رتبه های کنکور ۱۴۰۲ کی میاد

0

اعلام نتایج کنکور و اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۲ تیر و دی ماه تمامی رشته های تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان یکی از مراحل پایانی و هیجان انگیز آموزن سراسری می باشد، که هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام می شود.

رتبه کنکور ۱۴۰۲ کی میاد

هر ساله در اواسط مرداد ماه یک روز یا چند ساعت قبل از اعلام نتایج کنکور، رتبه های برتر کنکور معرفی می شوند، که پس از انتشار سازمان سنجش، این مطلب نیز به روز می گردد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: طبق قولی که پیش از این داده بودیم باید نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۲ را در نیمه اول مردادماه اعلام می کردیم تا داوطلبان حدود یک هفته فرصت بررسی دفترچه انتخاب رشته را پیدا می کردند و در نیمه دوم مردادماه انتخاب رشته خود را انجام می دادند. از همین رو ۱۵ تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲ نتایج اولیه اعلام می شود.

وی افزود: ۴۰ درصد نتایج به نمرات سوابق تحصیلی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، بستگی دارد. آموزش و پرورش فرصت بیشتری به داوطلبان داد که نتایج نمرات سوابق تحصیلی خود را ببینند و این امر باعث شد چند روزی نهایی کردن نتایج به تاخیر بیافتد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش آموزش و پرورش بر اساس تقویم تا اوایل مردادماه فرصت داشته است سوابق تحصیلی داوطلب را به سنجش ارائه کند.

آموزش و پرورش صددرصد سوابق تحصیلی تمام داوطلبان را اعلام می کند و اگر داوطلبی سوابق تحصیلی ندارد نمره این سوابق تحصیلی صفر در پرونده رد می شود. همه افراد سوابق تحصیلی دارند. اگر به داوطلبی فرصتی داده شد که نمره سوابق تحصیلی خود را ترمیم کند نمره سوابق تحصیلی جدید جایگزین نمره سوابق تحصیلی قبلی خواهد شد.

وی افزود: امروز سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارائه می شود. پس از آن چند روز فرصت داریم که سوابق تحصیلی و نمره کنکور را به نسبت ۴۰ به ۶۰ اعمال می کنیم و نتایج را استخراج کنیم. پس از آن کنترل های سه گانه را انجام می دهیم تا نمرات با هم همخوانی داشته باشند

نتایج اولیه کنکور رتبه کنکور اخبار کنکور 1402

نحوه اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ افرادی که در دو نوبت دی و تیر در یک رشته یکسان شرکت می کنند، چگونه است؟

۱- نتیجه علمی داوطلبانی که در این آزمون شرکت نموده و قصد شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (تیرماه سال ۱۴۰۲) با همان گروه آزمایشی قبلی را دارند، با نمره کل آزمون و سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه به صورت کارنامه حاوی رتبه و… در مردادماه به داوطلبان اعلام خواهد شد که می‌بایست براساس کارنامه مذکور نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

 

نحوه اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ افرادی که در دو نوبت دی و تیر در چند کنکور متفاوت شرکت می کنند، چگونه است؟

۲- نتیجه علمی داوطلبانی که در این آزمون شرکت نموده و در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (تیرماه سال ۱۴۰۲) با گروه آزمایشی متفاوت شرکت کنند، در بازه زمانی اعلامی و مطابق با انتخاب یک گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) و یک یا دو گروه علاقمندی (هنر و زبان های خارجی)، با اعمال نمره کل آزمون گروه مورد نظر و نمره کل سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه، کارنامه حاوی رتبه و … در مردادماه به داوطلبان اعلام خواهد شد و با توجه به این کارنامه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

 

نحوه اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ افرادی که فقط در کنکور دی شرکت کرده اند، چگونه است؟

۳- داوطلبانی هم که صرفاً در همین مرحله از آزمون (نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲) شرکت نموده اند، با نمره کل آزمون این مرحله (دی‌ماه سال ۱۴۰۱) و سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه به صورت کارنامه حاوی رتبه و… در مردادماه به آنها اعلام خواهد شد که می‌بایست براساس کارنامه مذکور نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

نحوه اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ افرادی که دارای آزمون عملی هستند؟

۴- در خصوص رشته هایی که دارای آزمون عملی می باشند در زمان پرینت کارت آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۲) اطلاع‌رسانی خواهد شد./ پایان خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ