از افراد خانواده دچار شکستگی مفصل ران شد به ویژه افراد مسن، بهتر است که در همان ۲۴ ساعت اول از آغاز اتفاق، جراحی ثابت کردن لگن انجام شود.

مشکلات مفاصل متخصص ارتوپدی لگن سلامت نیوز ستون فقرات درمان درد لگن درمان بیماری جراحی لگن جراح ارتوپد بهترین متخصص ارتوپد

طاهری اعظم ادامه داد: افرادی که عمل جراحی یک طرفه لگن انجام می دهند، یک شب در بیمارستان و آن دسته از افرادی که عمل جراحی دو طرفه لگن را انجام می دهند دو شب در بیمارستان بستری می شوند.

نگران درد شدید قبل از تعویض مفصل نباشید

طاهری اعظم تصریح کرد: بیمارانی که دچار تخریب بسیار شدید در مفصل ران، آرتروز بسیار شدید و در رفتگی‌های مادر زادی می‌شوند، مشکلات و درد زیادی را تحمل می‌کنند.

او ادامه داد: اگر این بیماران عمل جراحی تعویض مفصل را انجام دهند ممکن است تا چند ساعت بعد از عمل درد ناشی از جراحی را متحمل شوند اما با انجام این عمل از درد‌هایی که مدت‌ها دچار آن بودند رهایی می‌یابند.

تمام درد‌های لگن درمانی نیاز به جراحی دارند؟

این متخصص ارتوپد در خصوص اینکه آیا هر درد لگنی نیاز به جراحی دارد، یا با دارو درمان می‌شود، گفت: درصد بسیار کمی از افرادی که درد لگن دارند، حتما نیاز به جراحی پیدا خواهند کرد.

او ادامه داد: منشا درد‌های به وجود آمده در لگن، یا از خود لگن است یا درد‌هایی در قسمت‌هایی مانند ستون فقرات و دیسک‌های بیرون زده، باعث ایجاد عارضه در ناحیه کشاله ران و لگن می‌شود.

طاهری اعظم گفت: دردی که مختص خود مفصل ران است معمولا در مراحل اولیه اگر تشخیص و درمان شوند، بدون نیاز به عمل‌های جراحی می‌توان این درد‌ها را کاهش داد، اما تاریخچه طبیعی بعضی از درد‌های لگن این الزام را ایجاد می‌کند که در نهایت برای رهایی از درد‌ها نیاز به جراحی پیش بیاید.

او افزود: اگر بعد از درمانی که برای بیمار در نظر گرفته می‌شود، علامت‌های مرتبط با مشکلات لگنی او از بین نرفت و بیماری علی رغم درمان پیشرفت کرد، برای این افراد حتما عمل‌های جراحی لگن توصیه می‌شود.

ارتباط ورم دست و پا با مشکلات مفاصل

طاهری اعظم در خصوص ارتباط ورم اعضای بدن با مشکلات مفصلی تصریح کرد: فردی که دچار بیماری آرتروز می‌شوند ممکن است کل بدن آنها درگیر شود برای مثال همزمان با بیماری آرتروز درگیری ستون فقرات، مفصل ران، زانو و حتی مچ پا نیز برای فرد به وجود بیاید.

او گفت: حتی ممکن است تخریب مفصل به حدی شدید باشد که بیمار نیاز به تعویض مفصل در چند ناحیه داشته باشد. بعضی از افرادی که دچار بیماری‌های داخلی مانند روماتیسم مفصلی، لوپوس هستند ممکن است درگیری چند مفصلی داشته باشند.

این متخصص ارتوپد افزود: افرادی که دچار تعویض مفصل در چند ناحیه می‌شوند برای درمان علاوه بر تخریب مفصل باید درمان‌های داخلی را انجام دهند، برای مثال این افراد نیاز دارند مدت زیادی از دارو‌های کورتون و همچنین دارو‌هایی که دچار تعدیل سیستم ایمنی آن‌ها می‌شود، استفاده کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ