عبدالله بن کامل شاکری در سریال مختارنامه کیست

0

عبدالله بن کامل شاکری در سریال مختارنامه کیست با عکس و تصویر

عبدالله بن کامل شاکری از فرماندهان سپاه مختار ثقفی، از شرکت‌کنندگان در قیام توابین بود.

ابن کامل در عین الورده در سپاه توابین بود. سپس به قیام مختار پیوست و از فرماندهان سپاه وی شد. او از جانب مختار ثقفی برخی از سپاه عمر بن سعد که در واقعه کربلا اقدامی انجام داده بودند، را کشت. خولی بن یزید اصبحی و زید بن رقاد جنبی از جمله این افراد بودند.

ابن کامل در جنگی که بین مختار و مصعب بن زبیر در گرفت، به شهادت شد.

عبدالله بن کامل شاکری سریال مختارنامه بیوگرافی عنایت الله شفیعی بازیگران سریال مختارنامه

زندگی‌نامه بن کامل شاکری

او در ابتدا یک شتر چران در حومه شهر کوفه بود که در سال ۶۲ هجری با مختار آشنا شد و با او برای انتقام از قاتلین امام حسین (ع) همراه شد. بن کامل در نبرد عین الورده در سپاه توابین بود سپس دوباره به قیام مختار پیوست و شهردار کوفه شد او از مورد اعتماد ترین سرداران مختار بود که تا آخر به او وفادار ماند بعد از آن به همراه کیسان ابوعمره و احمر بن شمیط مامور مقابله با حمله زبیریان شد.

بن کامل در اولین نبرد ضربه سنگینی به سپاه زبیری زد و پیروز از میدان بیرون آمد. با دسیسه مهلب بن ابی‌صفره سردار سپاه مصئب بین لشکر مختار اختلاف افتاد و کیان ایرانی و یارانش که در جنگ سواره مهارت داشتند به دستور بن شمیت پیاده به جنگ رفتند بن کامل شاکری که با او رفاقت نزدیکی داشت به کمک او رفت هر دو بعد از کشتن تعداد زیادی از ارتش زبیری به شهادت رسیدند.

کشته شدن کسانی همچون بن کامل شاکری و کیان ایرانی باعث ضعف روحیه لشکریان مختار شد و حکومت را در آستانه نابودی قرار داد.

بازیگر نقش «بن کامل» در سریال مختار

بن کامل از یاران و دوستان قدیمی «مختار» است که به همراه «کیان ایرانی» (با بازی رضا رویگری) بعد از خانواده‌اش از همه به مختار نزدیک‌ترند.

عنایت‌الله شفیعی که ایفای نقش بن کامل در سریال تاریخی « مختارنامه » را بازی کرد از تعاریف، نوشته‌ها و تحلیل داوود میرباقری از تاریخ به عنوان تنها منبع خود برای بازی در این سریال یاد کرد.

این بازیگردر پاسخ به این پرسش که نقش وی در این سریال چقدر برگرفته از تاریخ وتا چه اندازه تخیلی است؟ اظهار کرد: سریال «مختارنامه» مولف دارد و مولفش هم آقای میرباقری است. زحمت تحقیق ومطالعه درباره کل کار را ایشان کشیده‌اند، من به عنوان هنرپیشه‌ای که بازی در سریال «مختارنامه» را پذیرفته‌ام تنها منبع‌ام آقای میرباقری بوده است.

عبدالله بن کامل شاکری سریال مختارنامه بیوگرافی عنایت الله شفیعی بازیگران سریال مختارنامه

چه کسی نقش بن کامل را بازی می کند؟

وی که در سریال «مختارنامه» نقش «بن کامل عرب» را بازی می‌کند، خاطرنشان کرد: آقای میرباقری این شخصیت را برایم توضیح داده است؛ «بن کامل» شخصیتی مستندگونه است که وجه دراماتیک آن بیشتر است.

این بازیگر درباره نقش خود در سریال « مختارنامه» اضافه کرد: بن کامل از یاران و دوستان قدیمی «مختار» است که به همراه «کیان ایرانی» (با بازی رضا رویگری) بعد از خانواده‌اش از همه به مختار نزدیک‌ترند. هنگامی که مختار تصمیم می‌گیرد که برای انتقام خون دلیران کربلا نبرد کند، کیان ایرانی را به دنبال بن کامل می‌فرستد. آنها با کمک هم در قیام مختار شرکت می‌کنند، اما یک قسمت مانده به پایان سریال، «کیان» و«بن کامل» هر دو به شهادت می‌رسند.

عنایت‌الله شفیعی، خاطرنشان کرد: کمیت نقش «بن کامل عرب» چندان در سریال مختارنامه بالا نیست، ولی به لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار دارد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ