۷ بازیکن مطرحی که تا مرز پیوستن به منچستریونایتد پیش رفتند اما قرارداد امضا نکردند! جایگزین آن‌ها چه کسانی بودند؟

0

۷ بازیکن مطرحی که تا مرز پیوستن به منچستریونایتد پیش رفتند اما قرارداد امضا نکردند! جایگزین آن‌ها چه کسانی بودند؟

۷ بازیکنان مطرح مثل رونالدینیو و ادن هازارد و … در شرف پیوستن به منچستر یونایتد بودند، اما موفق به امضا قرارداد نشدند؛ و باشگاه انگلیسی بازیکنانی مثل تیاگو کوریا (معروف به ببه) و کاگاوا و … را به عنوان جایگزین آن‌ها خریداری کرد. در مجله خبری-سبک زندگی نگار به ماجرای عدم جذب این بازیکنان و اینکه جایگزین آنها در مچستر یونایتد موفق بودن یا خیر پرداخته می شود.

طمع بازی در تئاتر رویاها (الدترافورد) کافی نبود تا این استعدادها را قانع کند که آینده آن‌ها به الدترافورد تعلق دارد.

در سالیان گذشته، منچستر یونایتد در طول پنجره نقل و انتقالات، چندین هدف انتقال را نتوانست جذب کند. این برای مدیران باشگاه به معنای آن بود که آن‌ها باید برنامه‌ها را تغییر داده و به سراغ بازیکن دیگری بروند.

اما شیاطین سرخ با چه کسانی نتوانستند قرارداد امضا کنند؟ و از همه مهم‌تر، چه کسانی را به جای آن‌ها خریداری کردند؟

رونالدینیو/کریستیانو رونالدو

پس از جام جهانی ۲۰۰۲، رونالدینیو یکی از ارزشمندترین دارایی‌های باشگاه‌های جهان بود.

یونایتد که چشمانش را به پاری سن ژرمن دوخته بود و او را پی‌گیری می‌کرد، در حال مذاکره با این برزیلیِ سرشناس بود. اما در سال ۲۰۰۳، او سر الکس فرگوسن را برای انتقال به بارسلونا تحقیر کرد؛ باشگاهی که در آن برنده “توپ طلا” شد.

اخبار منچستر یونایتد

در عوض غول‌های لیگ برتر که روی جوانان سرمایه گذاری کردند، در تابستان همان سال کریستیانو رونالدو را به تیم منچستریونایتد اضافه کردند. همه ما می‌دانیم که نتیجه چه شد. 

گابریل باتیستوتا / رود ون نیستلروی

در سال ۲۰۰۰، باتیستوتا، افسانه آرژانتین، با اعلام اینکه اگر فیورنتینا را ترک کند به منچستر یونایتد خواهد رفت، درباره برنامه جابجایی اش صحبت کرد. با این حال، هنگامی که وقت عمل رسید و بحث پول به میان آمد، معلوم شد که حرف باد هواست و به تیم روم پیوست.

فرگوسن به جای او سراغ نیستلروی رفت، اما وقتی که او قبل از نقل و انتقالات از ناحیه زانو دچار آسیب شد مجبور شد که یک فصل صبر کند. این مهاجم هلندی به یک افسانه باشگاهی تبدیل شد و ۱۵۰ گل را در ۲۱۹ مسابقه به ثمر رساند.

آلان شیرر/شرینگهام و سولسشر

شیرر قبل از آنکه با بلکبرن قرارداد امضا کند و تبدیل به ستاره لیگ برتر شود، برای چند سال بازیکن موردنظر منچستر یونایتد بود.

در یورو ۹۶، او شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان دنیا کسب کرد، بنابراین طبیعی بود که بهترین باشگاه جهان به دنبال جذب او باشد.

با این حال، تابستان که برنده جایزه کفش طلای لیگ برتر فوتبال انگلستان شد، بار دیگر به یونایتد پشت کرد و به باشگاه دوران جوانی‌اش نیوکاسل بازگشت.

فرگوسن، اوله گونر سولشر و تدی شرینگهام را به جای بخشی از ۱۵ میلیون پوند هزینه پرداختی برای شیرر جذب کرد.
این زوج در سال ۱۹۹۹ در ترکیب منچستر قرار گرفتند تا در لیگ قهرمانان با دو گل تاریخی که که هر کدام به ثمر رساندن، بایرن‌مونیخ را به شکلی دراماتیک شکست دهند و فاتح لیگ قهرمانان شوند.

رائول/به‌به

شاید در بهترین زمان در ۳۳ سالگی، افسانه رئال‌مادرید، رائول، در یک معامله خیره‌کننده تا مرز انتقال به منچستر یونایتد پیش رفت. هنوز فرصت وجود داشت و فرگوسن تغییر عقیده داد و تن به این نقل و انتقال داد.

اما ستاره سابق اسپانیا به شالکه رفت و در طی دو فصل ۴۰ گل به ثمر رساند.

منچستر یونایتد، به‌به را با ۷ میلیون پوند در اختیار گرفت. این برزیلی در سه فصل هفت بار در تیم ظاهر شد و به وضوح عملکرد بدی از خود نشان داد و در سال ۲۰۱۴ با ضرر به باشگاه فوتبال بنفیکا فروخته شد.

ادن هازارد/شینجی کاگاوا

سال ۲۰۱۲، این گل سر سبد باشگاه لیل، ادن هازارد بود که سرمایه گذاران را جذب می‌کرد.

منچستر یونایتد در این معاملات شکست خورد و این بازیکن بلژیکی با قرارداد افسانه‌ای ۳۴ میلیون دلاری به چلسی پیوست.

الکس فرگوسن، که نتوانست سمیر نصری را هم در همان فصل جذب کند، دلالان را به دلیل درخواست پول زیاد، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

منچستر یونایتد ۱۲ میلیون پوند صرف شینجی کاگاوا کرد که قبل از بازگشت به بروسیا دورتموند به ازای مبلغی معادل ۶ میلیون پوند، دو سال ناموفق را در منچستر گذراند.

تونی کروس/ مروان فلاینی

اخبار منچستر یونایتد

دیوید مویس مربی منچستر یونایتد در سال ۲۰۱۳ فکر کرد با امضای قرارداد با تونی کروس روی یک جوان خوش آتیه سرمایه گذاری کرده است.

این بازیکن آلمانی سپس در آخرین لحظه تصمیم گرفت به لیگ برتر نرود و ترجیح داد در بایرن مونیخ بماند.

مویس در سال ۲۰۱۸ به talkSPORT گفت که: تونی کروس قبول کرده بود با من به منچستر یونایتد بیاید. ” ” من با او و همسرش ملاقات کردم و وقتی در مونیخ بود روی این موضوع توافق کردیم. “

تلاش‌های ناموفق برای آوردن سس فابرگاس و سامی خدیرا بعد از آن نیز اتفاق افتاد.

پس از این اتفاقات سراغ گزینه‌های ضعیف‌تر رفتند و مروان فلاینی قراردادش را به مبلغ ۲۸ میلیون پوند امضا کرد.

شش سال بعد و پس از یک تجربه ناموفق در اولدترافورد، با یک قرارداد ۶ میلیون دلاری به باشگاه چینی شاندونگ پیوست و واقعا طرفداران را ناامید کرد.

دیو اوپامکانو/ ریگان پول

اوپامکانو، ستاره فرانسوی یکی از بهترین مدافعان روز جهان است که برای بایرن‌مونیخ بازی می‌کند.

اما منچستر یونایتد این فرصت را داشت تا این دفاع وسط را در سال ۲۰۱۵، زمانی که تنها ۱۶ سال داشت جذب کند.

پیشنهاد ۱.۶ میلیون پوند به نفع این باشگاه (والنسینس فرانسه) پذیرفته شد، اما مذاکرات بین منچستر یونایتد و نماینده این بازیکن به نتیجه نرسید.

تیری مارتینز، مشاور سابق وی، گفت: “یک میانجی با ما دیدار کرد، اما تفاوتی میان پروژه‌ای که او را به ما معرفی کرد و آنچه واقعا در حال وقوع بود وجود داشت”.

او گفت: ” یک آپارتمان وعده داده شد، اما این وعده به میزبانی خانواده او به همراه فقط شش دیدار برای والدینش تغییر کرد. زمانی که یک بازیکن را در این سن از خانواده اش جدا می‌کنید، این‌ها کافی نیست. من می‌خواستم دیو، تعادل عاطفی پایداری داشته باشد. “

منچستر یونایتد، بعد از انجام معامله، یک ۱۷ ساله خوش آتیه اهل نیوپورت به نام ریگان پول را جذب کرد. او بعد از یک حضور در لیگ اروپا به شهر لینکولن فرستاده شد و تا به امروز در همانجا بازی می‌کند.

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ