فینال لیگ قهرمانان اروپا در کجا برگزار میشود

0

فینال لیگ قهرمانان اروپا در کجا برگزار میشود

تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱
میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲
ورزشگاه فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۲–۲۰۲۱، شصت و هفتمین فصل از مسابقات برتر فوتبال باشگاهی اروپا است که توسط یوفا برگزار می‌شود. این بازی بین تیم انگلیسی لیورپول و تیم اسپانیایی رئال مادرید در ورزشگاه استاد دو فرانس سن-دنی فرانسه در تاریخ ۲۸ مه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

دیدار فینال، ۲۸ می ۲۰۲۲ / ۷ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس برگزار می شود.

  • رئال مادرید برای هفدهمین بار به فینال لیگ قهرمانان اوپا/جام باشگاه های اروپا رسید. در ۱۶ مورد قبلی، ۱۳ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی برای مادریدی ها ثبت شده است.
  • لیورپول برای دهمین بار به فینال لیگ قهرمانان اوپا/جام باشگاه های اروپا رسید. در ۹ مورد قبلی، ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی برای قرمزهای آنفیلد ثبت شده است.
  • دو تیم در مسابقات رسمی تاکنون ۸ بار به مصاف یکدیگر رفته اند. هر ۸ بازی در لیگ قهرمانان اوپا/جام باشگاه های اروپا برگزار شده است؛ ۴ برد رئال مادرید، ۱ تساوی، ۳ برد لیورپول
  • دو تیم برای سومین بار در فینال لیگ قهرمانان اوپا/جام باشگاه های اروپا مقابل یکدیگر قرار می گیرند. لیورپول در فینال فصل ۱۹۸۰/۸۱ مقابل رئال مادرید به برتری ۱-۰ رسید و رئال مادرید در فینال فصل ۲۰۱۷/۱۸ مقابل لیورپول به برتری ۳-۱ رسید.

لیگ قهرمانان اروپا فینال لیگ قهرمانان اروپا ساعت بازی لیورپول ساعت بازی رئال مادرید امشب بازی بعدی رئال مادرید

این بازی پس از سال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۱۸ سومین باری است که این دو تیم رو در روی هم قرار می‌گیرند؛ همچنین برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های اروپا است که دو تیم در سه فینال مختلف رو در روی هم قرار می‌گیرند.

این بازی ابتدا قرار بود در ورزشگاه آلیانتس آرنا در مونیخ آلمان برگزار شود. با این حال، به دلیل به تعویق افتادن و جابجایی فینال ۲۰۲۰، میزبان نهایی یک سال به عقب منتقل شد و سن پترزبورگ میزبان فینال ۲۰۲۲ شد. در فوریه ۲۰۲۲، یوفا تأیید کرد که به دلیل بحران ۲۰۲۱–۲۰۲۲ روسیه-اوکراین فینال را به جای دیگری منتقل خواهد کرد.

پس از حمله ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین، در ۲۴ فوریه، یوفا یک جلسه فوق‌العاده کمیته اجرایی را فراخواند؛ جایی که انتظار می‌رفت محل برگزاری این مسابقه رسماً از روسیه خارج شود.

روز بعد، یوفا تأیید کرد که فینال به ورزشگاه استاد دو فرانس در سن-دنی، واقع در شمال پاریس منتقل خواهد شد. این سومین باری است که فینال لیگ قهرمانان اروپا در این ورزشگاه برگزار می‌شود. این ورزشگاه قبلاً میزبان فینال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بوده‌است.

برنده این بازی در سوپر جام اروپا ۲۰۲۲ با قهرمان لیگ اروپا ۲۲–۲۰۲۱ بازی خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ