با اف‌سی‌شریف آشنا شوید: تیمی با ملیت های مختلف که توسط ماموران کاگ‌ب تاسیس شده!

0

رئال مادرید نیوز : چمپیونزلیگ به برنابئو برمی گردد و رئال مادرید باید در اولین بازی خود به مصاف تیم اف سی شریف از مولداوی برود.

شریف تیراسپول نمادی را در لوگویش دارد که به یاد روسای پلیس در دوران شوروی نصب شده است. در حقیقت این باشگاه که اولین حضورش در چمپیونزلیگ را تجربه می کند در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است و از سویی دنیای سیاسی خاص خود را دارد. این باشگاه در بازی اول مرحله گروهی شگفتی ساز شد  و توانست شاختار را با نتیجه دو بر صفر شکست بدهد که آداما ترائوره (که البته نسبتی با مهاجم ولورهمپتون ندارد) و مومو یانسانه برایشان گلزنی کردند.

شریف متعلق به منطقه ترانسیستریا است، منطقه ای از مولداوی که در سال ۱۹۸۹ از اتحاد جماهیر شوروی اعلام استقلال کرد و در سال ۱۹۹۰ جمهوری مستقل خود را ادامه داد تا به حزب کمونیست وفادار باشد. جنگ نظامی مشکل را حل نکرد و جمهوری ترانسیستریا که در پرچم خود نماد داس و چکش را دارد، توسط مجامع بین المللی به عنوان یک کشور شناخته نمی شود هر چند که سکه، ارتش و حتی پارلمان مخصوص به خود را دارد.

آنها می خواهند از باشگاه شریف استفاده کنند تا نامشان را در دنیا دوباره مطرح کنند به خصوص حالا که به برنابئو می آیند. در سال ۱۹۹۳ ویکتور گوشن و ایلیا کازمالی، اعضای سابق کاگ ب (سرویس جاسوسی مخفی شوروی) شرکتی برای امنیت عمومی را به نام “شریف” تاسیس کردند .این شرکت امنیت پمپ بنزین ها، سوپرمارکت ها و … را تامین می کرد. آنها کم کم در منطقه ترانسیستریا  رشد کردند و حالا باشگاه فوتبالی با تجهیزات مدرن را در اختیار دارند.

شور مولداوی از سویی این منطقه را  حکومتی خودمختار می داند. تیراسپول پایتخت این منطقه است که یک سوم از پانصد هزار جمعیتش اهل مولداوی هستند و بقیه روس و اوکراینی هستند و سه زبان در ان جا غالب است. شریف در لیگ کشور مولداوی از زمان تاسیس خود در ۱۹ تا از ۲۱ دوره به قهرمانی رسیده است و در مرحله راهیابی تیم های قدرتمندی نظیر دینامو زاگرب و ستاره سرخ را حذف کردند. ترکیب این تیم نیز همچون مردم کشورشان از ملیت های مختلف تشکیل می شوند: مولداوی، یونان، کلمبیا، غنا، پرو، ترینیداد و توباگو، لوکزامبورگ، مالی، اسلوونی، بوسنی، مالاوی، برزیل و گینه.

لیگ قهرمانان اروپا شریف تیراسپول ساعت بازی رئال مادرید امشب بازی بعدی رئال مادرید اخبار رئال مادرید

با اف‌سی‌شریف آشنا شوید: تیمی با ملیت های مختلف که توسط ماموران کاگ‌ب تاسیس شده!

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ