رتبه در منطقه کجای کارنامه است +عکس

0

رتبه در منطقه کجای کارنامه است

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در کارنامه هر یک از داوطلبان اعدادی از قبیل رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و رتبه در منطقه نمایش داده می شود. هر چه از منطقه ۱ به منطقه ۳ نزدیک تر می شویم، سطح امکانات آموزشی مناطق نیز کاهش پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود که رتبه در منطقه ۱ داوطلبان کنکور سراسری بالاتر از رتبه داوطلبان کنکور سراسری در منطقه ۲ و ۳ باشد.

رتبه منطقه سهمیه ای ها جدا خواهد شد

این یعنی اگه امروز که رتبتون اعلام شده ، رتبه منطقتون با افرادی که سهمیه‌ای هستن اعلام میشه . از این جا به بعدش جالبه تایمی که نتایج نهایی رو بدن ( نیمه اول مهر ) سهمیه‌ای هارو جدا حساب میکنن یعنی موقع اعلام نتایج نهایی رتبتون کم میشه ( خیلی بهتر میشه )

تفاوت رتبه کل در سهمیه با رتبه در منطقه چیست؟

رتبه منطقه همان رتبه ای است که افراد در یک منطقه خاص دریافت می کنند. در واقع منطقه، یک نوع سهمیه است که برای داوطلبان در نظر گرفته می شود. به غیر از رتبه در منطقه، رتبه ای تحت عنوان رتبه در سهمیه نهایی وجود دارد که داوطلبان را در یک گروه با سهمیه مشابه می سنجند.

کارنامه کنکور رتبه کنکور رتبه کل در سهمیه رتبه در منطقه

رتبه کل در سهمیه همان رتبه ای است که برای برخی داوطلبان رتبه در منطقه و برای برخی رتبه در سهمیه ایثارگران ۵ و ۲۵ درصد در نظر گرفته می شود. افرادی که سهمیه نهایی شان سهمیه مناطق است شاهد این امر هستند که رتبه در سهمیه نهایی با رتبه در منطقه برابر است، اما این رتبه برای افرادی که دارای سهمیه ۵ درصد و یا ۲۵ درصد ایثارگری می باشند، متفاوت است. داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران استفاده کردند، می توانند با مشاهده سهمیه نهایی در بالای کارنامه خودشان متوجه شوند که سهمیه آن ها از نوع ایثارگران بوده است یا از نوع منطقه ای! در صورت منطقه ای بودن سهمیه، منطقه نهایی تعیین شده برای داوطلب در بالای کارنامه نشان داده می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ