یحیی بن زمزم غول بنی ضبه در مختارنامه کیست +عکس

0

یحیی بن زمزم در مختارنامه ، یحیی بن زمزم کیست ،یحیی بن زمزم در فیلم مختار ، یحیی بن زمزم غول بنی ضبه ، یحیی بن زمزم در سریال مختارنامه ، نقش حامد حدادی در مختارنامه

یحیی بن زمزم غول بنی ضبه در سریال مختارنامه

یحیی بن زمزم از سربازان سپاه آل زبیر بود که به دلیل قد بلندش به اعجوبه سپاه بنی زبیر معروف شده بود. روایت های مختلفی حاکی از وجود شخصیت یحیی بن زمزم در بطن تاریخ است که به دلیل قامت بسیار بلند هنگام سوار شدن بر اسب پاهایش به زمین می ‌رسیده است. گفته شده است زمانیکه سپاه زبیریان به فرماندهی مصعب به کوفه آمد تا مختار را شکست دهد، یحیی بن زمزم در ازای گرفتن پول به مصاف مختار رفت و مختار در مقابل قصر (دارالاماره کوفه) را یک ضربه ی شمشیر او را کشت.

یحیی بن زمزم مختارنامه بیوگرافی حامد حدادی بازیگران سریال مختارنامه

فیلم نبرد مختار با اعجوبه سپاه بنی زبیر (یحیی بن زمزم) از قسمت های جذاب و مختارنامه بود که ایفای نقش آن بر عهده ی بازیکن بسکتبال اهل ایران و عضو تیم ملی بسکتبال ایران بود.

حامد حدادی بازیگر نقش غول بنی ضبه در مختارنامه

حامد حدادی بازیکن ملی پوش بسکتبال کشورمان با قد ۲٫۱۸ متر، در در قسمت سی و نهم سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میر باقری در نقش یحیی ابن زمزم، سرباز سپاه آل زبیر ایفای نقش کرد. حضور حامد حدادی در نقش یحیی بن زمزم در زمانی به وقوع می پیوندد که کاخ کوفه و یاران مختار ثقفی در حصار سپاهیان آل زبیر است. زبیریان با هدف تحریک مختار معرکه‌ ای را به پا می‌کنند و یحیی بن زمزم را به مصاف مختار می ‌فرستند.

یحیی بن زمزم مختارنامه بیوگرافی حامد حدادی بازیگران سریال مختارنامه

حامد حدادی در نقش یحیی بن زمزم

یحیی بن زمزم مختارنامه بیوگرافی حامد حدادی بازیگران سریال مختارنامه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ