فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی | عکس همسر سابق مهرجویی

0

بیوگرافی فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی علت طلاق و جدایی  فریار جواهریان و داریوش مهرجویی سن فریار جواهریان

فریار جواهریان همسر داریوش مهرجویی کیست

داریوش مهرجویی داری ۲ فرزند به نام های مریم و صفا است که حاصل ازدواج اول ایشان با خانم دکتر فریار جواهریان، معمار ‌و طراح صحنه‌ی سینما هستند.

فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی بود که سالهای خیلی دور از یکدیگر جدا شده بودند اما رابطه خوبی با هم داشتند.

فریار جواهریان Faryar Javaherian متولد ۱۳۳۱ در خراسان است که در فرانسه بزرگ شده است و تحصیلات خود را در آمریکا و در دانشگاه های تگزاس در آستین، M.I.T و هاروارد به پایان رسانده است. تخصص فریار جواهریان در زمینۀ موزه و باغ می باشد.

همسر داریوش مهرجویی فریار جواهریان داریوش مهرجویی بیوگرافی فریار جواهریان بیوگرافی داریوش مهرجویی

مهندسین «مشاور گام ما» را همراه با مهندس فریدون بدر در تهران تأسیس کرده اند . وی همسر داریوش مهرجویی بوده طراحی صحنۀ ۱۰ فیلم از کارهای مهرجویی (از اجاره نشین ها تا درخت گلابی) را بر عهده داشته است.

فریار جواهریان گفت : غربی‌ها هر وقت کفگیرشان به ته دیگ خورده به شرق نگاه کرده‌اند. از رنسانس که غرب شروع به پارک‌سازی می‌کنند هیچ الگویی ندارند. دو نوع باغ در شهرهای اروپایی رایج می‌شود؛ یکی باغ‌های چینی و ژاپنی که در انگلستان رواج پیدا می‌کند و یکی باغ هندسی ایرانی در فرانسه و ایتالیا. مرحوم مقتدر درباره باغ فرح‌آباد نوشته این نقشه اوایل قرن ١٨ از کتابخانه ملی فرانسه سر درمی‌آورد. تمام شهرهای آمریکایی بر مبنای نقشه باغ ایرانی ماست. توجه به ذن و بودیسم در سبک پست‌مدرن تحت تأثیر شرق است.

پیتر زومتور شیفته ذن است و مینی‌مالیستی به وجود آورده که حس شرقی ژاپنی در آن مشهود است. البته وقتی شماره مجله اختصاصی جایزه معماری آسیا A2 را مرور می‌کردم با خود گفتم بدون در نظر گرفتن نام و نشان طراحان به پروژه‌ها نگاه کنم تا ببینم چه اندازه ایرانی است اما متأسفانه تعداد این پروژه‌ها که رنگ و بوی ایرانی داشته باشد بسیار کم بود. به‌هرحال فناوری از غرب می‌آید ولی ما تکنولوژیست نیستیم، ما معمار، باغ‌ساز و شهرسازیم. باید یاد بگیریم معماری و فرهنگ خودمان را بیافرینیم. (در مراسم رونمایی از شمارهٔ اختصاصی فصلنامهٔ A2 با موضوع جایزهٔ معماری آسیا ۲۰۱۵، اسفندماه ۱۳۹۴، به گزارش روزنامهٔ شرق در شمارهٔ ۲۵۳۲)

همسر داریوش مهرجویی فریار جواهریان داریوش مهرجویی بیوگرافی فریار جواهریان بیوگرافی داریوش مهرجویی

عکس همسر سابق مهرجویی

تصویری در فضای مجازی بعد از انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی از همسر اولش فریار جواهریان منتشر شد که کمتر کسی او را می شناخت.

فریار جواهریان در سال سال ۲۰۱۲ نیز عضو هیأت داوران جایزۀ معمار آقاخان بوده است. مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی به چاپ رسانده و سخنرانی های متعددی را در دانشگاه های آکسفورد و کمبریج ارائه داده است.

فریار جواهریان همسر داریوش مهرجویی الان کجاست

فریار جواهریان  بعد از طلاق و جدایی از داریوش مهرجویی گفته: رابطه خوبی با هم داریم و هر دو، سه روز به هم زنگ می زنیم و هر دو، سه ماه یک بار همدیگر را می بینیم، چون ما سه فرزند داریم و همچنان با هم در ارتباطیم.

فریار جواهریان و داریوش مهرجویی پیش از انقلاب با هم ازدواج کردند اما این ازدواج در نهایت بعد از ۲۵ سال به جدایی و طلاق انجامید. هیچ کدام تاکنون علت طلاقشان را رسانه ای نکردند.

همسر داریوش مهرجویی فریار جواهریان داریوش مهرجویی بیوگرافی فریار جواهریان بیوگرافی داریوش مهرجویی

همکاری فریار جواهریان و داریوش مهرجویی

۱. فیلم سفر به سرزمین آرتور رمبو
۲. فیلم اجاره نشین ها – ۱۳۶۵
۳. فیلم شیرک – ۱۳۶۶
۴. فیلم هامون – ۱۳۶۸
۵. فیلم بانو – ۱۳۶۹
۶. فیلم کاراگاه یحیی – ۱۳۷۰
۷. فیلم سارا – ۱۳۷۱
۸. فیم پری – ۱۳۷۳
۹. فیلم لیلا – ۱۳۷۵
۱۰.  فیلم درخت گلابی – ۱۳۷۶

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ