موفق شدن کارخانه کالافات؛ روزهای درخشان برزیلی ها در رئال مادرید

0

رئال مادرید نیوز : رئال از زمان پیوستن نیمار به بارسا سیاست های نقل و انتقالاتی خود را به شکل قابل توجهی افزایش داد تا در موارد مشابه ناکام نباشد. در حقیقت رئال مادرید در آن زمان فرصت خرید بازیکن برزیلی را از دست داد و بعد از آن سعی کرد که با استعدادیابی بیشتر از فوتبال برزیل کاری کند که استعداد دیگری از فوتبال این کشور از دستش نپرد.

جونی کالافات فرد نزدیک به رونالدو نازاریو در این سالها در رئال نقش پررنگی پیدا کرده است. در حقیقت کالافات در این سالها  به عنوان مدیر بخش استعدادیابی بین المللی رئال مادرید ستارگان سرشنای را جذب کرده که کاسمیرو، میلیتائو، رودریگو و وینیسیوس بخشی از آنها هستند. این چهار تا روی هم در این فصل ۶۸ بازی ، دوازده گل و ۹ پاس گل داشته اند. وینی با هجده بازی و ده گل رکورد دار بوده است. میلیتائو نیز در ۹۴.۲ درصد دقایق حضور داشته است. رودریگو کمرنگ بوده اما با این وجود ۶۱۰ دقیقه بازی کرده و فقط دو بازی را به علت مصدومیت از دست داده است.

آخرین صید کالافات برای رئال مادرید، ادواردو کاماوینگا بوده است که در تابستان قبلی از رئال به تیم ملحق شد. کالافات در برزیل از پائو هنریکه ژاویر عضو سابق کادر استعدادیابان منچستریونایتد کمک گرفته است. البته برخی از این خریدها ارزان هم نبوده اند. مثلا وینیسیوس با ۴۵ میلیون یورو در سن ۱۶ سالگی، رودریگو با ۴۰ میلیون یورو در ۱۷ سالگی و رینیر با ۳۰ میلیون یورو در ۱۷ سالگی جذب شدند. دو تای اول ثابت کردند که ارزش هزینه شان را دارند اما سومی فعلا در انتقال قرضی به دورتموند موفق نبوده است.

البته رئال در این مدت اشتباهاتی هم داشته اما طبیعتا وقتی به جوان ها فرصت می دهی باید ریسکش را هم بپذیری. ویلیان ژوزه و پابلو تیکشیرا (که دومی فقط ۶۳ دقیقه بازی کرد) در سال ۲۰۱۴ جذب شدند که موفق نبودند. ابنر دفاع چپی بود که در ۱۸ سالگی جذب شد و دو مصدومیت شدید داشت. لوکاس سیلوا در سال ۲۰۱۵ با ۱۴ میلیون یورو خریده شد اما به هافبکی ناموفق در فوتبال اروپا تبدیل شد.گاهی هم کالافات در تلاش برای جذب بازیکنان مختلف شکست خورده است. به طور مثال گابریل ژسوس با ۳۳ میلیون یورو از پالمیراس راهی منچسترسیتی شد. در سال ۲۰۱۶ ، رئال و بارسا برای خرید مارلون رقابت کردند که این بازیکن با ۵  میلیون یورو به بارسا رفت اما در نیوکمپ موفق نبود و حالا به شاختار رفته است.

حالا کالافات به مدیران رئال توصیه کرده که ماتیوس فرانچا ۱۷ ساله را به خدمت بگیرند. مایتوس اخیرا قراردادش را با فلامینگو تا ۲۰۲۷ تمدید کرده و رقم فسخ قراردادش به صد میلیون یورو رسیده است.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

موفق شدن کارخانه کالافات؛ روزهای درخشان برزیلی ها در رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ