عاقبت راحله همسر ابراهیم مالک اشتر

0

عاقبت راحله همسر ابراهیم مالک اشتر ، راحله همسر ابراهیم مالک اشتر ، نام همسر ابراهیم مالک اشتر ، زن ابراهیم مالک اشتر در مختارنامه ، بازیگر نقش همسر ابراهیم مالک اشتر

همسر ابراهیم مالک اشتر کیست و چه شد

در سال ۶۸۷، مختار او را به فرمانداری موصل منصوب نمود. موصل درپی نبرد خازر به کنترل مختار درآمده بود.  در همان سال مختار و نیروهایش در کوفه بوسیلهٔ مصعب بن زبیر به محاصره درآمدند، و مختار سرانجام در درگیری با آنان شهید شد. در نتیجه ایراهیم ابن‌اشتر به زبیریان روی آورد گرچه عبدالملک مروان خلیفه اموی نیز تلاش زیادی نمود تا او را جذب نیروهای خودش نماید.

سرانجام ابن اشتر همراه با مصعب در نبرد دیرالجثالیق در اکتبر ۶۹۱م کشته شدند، و این شکست زبیریان از امویان باعث گردید تا سراسر عراق به کنترل بنی‌امیه بازگردد.

سپاهیان بنی‌امیه پس از پایان یافتن نبرد جسد او را یافته و سوزاندند. پیکرش را در نزدیکی شهر سامرا دفن کردند.

از سرنوشت راحله همسر ابراهیم اشتر هیچ اطلاعی در تاریخ وجود ندارد.

همسر ابراهیم مالک اشتر مختارنامه حدیث فولادوند ابراهیم بن مالک اشتر

زن ابراهیم مالک اشتر در مختارنامه

حدیث فولادوند در نقش همسر یکی از یاران مختار در مجموعه تلویزیونی مختارنامه به کارگردانی داود میر باقری ظاهر شد.

حدیث فولادوند در این سریال نقش همسر ابراهیم مالک اشتر را برعهده گرفته است. این شخصیت یکی از یاران و سرداران وفادار مختار است که در مقاطع مختلف قیام وی را همراهی می کند.

همسر ابراهیم مالک اشتر مختارنامه حدیث فولادوند ابراهیم بن مالک اشتر

حدیث فولادوند در مختارنامه

وی در این سریال نقش “راحله” همسر ابراهیم ابن مالک اشتر نخعی را ایفا کرده است.

حدیث فولادوند حضور در تلویزیون را از سال ۱۳۸۰ و با بازی در سریال “گمگشته” به کارگردانی رامبد جوان شروع کرده و معمای شاه، گارد ساحلی، شب عقرب، معصومیت از دست رفته، دیوار شیشه‌ای و سال‌های خاکستری از دیگر مجموعه های تلویزیونی است که وی به ایفای نقش در آن‌ها پرداخته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ