با تمرین های مفید ذهنتان را کنترل کنید

0

بشر ظرفیت زیادی برای تحلیل، پردازش اطلاعات، و حل مسائل دارد. ذهن فرد ابزاری کامل برای بهره‌ وری است. از سوی دیگر، به سادگی می‌تواند علیه خود فرد عمل کند، نقشه‌هایشان را خراب کند، و فرد را از آن‌چه واقعا می‌خواهد دور می‌سازد.

ذهن، فرمانده اصلی تمام اعمال شما است. بنابراین، اگر در کنترل عملکرد داخلی خود ناموفق باشید، تمام وجودتان این تاثیر را احساس خواهد کرد. برخی از دشوارترین زمان‌ها در زندگیتان نتیجه مقاومت ذهنتان در برابر مقصود واقعی شما بوده است.

برای آن‌که ذهن‌تان را در مسیر خود نگه دارید، به دنبال رشدی همه‌جانبه باشید، بنابراین تمام بخش‌های وجودتان در هماهنگی با یکدیگر خواهد بود. با کار بر روی ذهن‌آگاهی می‌توانید باعث شوید این اتفاق بیفتد.

نگرش ذهنی مثبت متخصص روانشناسی کنترل ذهن چیست کنترل ذهن قدرت ذهن انسان قدرت ذهن روش های کنترل ذهن روانشناسی شخصیت روانشناسی روانشناس دکتر روانشناس خوب دکتر روانشناس بالینی دانستنی های روانشناسی تمرین هایی برای کنترل ذهن به چالش کشیدن ذهن

۱. به عقب نگاه نکنید

ترس و تردید بسیاری از افراد را از نظر ذهنی فلج می‌کند. اگر دائم به گذشته فکر کنید، به سختی می‌توانید به جلو حرکت کنید. میان‌بر ذهنی دسترسی پدیده‌ای است که می‌توان آن را گرایش ذهن برای ارزش‌گذاری بیشتر اولین ارتباط، در هنگام مواجهه با یک فکر یا تصمیم جدید تعریف کرد. شما ناگزیر به عادات و خاطرات تکراری خود رجوع می‌کنید، و از این رو ایده‌ها و رویکرد‌های جدید را از دست می‌دهید.

با تعیین یک مجموعه منسجم و خاص از اهداف، ذهنتان را از فکر کردن به آن‌چه پشت سر گذاشته‌اید بازدارید و خود را از ترس‌های تثبیت شدتان رها کنید.این کار به فرد قدرت می‌دهد بار سنگین روی دوششان را زمین بگذارد و انرژیش را روی آینده‌ای روشن‌تر متمرکز کند. اهدافتان به شما اجازه می‌دهد همان کسی باشید که می‌خواهید.

والاترین و باشکوه‌ترین چشم‌انداز ممکن را از زندگیتان خلق کنید، زیرا شما تبدیل به چیزی می‌شوید که باور دارید” اپرا وینفری“

۲. خواب خود را درست کنید

برای افراد پر مشغله، ساعت‌های کاری طولانی و تا دیروقت ماندن بسیار عادی است. چنین روالی چندین جنبه از زندگیتان را به خطر می‌اندازد و سلامت کلی بدنتان را تضعیف می‌کند. وقتی از خواب و استراحتتان برای کار می‌زنید، سلامتیتان را از دست می‌دهید. براساس بسیاری از پژوهش‌ها، عملکرد شناختی، دامنه تمرکز، و ظرفیت شما برای یادگیری و تفکر خلاق آسیب می‌بیند.

برای جلوگیری از کار کردن تا دیروقت، روز کاری خود را هر چه زودتر آغاز کنید. می‌توانید از افراد موفق زیاد همچون ریچارد برنسون، تیم کوک، و هاوارد شولتز پیروی کنید و از مزایای صبح‌هایتان بهره‌مند شوید.

۳. جریانی از انرژی مثبت را حفظ کنید

اگر با افراد منفی در ارتباط باشید، احتمالا تفکری را جذب می‌کنید که برای اهدافتان مضر است. روانشناسی مدرن این پدیده را سرایت عاطفی می‌نامند، یعنی انتقال احساسات و رفتار‌ها از فردی به فرد دیگر. این پدیده می‌تواند به صورت غیرکلامی رخ بدهد.

خود را با افراد همفکر احاطه کنید و اجازه ندهید منفی‌نگری وارد سیستم شما شود. با آدم‌های زبر و زرنگ و بسیار موفق هم نشین شوید تا انرژی مثبتی را که برای انگیزه گرفتن و حرکت نیاز دارید جذب کنید. به گفته موسس لینکدین، رید هافمن، وقت گذراندن با آدم‌هایی که تحسین می‌کنید یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتقای خودتان است، زیرا رفتار، تفکر، و سبک زندگی‌تان را تغییر می‌دهد.

۴. استرس را به حداقل برسانید

عصب‌شناسان کشف کرده‌اند که استرس مزمن به مغز فرد آسیب می‌زند. از آن‌جایی که مغز برای هرآن‌چه انجام می‌دهید ضروری است، به خطر انداختن آن عاقلانه به نظر نمی‌رسد. با این حال، بسیاری موافقند که نمی‌توان استرس را کاملا از سیستم یک فرد حذف کرد.

نیازی نیست از استرس فرار کنید فقط آن را کنترل کنید. فعالیتی بیابید که ذهنتان را حتی برای مدت کوتاهی آرام سازد. عادت‌های کاهنده استرس در میان افراد موفق بسیار متفاوت است. شریل سندبرگ در طول شب همراهش را خاموش می‌کند، جف بزوس برای خنده ارزش قائل می‌شود و وارن بافت ساز یوکللی می‌نوازد. برخی روش‌های طبیعی نیز به طور طبیعی هورمون استرس را در بدن کاهش می‌دهند.

۵. همزمان چند کار انجام ندهید

واکنش آغازین مغز شما به بار کاری سنگین این است که سعی می‌کند تمام آن‌ها را همزمان انجام دهد. مغز شما فرض می‌کند با این کار، زمان بیشتری صرفه‌جویی می‌کنید و کارایی بیشتری خواهید داشت.برخلاف باور عموم، انجام همزمان چند کار دقت و درستی در انجام آن‌ها را فدا می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد هرگاه در کاری وقفه ایجاد شود، اتمام آن تا ۴۰ درصد بیشتر طول می‌کشد.

به ذهن خود یاد دهید که قبل از آغاز کار اولویت‌های شما را درک کند. قانون وارن بافت آن است که خودتان را به انجام پنج کار یا تکلیف برتر محدود کنید. به گفته او، بقیه فهرست کارهایتان باید تا زمان رسیدگی به این اولویت‌ها در صف انتظار بمانند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ