پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار خودرو تنها متاثر از دلار و نوسانات قیمتی آن است. قیمت دلار نیز کاملا متاثر از مذاکرات برجام است. از آنجایی که سیگنال‌های ارسال شده از طرف مذاکرات، مثبت نیست و به نظر نمی‌رسد که مذاکرات تا پایان سال به نتیجه برسد، چشم‌اندازی برای کاهش قیمت دلار و به تبع آن، قیمت خودرو وجود ندارد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها در اواخر پاییز یا اوایل زمستان با ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش همراه خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو


چندی پیش نیز، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: بازار خودروی کشور همچنان در وضعیت رکود به سر می‌برد. در حال حاضر می‌توان گفت که وضعیت بازار نسبت به یک ماه گذشته تغییری نکرده است. خودرو‌هایی که در این یک ماه با کاهش جزئی همراه بودند، مجدد با جهش قیمت همراه شدند. سطح معاملات تقریبا به صفر رسیده و هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. هنوز خبری از ورود خودرو‌های خارجی منتشر نشده است و مردم در خرید‌های خود دست نگه داشته اند. درنتیجه، به نظر می‌رسد در روز‌های آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد.

او در رابطه با تاثیر واردات بر قیمت خودرو‌های موجود در بازار گفت: به دلیل اینکه هنوز مشخص نیست که خودرو‌های وارداتی با چه قیمتی قرار است در بازار عرضه شوند، نمی‌توان گفت که کدام خودرو‌ها با آزادسازی واردات ارزان می‌شود. باید منتظر جزئیات دقیق واردات بمانیم تا بتوانیم تاثیر آن را بر قیمت خودرو‌های موجود در بازار خودرو کشور را بررسی کنیم.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ