سایت اصلی سامانه صیاد (ورود به سامانه صیاد)

0

صفحه اصلی سامانه صیاد ثبت چک سامانه صیاد آنلاین

یکی از سوال هایی که در رابطه با سامانه صیاد یا همان سامانه پیچک بانک مرکزی، مکررا طرح می گردد آن است که آدرس صفحه اصلی سامانه صیاد چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که سامانه صیاد به طور کلی، دو امکان اصلی را برای کاربران خود فراهم کرده است: ثبت چک صیادی و استعلام وضعیت چک صیادی؛ و با توجه به هر یک از این دو امکان، صفحه اصلی سامانه صیاد متفاوت خواهد بود، که در ادامه به توضیح این مطلب می پردازیم.

آدرس صفحه اصلی سامانه صیاد چیست

صفحه اصلی سامانه صیاد در رابطه با ثبت چک صیادی

چنانچه فردی قصد ثبت چک صیادی در سامانه صیاد را داشته باشد، باید به این نکته توجه نماید که در حال حاضر، سامانه صیاد به عنوان سامانه ای مستقل که دارای سایت و صفحه اینترنتی اختصاصی باشد، وجود نداشته و بر اساس اعلام بانک مرکزی، اپلیکیشن های معتبر پرداخت موبایل که اسامی آن‌ها در سایت شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت ( شاپرک ) قید گردیده مانند آپ و ۷۲۴ و همچنین، درگاه‌ های نوین بانک ‌ها و موسسات اعتباری ( اینترنت بانک و همراه بانک ) این خدمت را ارائه می نمایند.

صفحه اصلی سامانه صیاد در رابطه با استعلام چک صیادی

برخلاف ثبت چک صیادی، استعلام چک صیادی از طریق صفحه اصلی سامانه صیاد در سایت بانک مرکزی امکانپذیر می باشد. برای ورود به صفحه اصلی سامانه صیاد و استعلام وضعیت چک، عنوان بانک مرکزی را در مرورگر دستگاه خود سرچ کرده و پس از وارد شدن به سایت بانک مرکزی، از منوی نظام های پرداخت و زیرساخت، گزینه ( استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی ) را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که برابر اعلام بانک مرکزی، استعلام چک صیاد از طریق پیامک نیز در حال حاضر ممکن بوده و همچنین، استعلام چک صیادی از طریق اپلیکیشن های معتبر پرداخت موبایل و همچنین، درگاه‌ های نوین بانک ‌ها و موسسات اعتباری ( اینترنت بانک و همراه بانک ) نیز امکان پذیر می باشد.

استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی

استعلام چک بر اساس اقلام اطلاعاتی چک

دانلود سامانه صیاد بانک مرکزی و نصب آن

اگرچه چند سالی از راه اندازی سامانه صیاد می گذرد، اما به دلیل اینکه به پشتوانه قانون جدید صدور چک، استفاده از  این سامانه از تاریخ ۵ فروردین ۱۴۰۰ اجباری شده و بنابراین سامانه ای جدید محسوب می گردد، سوالات و ابهامات بسیاری در رابطه با آن برای افراد جامعه وجود دارد.

یکی از این سوالات آن است که دانلود سامانه صیاد بانک مرکزی و نصب آن به چه صورت امکان پذیر می باشد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد، در حال حاضر دو امکان اصلی سامانه صیاد عبارتند از: ثبت چک صیادی و استعلام چک صیادی.

از آنجا که در شرایط فعلی، امکان ثبت چک از طریق سامانه صیاد بانک مرکزی وجود نداشته و این خدمت، صرفا توسط اپلیکیشن های معتبر پرداخت موبایل و  درگاه‌ های نوین بانک ‌ها و موسسات اعتباری ( اینترنت بانک و همراه بانک ) انجام می گیرد و همچنین، این اپلیکیشن ها امکان استعلام چک صیادی را نیز فراهم کرده اند، برای دانلود برنامه پیچک یا همان سامانه صیاد بانک مرکزی و نصب آن، باید اقدام به نصب و دانلود یکی از این اپلیکیشن ها نمود.

دسترسی به سامانه صیاد از طریق درگاه‌های بانکی (شامل اینترنت بانک و همراه بانک) و نیز برنامک‌های موبایلی پرداخت فراهم است و افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای شرکت شاپرک در بخش برنامک‌های موبایلی برنامک مورد تائید را دانلود کنند.

برنامک آپ

لینک دریافت برنامک : http://s.asanpardakht.net/x9qNL

برنامک ۷۲۴

لینک دریافت برنامه: https://724.ir

برنامک تاپ

لینک دریافت برنامک : https://top.ir/cheque

برنامک سکه

لینک دریافت برنامک : http://sekeh.behpardakht.com

برنامک ایوا

لینک دریافت برنامک : Ivaapp.com

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ