اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر

0

داریوش مهرجویی و همسر چند سال اختلاف سنی دارند همسر داریوش مهرجویی چند سال است

اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسرش

نحوه محاسبه اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسر دومش به این صورت است که اول باید سن داریوش مهرجویی در هنگام فوت شدن را بدست اوریم و سپس سن همسر دومش وحیده محمدی فر را بدست آوریم و سپس این اعداد را از هم کم کنیم. با این محاسبه اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسرش بدست می آید.

سن داریوش مهرجویی چند سال بود

داریوش مهرجویی متولد ۱۷ آذر ۱۳۱۸ در تهران در خانواده‌ای از طبقه فرودست جامعه بود. داریوش مهرجویی هنگام فوت ۸۳ سال سن داشت.

او در کودکی تحت تأثیر مادربزرگش که مسلمانی معتقد بود قرار گرفت. مهرجویی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۵۱ در این باره می‌گوید: «مادر بزرگم از آن نمازخوان‌های دوآتشه بود؛ و تحت تأثیر فضای روحانی او، من هم از سن هفت تا پانزده‌سالگی، شده بودم یک مسلمان واقعی. نماز و روزه‌ام یک بار هم ترک نمی‌شد. […] اما از پانزده سالگی به بعد، درست آن موقعی که نماز و روزه‌ام به حساب می‌آمد، شک در دلم نشست.»

داریوش مهرجویی در نوجوانی به موسیقی علاقه‌مند شد و مدت کوتاهی در کلاس آموزش موسیقی آقای زندی شرکت کرد. نزد پدرش که موسیقی ایرانی را خوب می‌شناخت به نواختن سنتور پرداخت و بعد با موسیقی کلاسیک غربی آشنا شد و به نواختن پیانو و نوشتن قطعاتی برای پیانو پرداخت.

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی شوهر وحیده محمدی فر داریوش مهرجویی بیوگرافی داریوش مهرجویی اختلاف سنی زوج های بازیگر ایرانی

در هفده‌ سالگی به سینما علاقه‌مند شد و برای درک بهتر فیلم‌های روز به آموختن زبان انگلیسی پرداخت. تحصیلات مقدّماتی را در تهران به پایان برد و یک سال در هتل آتلانتیک مدیر شد و سپس بیست ساله بود که برای ادامهٔ تحصیل به کالیفرنیا رفت. نخست به خواندن سینما روی آورد اما خیلی زود سینما را رها کرد و به فلسفه پرداخت و در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه یوسی‌ال‌ای لیسانس فلسفه گرفت. در همین سال سردبیری نشریهٔ پارس ریویو در لس آنجلس را به‌عهده گرفت و سال بعد به تهران آمد و در سال ۱۳۴۶ نخستین فیلم خود به نام الماس ۳۳ را که فیلمی بسیار پرهزینه بود ساخت. این فیلم در ۵ بهمن ۱۳۴۶ در تهران روی پرده رفت و فروش متوسطی داشت و با توجه به هزینهٔ بالای ساخت شکستی تجاری محسوب شد و توجه منتقدان را هم چندان به خود جلب نکرد.[۱۰] سال ۱۳۴۸ با هم‌کاری غلامحسین ساعدی فیلمنامهٔ گاو را از روی یکی از داستان‌های کوتاه مجموعهٔ عزاداران بیلِ ساعدی نوشت و فیلم کرد. این فیلم جوایز متعددی را در جشنواره‌های بین‌المللی به ارمغان آورد. گاو هم از نظر تجاری هم از نظر هنری فیلم موفقی از کار درآمد و فصل جدیدی در سینمای ایران گشود. از آن زمان همواره، به جز وقفهٔ چند سالهٔ پس از انقلابِ ۱۳۵۷ و رویدادهای پس از آن که منجر به مهاجرتش به فرانسه شد، مهرجویی یکی از فیلم‌سازان مطرح و پرکار ایرانی بوده‌است. وی همچنین از اعضای هیئت‌مدیره موزه هنرهای معاصر تهران بوده‌است.

داریوش مهرجویی ابتدا با فریار جواهریان (مهندس معمار و طراح صحنه) ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند با نام‌های مریم و صفا بود. سپس با وحیده محمدی فر ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام مونا است.

سن همسر داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر در هنگام فوت شدن ۵۵ سال سن داشت. وحیده محمدی فر فیلمنامه‌نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان و دانش‌آموخته رشته روان‌شناسی از دانشگاه تهران است و نزدیک به ۲ دهه است به‌عنوان همکار فیلمنامه‌نویس همراه مهرجویی است.

همسر داریوش مهرجویی متولد چه سالی است

وحیده محمدی فر متولد ۱۹ بهمن ۱۳۴۷ در تهران بود و در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در خانه اش به قتل رسید.

اختلاف سنی داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر

اختلاف سنی داریوش مهرجویی با همسرش به ۲۹ سال می رسد .

وحیده محمدی فر سال ۱۳۹۰ برای فیلم «نارنجی‌پوش» از سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه‌نویسی و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای نگارش فیلم‌نامه «مهمان مامان» نامزد سیمرغ بلورین فیلم‌نامه‌نویسی شده است.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ