لیگ برتر بهشت ایجنت‌ها/ پول هنگفت برای انتقال ستاره‌ها

0

لیگ برتر بهشت ایجنت‌ها/ پول هنگفت برای انتقال ستاره‌ها

ساتین –

پس از اینکه ارقام منتشر شده نشان داد پرداخت‌های باشگاه‌های لیگ برتر به ایجنت‌ها به سطوح بی‌سابقه رسیده، به نظر می‌رسد مفهوم تغییر فوتبال پس از کووید به سرعت در حال محو شدن است.

با وجود همه صحبت‌هایی که در مورد هزینه‌های نقل و انتقالات و دستمزدها پس از فاجعه مالی ناشی از همه‌گیری جهانی وجود داشت، ۲۰ باشگاه برتر فوتبال همچنان موفق شدند در سال منتهی به ۱ فوریه ۲۷۲٫۶ میلیون پوند به ایجنت‌ها بپردازند.

بازی‌های لیگ برتر به دلیل کووید پشت درهای بسته برگزار می‌شد، اما باشگاه‌هایی مانند منچسترسیتی، یونایتد و چلسی ۳۵ میلیون پوند، ۲۹ میلیون پوند و ۲۸ میلیون پوند را به جیب ایجنت‌ها ریختند.

سیتی جایگاه چلسی را به عنوان بزرگ‌ترین خرج‌کننده‌های لیگ برای ایجنت‌ها ربوده و بیش از ۳۵ میلیون پوند به لطف خرید ۱۰۰ میلیون پوندی جک گریلیش از استون ویلا در تابستان گذشته، هزینه کرده است. ایجنت ستاره انگلیس، جاناتان بارنت است. سیتی همچنین قرارداد چند بازیکن کلیدی از جمله کوین دبروینه را تمدید کرد.

منچستریونایتد دومین خرج‌کننده بزرگ است و در سالی که کریستیانو رونالدو، جیدن سانچو و رافائل واران را به خدمت گرفت، بیش از ۲۹ میلیون پوند به ایجنت‌ها اختصاص داد.

چلسی با صرف کمی بیش از ۲۸ میلیون پوند در رده سوم قرار دارد. بخش بزرگی از آن به مینو رایولا، ایجنت روملو لوکاکو پس از انتقال ۹۸ میلیون پوندی این مهاجم از اینتر رسید. آبی‌ها در سال گذشته پس از پرداخت ۲۲۲ میلیون پوند برای بازیکنان جدید در تابستان ۲۰۲۰، مبلغ ۳۵ میلیون پوند برای دستمزد ایجنت‌ها هزینه کردند.

گزینه بعدی در لیست لیورپول است که ۲۲ میلیون پوند پرداخت کرد در حالی که در آن سوی مقیاس، برنتفورد فقط ۳٫۵ میلیون پوند و ساوتهمپتون ۵ میلیون پوند هزینه کردند.

این رقم در مجموع نشان‌دهنده افزایش جزئی نسبت به ۲۷۲.۲ میلیون پوندی است که در سال گذشته ثبت شده بود، اما علیرغم برخی درگیری‌های لیگ برتر با مشکلات مربوط به بدهی، این رقم همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. به عنوان مثال، اورتون این هفته در حساب‌های خود فاش کرد که در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون پوند در سال ضرر کرده. با این حال، باشگاه مرسی‌ساید در سال گذشته راهی برای خرج کردن ۱۱٫۵ میلیون پوند برای ایجنت‌ها پیدا کرد.

طرفداران برنتفورد از اینکه ببینند آنها در سال گذشته فقط ۳٫۵ میلیون پوند برای دستمزد ایجنت‌ها خرج کرده‌اند خرسند خواهند شد، که اگر بتوانند هوشیار بمانند نشان‌دهنده تجارت خوبی است. زنبورها در حال حاضر پانزدهم هستند و هشت امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. هواداران واتفورد از این که بفهمند در سال گذشته ۱۲٫۶ میلیون پوند برای دستمزد ایجنت‌ها خرج کرده‌اند خشمگین می‌شوند. آنها را در رتبه هفتم کلی قرار داده‌اند، اما خود را در منطقه سقوط می‌بینند. نیوکاسل فقط ۷٫۷ میلیون پوند برای دستمزد ایجنت‌ها هزینه کرد، اما می‌توان انتظار داشت که پس از هزینه‌های ۹۴ میلیون پوندی خود در ژانویه و با ورود افراد جدید بیشتری در تابستان، شاهد افزایش این رقم باشیم.

ایجنت‌ها نقش حیاتی در خرید و فروش بازیکنان دارند. آن‌ها همچنین برای نقش خود در مذاکرات مجدد قراردادها هم دستمزد می‌گیرند.
 

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ