شنبه اول مهر تعطیل است یا نه | چه کسانی اول مهر تعطیل هستند

0

شنبه مدارس تعطیل است فردا شنبه یک مهر تعطیل است شنبه اول مهر ادارات تعطیل است ایا اول مهر ۱۴۰۲ تعطیل است

شنبه اول مهر تعطیل است یا نه

شنبه اول مهر است و آغاز سال تحصیلی جدید در ایران است. دانش آموزان و والدین آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ تعطیل است یا نه، چون شنبه بین التعطلی است.

تعطیلی شنبه اول مهر ۱۴۰۲

تاکنون هیچ نهاد دولتی تعطیلی شنبه اول مهر ۱۴۰۲ را اعلام نکرده است. به دلیل اینکه روز قبل یک مهر جمعه و تعطیل است و فردای اول مهر هم تعطیل رسمی است، عده ای تصور میکنند اول مهر هم احتمالا تعطیل باشد.

فردا تعطیل است یا نه تعطیلی مدارس شنبه تعطیلی ادارات فردا تعطیلی ادارات شنبه آیا فردا مدارس تعطیل است

ایا اول مهر ۱۴۰۲ تعطیل است

تعطیلی اول مهر علاوه بر دانش آموزان برای والدین و معلم ها نیز دارای اهمیت زیادی است. وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی اول مهر صحبت کرد.

طبق قانون، روز اول مهر روز بازگشایی مدارس است بنابراین اگر اول مهر تعطیل باشد طبیعتا روز بعد از آن مدارس باز می‌شوند اما امسال اول مهر روز شنبه است که تعطیل رسمی هم نیست؛ بنابراین شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس است.

چه کسانی اول مهر تعطیل هستند

دانشجویان در شنبه اول مهر ۱۴۰۲ تعطیل شدند. آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از ۳ مهر است اما ورودی‌های جدید هفته سوم مهر به کلاس می‌روند. محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در جمع خبرنگاران در مورد آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه روز شنبه اول مهر است و روز یکشنبه دوم مهر هم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) تعطیلی رسمی است، سال تحصیلی دانشگاه‌ها از سوم مهرماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است، پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و موضوع صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینش آن‌ها مطرح است، مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش اقدامات لازم را انجام دهد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ