تبعات شکستن گوشی یک کودک توسط رونالدو/ از قطع همکاری با یک مؤسسه خیریه تا تحریم احتمالی یونیسف

0

تبعات شکستن گوشی یک کودک توسط رونالدو/ از قطع همکاری با یک مؤسسه خیریه تا تحریم احتمالی یونیسف

ساتین –

پس از ضربه‌ای که کریستیانو رونالدو به هوادار ۱۴ ساله اورتونی زد، برترین مؤسسه خیریه کودکان که کریستیانو رونالدو سفیرش بود، از این ستاره فاصله گرفت.

مؤسسه Save the Children که برای حفظ امنیت، سلامت و یادگیری کودکان کار می‌کند، به نشریه «سان» گفت که رونالدو دیگر یکی از سفیران آن‌ها نیست.

این روزها ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که رونالدوی عصبانی را در حال بیرون آمدن از چمن ورزشگاه گودیسون پارک نشان می‌دهد که گوشی موبایل را از دست هوادار نوجوانش می‌اندازد. مادر بچه رونالدو را متهم به آزاررسانی به کودکان کرده است. سارا کلی پسر ۱۴ ساله خود به نام «جیک» را برای اولین بار به تماشای بازی برده بود که این حادثه رخ داد. رونالدو پس از بازی در اولدترافورد از صمیم قلبش عذرخواهی کرد، و باشگاه گفت که دیگر در مورد این موضوع تحقیق نمی‌کند. با این حال، او همچنان با تحقیقات پلیس مرسی‌ساید مواجه است.

حالا این فوق‌ستاره فوتبال که سال گذشته به عنوان سخاوتمندترین ورزشکار جهان شناخته شد توسط یکی از بنیادهایی که در آن به عنوان سفیر کار می‌کرد کنار گذاشته می‌شود. بنیاد Save the Children در بیانیه‌ای گفت: «کریستیانو رونالدو همواره حامی خدمات این مؤسسه برای خانواده‌های فقیر سراسر جهان بوده است. او از جولای ۲۰۱۸ با این مؤسسه همکاری نکرده و دیگر سفیر ما نیست.»

طبق بیانیه مطبوعاتی در آن زمان، او در سال ۲۰۱۳ به عنوان سفیر جهانی به این مؤسسه خیریه پیوست تا «از این که هر کودک شانس رسیدگی به توانایی‌های خود را دارد اطمینان حاصل کند.»

اخبار منچستر یونایتد

رونالدو همچنین سفیر یونیسف پرتغال است؛ بخشی از سازمان پیشرو در جهان که برای کودکانِ در خطر کار می‌کند. هنگامی که نشریه «سان» با این مؤسسه تماس گرفت، آن‌ها از اظهار نظر در مورد اینکه آیا او در آن موقعیت باقی خواهد ماند یا خیر، خودداری کردند.

این در حالی است که دیروز هزاران نفر از هواداران رونالدو برای حمایت از او به رسانه‌های اجتماعی هجوم بردند و از فعالیت‌های خیریه او به عنوان دفاعی در برابر اقدامات او استفاده کردند. اما برخی دیگر معتقدند که با وجود اهدای میلیون‌ها دلار به نیازمندان، رفتار او قابل توجیه نیست.

شخصی نوشت: «اما کریستیانو رونالدو کارهای زیادی برای خیریه انجام داده است.» دیگری گفت: «خب این موضوع او را به یک فرد خوب تبدیل نمیکند، اینطور نیست؟» یک نفر دیگر اضافه کرد: «مسی در واقع کارهای خیریه بیشتری نسبت به رونالدو انجام داده است، اما موضوع این نیست.»

ین مهاجم در طول شکست تیمش مقابل اورتون تلاش بسیاری کرد زیرا هم تیمی‌هایش در منچستریونایتد نتوانستند آنطور که باید خدماتی ارائه کنند. او در نهایت این شانس را داشت که تا شرایط را به تساوی برساند، اما جردن پیکفورد، دروازه‌بان اورتون، جلوی او را گرفت. نتیجه بازی توسط بازیکنان و کارشناسان به طور یکسان مورد انتقاد قرار گرفت و داوید دخئا، دروازه‌بان شیاطین سرخ، این عملکرد را «شرم آور» توصیف کرد. در جایی دیگر، گری نویل تیم رالف رانگنیک را «شوخی» دانست و آن‌ها را مورد انتقاد قرار داد.

منچستریونایتد در حال حاضر سه بازی از پنج بازی اخیر خود را باخته و رانگنیک تنها ۸ پیروزی از ۱۷ بازی لیگ کسب کرده است. این درصد برد ۴۷ درصدی بدتر از دستاورد هر مربی دیگر یونایتد در تاریخ لیگ برتر است.

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ