قیمت و مشخصات “ساینا” خودرو جدید سایپا + عکس

307

خودرو ساینا saina ، مدل فیس لیفت شده تیبا محسوب می شود که از طراحی اغراق شده ای در نمای جلو برخوردار است .

مدیر پروژه خودرو ساینا از تولید آزمایشی موفقیت آمیز این خودرو در شرکت سایپا کاشان خبر داد و گفت: نصب و راه اندازی خط تولید بدنه ساینا به اتمام رسیده و مجوز شماره گذاری آن از مراجع قانونی ذی ربط اخذ شده است.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

شهریار قاسم‌زاده، با اشاره به ویژگی‌های این خودرو اظهار کرد: ساینا بر روی پلتفرم ایکس۲۰۰ طراحی شده و تغییرات آن شامل طراحی جدید در چراغ‌های جلو و عقب، مه‌شکن جلو و عقب، گلگیرها، درب موتور، درب صندوق، جلو پنجره، آینه‌ها و تریم داخل شامل داشبورد، رودری‌ها و دستگیره‌های داخلی و خارجی و سیل پروتکتور است.

وی در خصوص برنامه تولید این خودرو در شرکت سایپا کاشان تصریح کرد: درحال حاضر برنامه ‌ریزی جهت افزایش تولید و همزمان با آن تکمیل فرآیند به کیفیت‌رسانی و به ظرفیت‌رسانی در دست انجام است تا پیش نیازهای پیش فروش خودرو فراهم شود.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

مدیر پروژه خودرو ساینا درخصوص میزان تولید این خودرو تاکید کرد: ظرفیت خط تولید ساینا،۴۰ دستگاه در ساعت است که با محصولات سایپا ۱۱۱ و تیبا  مشترک بوده و براساس MPS سالیانه میزان تولید مشخص خواهد شد.

قاسم‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ساینا تمامی استانداردهای مورد نیاز را پاسخگو بوده و نیز الزامات ایزو فیکس و کمربند سه نقطه ای در آن رعایت شده است. همچنین بنا بر نیاز بازار و تغییرخواسته‌های مشتریان تولید مدل EX این خودرو در دستورکار است که دارای سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ اسپرت، شیشه بالابر عقب برقی و در آینده نزدیک، سنسور دنده عقب است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز اظهار کرد: به منظور برآورده کردن یکی از نیازهای جدید مشتریان در بازارهای داخلی و صادراتی، پروژه تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز آغاز شده و در آینده بر روی این خودرو نصب خواهد شد.

وی همچنین افزود: این خودرو با توجه به امکانات خود، در رده قیمت ۲۶ تا  ۲۸ میلیون تومان به بازار ارائه خواهد شد که البته با توجه به امکانات خودرو و حدود قیمتی آن انتظار می‌رود تا سهم بازار خودرو بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان را افزایش دهد.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

قاسم‌زاده تصریح کرد: خط بدنه این خودرو با خودرو تیبا مشترک است و از فیکسچرهای دو منظوره برای کاهش هزینه‌ها و ایجاد انعطاف و افزایش سرعت در تولید خودرو استفاده شده است، ضمن اینکه به کارگیری فناوری رباتیک در سطح گسترده از ویژگی‌های این خط تولید است.

مدیرپروژه خودرو ساینا درخاتمه گفت: پروژه طراحی و تولید خودرو ساینا تجربه‌ای ارزنده بوده و دست ‌آوردهای مهمی برای مجموعه گروه خودروسازی سایپا به ارمغان آورده است که امیدواریم با ارائه این محصول به بازار، جایگاه و ارزش برند سایپا بیش از پیش ارتقا یابد.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

ساینا بر روی پلت فرم تیبا ساخته شده و همین نکته به ما می‌گوید که نباید انتظار زیادی در مورد ظاهر آن داشته باشیم. با این وجود اگر با سطح توقعی که به پایین‌ترین حد خود رسیده به نماهای مختلف آن نگاه کنیم زوایای قابل قبولی از آن را مشاهده خواهیم کرد. هرچند که به عقیده نگارنده می‌توان دو ایراد از طراحی ساینا گرفت. اول اینکه نمای جلو و عقب خودرو هماهنگی چندانی ندارند و دوم اینکه این طراحی بیشتر مناسب خودرویی در کلاس بزرگ‌تر از سایناست و چندان سنخیتی با کاربرد و اهداف ساینا ندارد.

 

در داخل خودرو هم وضع چندان خوب نیست. هرچند که ما هیچ توقعی از ساینا درزمینهٔ جنس متریال و طراحی چشم‌نواز نداشتیم، اما طراحی داخلی ساینا ما را ناامیدتر از قبل کرد. در داخل خودرو همه چیز از پلاستیک خشک تشکیل شده بود و به نظر می‌رسید که هیچ چیز نرم و راحتی در این خودرو وجود ندارد! همچنین ما از طراحان سایپا توقع بیشتری درزمینهٔ طراحی داشبورد داشتیم.

نمای داخلی ساینا

پس از بررسی ظاهر این خودرو، تصمیم گرفتیم نگاهی نیز به عملکرد فنی آن بیاندازیم تا شاید ساینا بتواند در این زمینه ضعف‌هایش را پوشش داده و نظر ما را نسبت به خود عوض کند. ساینا از نظر فنی بسیار مشابه تیباست و در زیر کاپوت آن همان موتور با حجم دقیق ۱۵۰۳ سی‌سی قرار دارد که توانایی تولید ۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این بدین معنی است که موتور ساینا ۸ اسب‌بخار و ۱ نیوتن‌متر کمتر از تیبا تولید می‌کند و البته این گشتاور را در دور پایین‌تری نسبت به تیبا به دست می‌آورد. در نتیجه برخلاف خودروسازان دیگر که با بهینه‌سازی موتور از آن توان و گشتاور بیشتری استخراج می‌کنند، متخصصین سایپا دقیقاً برعکس عمل کرده و خروجی‌های پایین‌تری از موتور تولید کرده‌اند که در نوع خود قابل توجه است!
ساینا دارای دو ایربگ و سیستم‌های ترمز ABS و EBD می‌باشد. همچنین ترمزهای جلو آن از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب آن نیز از نوع دیسکی هستند. از امکانات رفاهی ساینا می‌توان به شیشه بالابرهای برقی جلو، صفحه نمایشگر، نمایش دمای محیط بیرون و کلید مجهز به ریموت اشاره کرد. همچنین ساینا دارای یک تیپ لوکس است که علاوه بر امکانات فوق، از سنسور پارک عقب، قابلیت تنظیم برقی آینه‌ها، شیشه بالابر برقی عقب و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال بهره می‌برد.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina
ساینا قرار است که به‌زودی و با قیمت ۲۷ میلیون تومان وارد بازار شود. با توجه به این قیمت، برخی ساینا را جایگزین پژو ۴۰۵ می‌دانند. البته این نظر نمی‌تواند چندان درست باشد، چرا که این دو خودرو نه در یک کلاس قرار می‌گیرند، نه از قدرت و قابلیت‌های فنی برابر بهره می‌برند، نه کاربری یکسان دارند و نه توسط یک شرکت عرضه می‌شوند. بنده شخصاً پژو ۴۰۵ قدیمی و پرمصرف را با تمام مشکلات و مصائبش نسبت به ساینا ارجح می‌دانم و معتقدم که بسیار بهتر می‌بود اگر ساینا به‌عنوان جایگزین تیبا و با همان قیمت حدود ۲۱ میلیون تومان وارد بازار می‌شد.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

مشخصات کلی ساینا

ابعاد
طول(mm) ۴۲۱۵
عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها)(mm) ۱۶۴۵
ارتفاع(mm) ۱۴۸۴
وزن
وزن خالص ۱۰۵۵
مصرف سوخت(lit)
سیکل ترکیبی(lit/100km) ۶/۷
ظرفیت باک(lit) ۴۱
رینگ و تایر
رینگ ۱۴اینچی فولادی و آلومینیومی
تایر ۱۸۵/۶۰R 14

مشخصات فنی

گیربکس
نوع گیربکس دستی-۵سرعته
موتور
نوع موتور M15
تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ ۴سیلندر-SOHCخطی
حجم موتور cc ۱۵۰۳
حداکثر قدرت ۸۰hp@5300rpm
حداکثر گشتاور ۱۲۶Nm/3600rpm
فرمان
نوع فرمان هیدرولیک
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب Crank axle
ترمز
جلو دیسکی خنک شونده
عقب کاسه ای

ایمنی و تجهیزات

تجهیزات ایمنی و رفاهی
ایربگ راننده و سرنشین
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS+ EBD
مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
شیشه بالابر برقی جلو
آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل
صفحه نمایشگر
کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش کشندگی(بصورت آپشن)
گرمکن شیشه عقب
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
قفل مرکزی
سنسور پارک دنده عقب(در مدل لوکس)
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک ISOFIX
قفل ایمنی کودک برای دربها
نمایش دمای محیط بیرون
آینه ها با قابلیت تنظیم برقی(در مدل لوکس)
کلید مجهز به ریموت
شیشه بالابر برقی عقب (در مدل لوکس)
سیستم تهویه مطبوع دیجیتال (در مدل لوکس)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 307 )
  1. فتح اله می گوید

    یک خودرو بی کیفیت دیگه واقعا خسته نباشید

    1. pooya می گوید

      عالیه حتما میخرم خیلی از ۴۰۵ قدیمی بدرد نخور بهتره

      1. مهدی می گوید

        … تو سرت ۴۰۵ با این ابو قرازه مقایسه می کنی

      2. حمید می گوید

        ای وای این چه حرفی بود زدی حتی شوخیش هم بده خجالت بکش این اسباب بازی به درد نمیخوره

      3. فرشاد می گوید

        یه آشغاله دیگه ساختند تا جون مردم رو تو جاده ها بگیرند ! تحریم خودروی صفر داخلی فراموش نشه دوستان

      4. هادی می گوید

        کله پوک ۴۰۵ طراحی پنین فارینای ایتالیاست و تو سال معرفی تا چند سال خودرو موفقی تو اروپا بود

      5. مسلم می گوید

        سلام.هر کسی این مسیج رو میخونه.یادتون باشه پژو ۴۰۵ یکی از بهترین ماشین های است که ایران به خودش دیده.ماشین ساینا هم ماشین خیلی خوبی است

    2. محسن می گوید

      اینست خودرو ملی مسخرها

    3. محمد می گوید

      سلام من خودرو ساینا رو ۳ماهه خریدم ولی شرکت سایپا اصلا خدمات نمیده ۵نمایندگی رفتم تو مازندران ساری بهشهر. میگن قطعات نداریم در صورتی که قطعات ساینا با تیبا یکی هست لنت کمک.باربرینگ.میگن نداریم فقط سرویس اولیه روغن با فیلتر هوا.گفتن ۱۰۰۰۰۰تومن بده فیلتر روغن هم عوض نکردن اینقدر حرف زدم ۵۰۰۰۰تومن گرفتن ساری این چه گارنتیه.خوب بیرون روغن عوض میکردم همین میشد

      1. محمد می گوید

        خواهش روکش در با داشبورد رو نرمتر بزنید عین لوکی مواد کهنه خیلی زود صدا میفته.خشک خشک.

      2. @ می گوید

        خوب بیرون عوض میکردی

    4. ویسری می گوید

      آخه آینه تاشو شیشه بالابر برقی اونم جلو حالا بماند خیلی خیلی شرم آوره شیشه عقب برقی نباشه، به اینا میگن آبشن هه ماشالا به خودرو سازان ?

  2. شهاب می گوید

    آخه خداوکیلی شیشه عقب برقی یا آینه های جانبی برقی(در مدل لوکس) که نوشته، حتی بقییه چیزهایی که نوشته ،هنوز باید جزو لوازم آپشن باشه!!!!؟خدایی دیگه بسه ، هنوز ماشین بیرون میدین با تجهیزات مانوئل یا دستی!!!!

  3. اصغر می گوید

    تورا به خدا این همه محصول بی کیفیت تولید نکنید هم مردم متضرر می شوند وهم صنعت کشور نابود می کنید

  4. مهرداد می گوید

    والله منکه از تیبا راضی بودم.ساینا هم بنظر ماشین خوبی میاد.کیفیت محصولات سایپا هم نسبت به سایر خودرو سازها نسبتا بهتره.مشکل ما اینه که منتقدای خوبی هستیم نه اصلاح کننده خود.

    1. ریال می گوید

      سلام شماکه صاحب نظریدو حامی بفرماییدنظرتان را جناب اصلاحگر
      کاملامزخرفه ماشین ملی
      بایدچندبرابرقیمتش پول بدیم اونم بامنت!!!!!!!!چرا؟!

    2. امیر می گوید

      البته برای کسی که از ماشین چندان سررشته ای نداره و تا بهال ماشین خوب سوار نشده باشه باید از تیبا راضی باشه .. دوست عزیز به شما پیشنهاد می کنم لا اقل یکبار سوار یک ماشین درد بخور بشو برات لازمه

      1. محمد می گوید

        اخه ……. بررو ماشین ام وی ام بخر بعد پس خرجش نیای بری مسافرکشی کن …. خدمات پس از فروش مهمه شاسگول

      2. مجتبی می گوید

        شک نکن اگه پول بیشتر داشتیم هیچ وقت سوار این ماشین نمیشدیم معلومه نفست جای گرمی در میاد، پول مفتی بهت رسیده یا بدون سختی پول گنده بدست میاری
        وگرنه هرکسی به اندازه کافی عقل داره و اینو میفهمه که محصولات تویوتا قطعا بهتر از سایپاست هیچ شکی هم درش نیست خدا میدونه منم اگه پول داشتم تویوتا سوار میشدم
        کلا بعضیا دوست دارن فضایی حرف بزنن، خواهش میکنم یکم فکر کنین بعد اظهار نظر کنید در حال حاضر کدوم ماشینای زیر ۳۰ تومن اپشنهای ساینا و شرایط فروش ساینا رو داره اگه سراغ دارید ممنون میشم به من معرفی کنید

    3. محمدرضا می گوید

      دوست عزیز قصد بی احترامی ندارم اما واقعا برات متاسفم اخه تیبا مگه چیه که تو راضی باشی البته برا کسی که ماشین ندیده اره تیبا خوبه خخخخ

      1. چنگ می گوید

        کسیکه بقول تو ماشین ندیده بعیده کور باشه؛ مطمئنأ انواع خودروهای باکیفیت رو دیده و خیلی بهتر از تو میشناسه، ولی متأسفانه توانایی مالیش در همون حده! میفهمی؟ پول نداره!

      2. مازیار می گوید

        تو برو بنز سواری کن چکار به مردم داری خیلی هم ماشین خوبییه

  5. علی می گوید

    خااااااااااااااااااااااااک تو سرتون با این طراحی مزخرف

    1. شمه می گوید

      خیلی بی ادبی

  6. مهران می گوید

    حداقل یه مانیتور وسط داشبورد میزاشتید داشبورد به چشم میومد

  7. علی می گوید

    فیس لیفت تندر ۹۰ که ایران خودرو قراره به زودی به بازار اراعه کنه و با ظاهر و شکل جدید تری نسبت به ال ۹۰های پارس خودرو و……. است وشکل اتاق داخل ماشین بسیار تغییر کرده و با کیفیتر از این محصولات اشغالی

  8. مهدی می گوید

    ماشین فقط فیس لیفت تندر ۹۰ ایران خودرو که به زودی میاد بهترین ماشین هه ه ه ه هه ه ه ه ه هه هه

  9. حامد می گوید

    خیلی خوبه اومید وارم قیمتش ازاین زیادترنه خیلی بهتره

  10. ساینا می گوید

    خواهشن قیمتشو پاین تربیارین

  11. بهمن می گوید

    مگه مغز خر خوردیم پرایدی بخریم که ظاهرا ساینا باشه با ۲۷ میلیون میرم سمند میخرم که صد تا شرف از این الاغ بهتره

    1. فرشاد می گوید

      سمند هم که در جریان قیمتش تو خارج ایران هستی ؟ امیدوارم که باشی ….. یکی به من بگه اسپورتیج ۲۰۱۵ فول اپشنی که با دلار ۳۵۰۰ تومن حدود ۷۵ میلیون میشه رو ما چرا باید با قیمت ۲٫۵ برابر بخریم ؟ گمرکی رو بردارید اگر جرات دارید ببینم کسی میاد نگاه کنه به ماشین های بی کیفیتتون یا نه

    2. مازیار می گوید

      ما میدانیم شما از دار دسته ای ایران خودروین

  12. غلام بدبخت می گوید

    یه دونه ساینابدین به من تورا به قرآن

  13. عباس می گوید

    من خیلی دوست دارم طراح این سایپا رو ببینم واقعا خسته نباشید

    1. کاوه می گوید

      از این د . دان بیشتر از این انتظار دارید واقعا

  14. آواره می گوید

    … بر سر ما ایرانیها با تولید کننده های خودرو که داریم من خودم یه تویوتا کرونا مدل ۱۹۹۲ دارم که تمامی آیتم هایی که الان اینا میخان رو ماشین لوکسشون بذارن همون موقع داشته والانم داره کاره می کنه با یه موتور ۲۰۰۰ فقط ۷تا بنزین میسوزونه چهار شیشه برقی فرمان هیدرو لیک ۱۶ سوپاپ و…در ضمن بدنشم گالوانیزه سکه با ۲۳ سال کار هنوز یه زره پوسیدگی نداره یه چرخشم با صد تا از این ماشینای بچگانه عوض نمیکنم

    1. moein khatar می گوید

      شما از همون اول وضعت توپ بوده

    2. ایوب می گوید

      آفرین ایول گل گفتی
      سایپا اومده یه فرقون جدید زده به نام ساینا ….جمع کنید بابا قیمت ساینا و پراید باید زیر ۲۰ ملیون باشه نه بالاتر
      واقایونی که ازاین ماشینا راضی هستن بهشون توصیه میکنم حتما برن سوار یه ماشین بهتر بشن توهین نباشه یارو ازپیکان وموتور و الاغ پیاده میشه سوار محصولات سایپا میشه میگه بهترین کیفیت رو دارن…

      1. HOSSYN می گوید

        والله شما از ماشین هیچی نمیدنین. مردم برن سوار چی بش بنظر تو ماشین صد میلیونی. وقتی نداشته باشن باید چکار کنند. جوابی دارید یا فقط بلدید توهین کنید. من ۲سال ساینا دارم هیچ مشکلی ازش ندیدم خیلی عالیه حرف نداره. اگه آشغال بود اینهمه استقبال پیدا نمیکرد.

  15. آرمین می گوید

    خدایی کره با ما شروع کرد و دوو رو ساخت و ما هم پیکان رو ساختیم حالا الان کره جنسیس و اپتیما میسازه اونوقت ایناپرایدو تغییر قیافه میدن به نام خودروی جدید دست مردم میدن

  16. ناصرنثار می گوید

    ۴۰ سال پیش ماشینای تو ایران، شیشه بالابر برقی بود
    خیلی خاک بر ….

    1. فرشاد می گوید

      از ماست که بر ماست

    2. مازیار می گوید

      الان ماشین های خارجی چطوری عزیز

  17. مهدی می گوید

    سلام اقا به نظرمن این ماشین از تیبا خیلی بهتر وزیباتر هستش حالااگرم قیمت باماشین بهتری یکی هست اون به کارخانه ربط داره نه اینکه باهم مقایسه کرد من اگر پول داشتم حتما میخریدم چون عاششششششششق ماشینم ولی ندارم به تمید خدا کارمبکنم و میخرم

  18. محمد می گوید

    لطفا تا آخرش بخونین.قیمت رو بیارین در حد پراید .یعنی … بر سر ما مردم .دوستان کسانی که نظرم رو میخونن بدونن همین خودرو های که ما میخریم تو عراق یا جاهای دیگه ربع قیمته .مثلا تیبا حدود ۴_۵ تومنه .تازه اونقد کیفیتش خوبه .لاستیک بین در هاش محکم داشبورد چرب مرتبی داره که نگو .حالا اونا ربع قیمت ,مردم ما ببخشیدا … هستن یه وام بهشون میدن میرن پراید سوار میشن .من که یه پراید ۸۵ دارم نگه داشتمش نو نو تا زمانی که قیمت نیاد پایین مث اول نشه عمرا نمیخرم. والا سود شرکت خودرو سازی داخلی از شرکت های آلمانی بیشتره .یا حق .نخرید دوستان .نخرید .بیایید پشت هم باشیم .

    1. آرمان می گوید

      دوست عزیزم این پراید در عراق با قیمت هفت تا نه هزار دینار عراقی عرضه میشه یعنی چیزی حدود بیست یک تا بیست و هفت میلیون ……. متاسفانه خودرو سازان ما میخان با این کار کلاه بزارن سر مردم و با اسم جدید قیمت رو ببرن بالا … همون تیبا بیست و چهار تومنی رو یک میلیون تغییر دادن چهار میلیون قیمتش رو اضافه کرد

      1. فرشاد می گوید

        اخوی برو توی یوتیوب سرچ کن راننده تاکسی عراقی قیمت تیبا رو به دلار بهت میگه، چیزی حدود ۷ میلیون میشه به پول ایران

    2. حسین می گوید

      چرا الکی جو میدی؟ اتفاقا به عراقیا گرونتر از ایرانیا میافته. واسه همین هم هست که همش دم از گرون کردن میزنند. اونا هم بیچاره ها فکر میکنند چون ایران کنارشون واستاده باید یه جوری جبران کنند. اگه نه کی تا وقتی که ماشینای ژاپن و کره و آلمان و آمریکای جنایتکار باشن، در حالی که عوارض ۱۴۰% نداره، پراید و پژوی قرن ۱۹ ما رو وارد کنه. واللللا

    3. م می گوید

      با شه نمی خریم شما هم ماشینتونو بفروشید وقتی بی خودرو شدید با هم همعقیده می شیم شما بفروشش بعد ایده بده لطفا
      همه ما میدونیم خودرو سازی نداریم گاری سازی داریم

    4. ناصرصلاحزهی می گوید

      موافقم واقعآ قیمت هاخیلی بالاست ارزششون این نیست زیاد زور بزنن ۲۰ملیون

  19. فرزاد می گوید

    من که تیبا دارم اصلا کیفیتش پایین مصرف سوختش هم زیاده اباز هم یه خودرو بی کیفیت تر از تیبا وگرون تر از تیبا ساختن چیزی که روی کاغذ می سازند با طرح تولید شده فرق داره این رو درست کنید لطفاً

  20. البومسعود می گوید

    سلام کی میاد تو بازار امیدوارم ماشین خوبی باشه

  21. امین می گوید

    آدم عقلش کمه! درسته که هم این هم سمند جفتشون آشغال هستن! ولی جای سمند آدم میره اینو بخره؟ اینو از نزدیک دیدم کاملن اندازه پراید و خیلی بی کیفیت و زشته از نزدیک

    1. رضا می گوید

      امین جان کاملا بانظرت موافقم.سمندبدنه اش طراحی آلمان وموتورش فرانسوی واصالت داره احساس امنیت خاصی به آدم میده.من داشتم که میگم.الآنم پارس سال خریدم فوق العاده است

  22. mohsen می گوید

    باسلام

    افسوس که قضیه گمرکی نمیزاره ماشینهای خارجی واردشه وگرنه سایپابایدآفتوبه تولیدمیکردولی العان داره ارابه مرگ میسازه واسه مردم

  23. كاظم می گوید

    تیبا با کمی تغیرات

  24. نیما می گوید

    واغا افسوس

  25. ناصر می گوید

    من یه ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۸۲ داشتم ۴ تا شیشه برقی دما بیرونم نشون می داد خیلی هم عالی حالا اینه اومدن آشغال می زنن

  26. عباس می گوید

    از ماست که بر ماست اگر مدیران اعلام کنند که یک میلیون وام میدیم و ده میلیون هم به قیمت ماشین می کشیم مثل مور و ملخ می ریزیم تا بخریم. با این حرفها چیزی درست نمی شه.

    1. هادی می گوید

      این ماشین بی کیفیته؟ تکنولوژی چند دهه پیش اروپاست؟ آپشن نداره؟ امکاناتش مال قرن بوقه؟ طراحیش مسخره است؟ تزیینات داخلیش بنجل و بی ریخته؟ پرمصرفه؟ امنیتش پایینه؟ در مقایسه با خودروای روز دنیا گاری هم حساب نمیشه؟ چند برابر قیمت تمام شدش فروش میره؟ اره کاملا درسته. تمام خودروای داخلی این وضعیت رو دارند، اما راستشو بخواین منصفانه که نگاه کنیم، واقعا حقمون همینه. خلایق هرچه لایق. ما لیاقت بیشتر ازینو نداریم. وقتی مقاومت مردم واسه نخریدن خودرو صفر داخلی با یه وام که چه عرض کنم با یه پول ربا ی ۲۵ میلیونی میشکنه و واسه خودروی که قیمت واقعیش ۷ میلیون هم نیست یه عده حاضر میشن ۳۵ میلیون بدن و مثل قحطی زده ها میریزن و تو چار روز ۱۰۰۰۰۰ تا ثبت نام جی کنند ، فک می کنید لیاقت بیشتر ازین رو داریم؟ به خدا حقمونه. حقمونه که مافیای خودرو سازی ازمون سواری بگیره. حقمونه که خودروای روز دنیا رو با چند برابر تعرفه وارد کنن تا نتونیم بخریم. حقمونه که خودرویی سوار شیم که جون عزیزامونو بگیره. حقمونه که یه اشغالیو طراحی کنن بعد یه عکس ازش بهمون نشون بدن و با کلی منت پولو ازمون بگیرن و هر وخ دلشون خواست هرچی دلشون خواست روتحویلمون بدند. اره از ماست که بر ماست.

      1. محسن می گوید

        درود به تو
        و لعنت به اونایی که مقاومت رو با اون پول ربا شکستن واقعا براشون متاسفم
        تنها راهی هم که داریم بازم همون نخریدن ماشین صفر از ایران خودرو و سایپا هست البته اگه بازم اون حماقت تکرار نشه

      2. مازیار می گوید

        نکره

  27. مهدی می گوید

    طرحاشو ی بچه بکشه خیلی قشنگ تر در میاد

  28. ahmad می گوید

    من توی نمایشگاه از نزدیک دیدمش از پراید بزرگتره و از ماشین‌های اشغالی ایران خودرو خیلی بهتر و قشنگتره….. فقط ساینا…. سایپا

    1. هادی می گوید

      حتما خریدیش داری تعریف میکنی

      1. شادی می گوید

        حالا حسودا بد ماشینو میگن .خب که چی بشه تعریف منفی ازش میکنین متاسفم واستون

      2. مهران می گوید

        اره من هم خریدم خیلی خیلی خیلی عالیه من تعریفش میکنم چون میدانم ماشین خوب چیه

  29. داودفقیر می گوید

    واقعا قیمت خودرو واسه عراقیا ک ۸سال بمب میریختن تو سرمردم ایران ۴برابر کمتره.البته واقعا اونا هم احمقن ک ب جای خودروی ایرانی خودروی برندمعروف نمیخرن.من ک اگه داشتم ی اوپتیما پلاک اروند میخریدم

  30. رسول می گوید

    خدا وکیلی شما یه اماری بگیرین ببینین که مردم هم از دست شما با این خودروهای بی کیفیت و گرون به ذله اومدن. کاش … لااقل یه کم وجدان ادمیت را داشتیت
    بسه دیگه با این جنس های بدرد نخورتون

  31. حمید می گوید

    مرگ بر سایپا

  32. مجتبی می گوید

    ای خدا – ۵۰ سال پیش تو دنیا ماشین تولید می کردن شیشه عقب برقی بوده – الان مونتاژ کارهای ما آپشن گذاشتن برای شیشه عقب برقی “”””””
    چراغ خودرو رو عوض می کنن می شه خودروی جدید؟؟؟؟
    بعدش هم می گه در آینده منتظر سنسور عقب هم باشید که می خواهیم نصب کنیم.
    خدایا خودت یه فرجی برسون یا امام زمان از دست این دو شرکت چکار کنیم

  33. اکبر می گوید

    الان این خودروی ملی بود!!! همون پراید خودمونه فقط لباسشو عوض کردن.نمای داخلیش هم که افتضاحه بازم صد رحمت به رانا اون یکی افتضاح.

  34. مصطفی می گوید

    سلام.یه کمی به خودتون بیاید ببینید چقدر عقبین .هنوز از الگوی پراید خسته نشدین.خر همان خر فقط پالبانش رو عوض می کنید…

  35. امین می گوید

    وووووووووووووووووووووووووووووووی .چقدر چندش آوره .واقعا افسوس

  36. محمد می گوید

    همون خره پالونش عوض شده .البته برا جیب دولت بد نیست.

    1. داریوش می گوید

      مشتی توبهتره سوار خرت بمونی. چون ساینا مال آدمها ی باکلاسه. وقتی نمیدونید ماشین چیه خوب وبد چیه چرا الکی نظر میدید ولک پشت فرمون ساینا بشین بعد نظر بده. بهترین ماشین ایرانی این فقط ساینا ثابت کرد. .

  37. سجاد می گوید

    سلام دوستان
    اینا به حرفهای منو شماکه توجه نمیکنن تنها چیزی که براشون مهمه جیبشونه که راه فروختنشو خوب بلدن کافیه بگن یه ساینا بخرید یه جعبه شکلات هم روش ببرید ۲هزارتا میفروشه،مگه این که کل ایران متهد بشن برانخریدن اشغالایی مثل اینا بلکه یه فرجی بشه،که اونم غیرممکنه متهد بشن

  38. سلیمان یار محمدی می گوید

    فعلن پول ندارم بخرم . خدا رو شکر پول گاری ساینا ندارم میرم خط ۱۱ .

  39. sadaf می گوید

    زیشته

  40. رضا می گوید

    خودرو ساز های داخلی جهت پیشرفت رو بر عکس میروند پولو پیش میگیرند بعد چند ماه یه جنس بنجل تحویلت میدن سالها است که موتور ۸سوپاپ منسوخ شده تازه اینا چاچراغهای ماشینو عوض مکنن وده میلیون روی قیمتش میزارن تازه میگن در صورت درخواست(دادن پول اضافه)بالابر عقب یا اینه برقی میشود جنس داشبورد هم از پلاستیک مواد کهنه است بهتره یه نگاهی به کیفیت داشبورد پیکان ۵۲ بیاندازند تا متوجه بشن چقدر از قافله عقب اند

    1. علی می گوید

      احسنت

  41. بهنام آقکندی می گوید

    توو هیچکدام از نمایندگی ها نه عکس ساینا هست نه خودش…پس این همه تبلیغ و شرایط ویژه ی دهه ی فجر کجاست که هی میگین؟؟؟؟؟؟؟؟۲۷٫۵۰۰ پول این ماشینه که تنها فرقش با تیبا فقط اسمشه….۲۷٫۵۰۰ رو میدم سمند ال ایکس سوار میشم

  42. سعید می گوید

    عین تیباست یک قرووووووون نمی ارزه بااین ماشین درست کردنتون

  43. ایرانی مسلمان می گوید

    از خودتون خجالت بکشید با این ماشین طراحی کردنتون
    اخه خاک بر سر هرچی مهندس طراحی و مکانیک جامدات طراحی صنعتی و هر … که دارید حداقل ماهی ۳ تا ۴ میلیون پول بیت المال مفت مفت بعنوان حقوق میگیرید و اسم این … رو گذاشتید طراحی بروز خودرو واقعا متاسفم چیتون کمه

  44. محمدرضا می گوید

    واقعا باید… به این همه نوآوری، چیییچیییه این آخههههه!!!!

  45. علیرضا می گوید

    دوستان مدیران شرکتهای خودروسازایرانی با این حرفهای ما حال میکنن ومیگن حقتونه این ماشینارو سوارشیدوپول زیادهم بدید.مقصرماخودمونیم که چنین ماشینهایی میخریم…
    ولی ازیک طرف هم مجبوریم چون حکومت اینومیخواد وماچاره ای نداریم.اگه ثروتمندبودیم قطعا ماشینهای خارجی سوارمی شدیم

  46. فرشاد می گوید

    … خودتم سوار این ماشینا میشی که میای کنار مدیر …خودرو می ایستی و حمایت می کنی ازش ؟

  47. مهدی می گوید

    بازم یه آشغال دیگه که باید به خاطرش کلی پول بدی و آخرش هر روز نمایندگی باشی برای تعمیرش!
    واقعا برای شخصیتمون احترام زیادی قائل هستند با این بازده + خودرو ها :-/

  48. آرش می گوید

    آخه مردم دیگه چی میخان بهتر از این! کاملا مطابق طراحی و استاندارد روز دنیاست!

  49. امیر می گوید

    خوب نیس مثل تیبا بدرد نخوره

  50. reza می گوید

    واقعا که با افتخار مشخصات فنی و تجهیزات رو می گن و می نویسن سیستم ترمز عقب کاسه ای . این بماند ، نوشته کمر بند ایمنی پیش کشنده در مدل لوکس اونم در مدل لوکس . شیشه بالابر جلو برقی نه بیاین مثل پیکان مدل ۴۸ دستی کنیین .سرتون رو درد نیارم بخونید خودتون خندتون میگیره توی ماشین های روز دنیا چه چیزهایی رو مدنظر قرار می دن و بیان می کنن . خودروسازهای ما به چه چیزهایی می پردازن ، گرم کن شیشه عقب آخه توی کدوم ماشین های امروزی گرمکن شیشه عقب نداره که به این دست آورد افتخار می کنید جدی بخونید و با علم و صنعت جدید خودرو سازی مقایسه کنید .

  51. بنده خدا می گوید

    … بر سرتان با این ماشین درست کردنتون اروپاییها خودروی هوشمند بدون سرنشین درست میکنه تا راننده آگه خواهش برد خودرو خودش مسیرش ادامه میده آنوقت شما مفت خبرها پراید حلبی رو تغییر میدین با اسم ساینا میفروشین مرده شورون ببرم ?

  52. ليلا می گوید

    شرکتهای خودرو سازی ایرانی واقعاً قابل تحصین هستن، من موندم تو این همه پیشرفت خودروسازهای ایرانی، ماشینهای بروزی که تولید میکنن واقعا از نظر شکل خودرو، موتورهای مختلفی که طراحی میکنن، آیرودینامیک خودرو، طراحی داخل خودرو، مخصوصاً طراحی چراغهای عقب و جلوی خودرو، پنجاه ساله که فقط مدیران شرکتهای خودرو ساز ایرانی جیباشونو با پولهاییکه از مردم … و کسانیکه با … میرن این خودروهارو از شرکتهایی مثل ایرانخودرو و سایپا میخرن پر میکنن و فقط و فقط به فکر منافع خودشون هستن نه کیفیت ظاهری و داخلی، به افتخار همه خودروسازهای ایرانی و خریداراش همه باهم به …. بلند ……………

    1. moein khatar می گوید

      خیلی عالی

  53. امیر می گوید

    باید تلاش کرد تا به استاندارد جهانی رسید
    ممنون ساتین به خاطر مطالب مفیدتان

    1. هادی می گوید

      چون شما فرمودیئ حتما تلاش میکنن و به استاندارد جهانی می رسند

  54. هادی می گوید

    بازهم یه پراید دیگه .البته با چراغ جدید . آپشن شیشه برقی عقب و رینگ و لاستیک

  55. هادی می گوید

    اگه اخبار مربوط به Geneva motor show را دنبال کنید .و مقایسه کنید حتما به زیبایی های نهفته این آشغال که حتی قالبهای سپر و اتاقش هم توی چین ساخته و ارسال شده پی می برید

  56. هادی می گوید

    گلاب به روتون دچار تهوع شدم از طراحی آبکی و …

  57. هادی می گوید

    به خدا این همه دنبال تجملات و لوکس گرایی و لاکچری نرید. گرم کن شیشه عقب؟ شیشه بالا بر برقی؟ آینه های برقی؟به خدا تو این مملکت دارید حروم میشی .بابا این پراید رو خود کره ای ها از کس دیگه عاریه گرفتن دس بردارید از سر این زبون بسته

  58. ﺑﻨﺰ می گوید

    ﻭاﻱ, ﻣﻦ ﻋﺎﺷﻖ ﺳﺎﻳﻨﺎ ﺷﺪﻡ… ﻋﺠﺐ ﻭﺳﻴﻠﻪ اﻳﻪ. ﻓﻘﻄ ﻛﺎﺵ ﻳﻪ ﺳﻮﺭاﺥ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﻴﺬاﺷﺘﻦ ﻭﺳﻄ ﺳﻘﻔﺶ ﻛﻪ ﺑﺸﻪ ﺗﻮﺵ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺗﻮاﻟﺖ ﻓﺮﻧﮕﻲ …. ﻣﻤﻨﻮﻧﻴﻢ اﺯ ﺗﻴﻢ ﻃﺮاﺡ و ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ی اﻳﻦ اﺑﺮ ﺗﻮاﻟﺖ.

  59. ﻣﻮﺭﺳﻴﻮ ﻟﮕﻮ می گوید

    ﺁﻗﺎ, ﻣﺎ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺘﻮﻧﻴﻢ ﺑﺎ ﻃﺮاﺣﺎﻥ و ﻣﺪﻳﺮاﻥ اﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻱ ﺷﻴﻚ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻛﻨﻴﻢ? ﺩﺳﺖ ﻣﺮﻳﺰاﺩ ﺩاﺭﻥ.
    اﻳﻦ ﺁﻟﻤﺎﻧﻴﻬﺎ ﻓﻘﻄ ﺑﻠﺪﻥ veyron ﺭﻭ ﺑﻜﻨﻦ sheyron, sheyron ﺭﻭ ﺑﻜﻨﻦ chairon. اﻳﻦ ﺷﺪﻩ ﺷﺎﺧﺺ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺎﺯﻱ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﮊﺭﻣﻨﻬﺎ… ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ اﻳﻨﺠﺎ ﺑﺒﻴﻨﺪ ﻣﺪﻳﺮاﻥ ﺳﺎﻳﭙﺎ ﭼﻪ ﻛﺮﺩﻥ… ﺳﺎﻳﻨﺎ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺩﺭ ﺣﺪ ﺳﻔﻴﻨﻪ ﺗﺎ ﺭﻭﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻲ ﺧﺮﺩﻫﺎ ﺭﻭ ﻛﻢ ﻛﻨﻦ…

  60. ﻣﻮﺭﺳﻴﻮ ﻟﮕﻮ می گوید

    ﺧﺎﻙ ﺑﺮ ﺳﺮ ﻃﺮاﺣﺎﺵ.
    ﻣﺮﮔﺘﻮﻥ ﺷﻪ اﻭﻥ ﭘﻮﻟﻲ ﺭﻭ ﻛﻪ اﺯ ﺑﻴﺖ اﻟﻤﺎﻝ ﻣﻴﮕﻴﺮﻳﺪ. ﻇﺎﻫﺮ ﺧﻴﺎﺑﻮﻧﻬﺎﻣﻮﻥ ﺭﻭ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺪتر ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ.
    اﻩ.

  61. حسین می گوید

    اینجور پیش میره سایپا کسی زنده نمیمونه تا ساینا بخره والله وجدان خیلی خوب چیزیه فرقون امنیتش بیشتر از پرایده من یه عزیزم رو به خاطر این اشغالا از دست دادم لطفا کسی نخره

  62. سید می گوید

    آخرش ما نفهمیدیم ترمز عقب ساینا دیسکی است یا کاسه ایی در نوشتها کاسه ایی عنوان می کنند ولی در کاتلوگ سایپا دیسکی . آیا کسی دقیقا خبر دارد چه وضعیتی دارند با تشکر .

    1. محمد می گوید

      کاسه ایی در کاتالوگ

    2. علی می گوید

      عقب کاسه ای میباشد

  63. ارمان می گوید

    ماشین فقط دنا باور کنید عالیه من خیلی راضیم

  64. ارمان می گوید

    از شرکت سایبا ماشین نخرین من تیبا ۲ داشتم اصلا راضی نبودم

  65. بامشاد می گوید

    سلام تیبا دارم متاسفانه سوختش از زانتیا هم بالاتره هرچی مربوط به سوخت بوده تعویض کردم ولی تاثیری نداشته.هر۱۰۰کیلومتری ۱۰تا میسوزه.با سر صداهای عجیبی از بیرون تو اتاقش میاد حتی صدای خودتو هم نمیشنوی. لعنت بر شرکت سایپا وایران خودرو رو چی چیزای به خورد ملت میدن.

  66. سجاد می گوید

    آقا من اصلا کاری به قیمتش ندارم اصلا قیمت بذارن ۱۰۰میلیون کیفیتشم بخوره تو سرشون اما عوض کردن اسمش واقعا احمقانه ست،خب بذارید تیبا۳ تیبا کوفت تیبا زهر مار آخه اسم جدید واسه یه فیس لیفت ساده دیگه یعنی چی?بد میگم بگید بد میگه

    1. محسن می گوید

      درود دوستان استغفراله دهن منو باز نکنین که سرو ته واسه این کمپانیا خودرو ساز نمیذارم -اصن ولش کن هیچی نگم بهتره -خدانگهدار دوستان چیز فهم خودم که خوب میفهمن نمیشه هر چیزی رو تو پاچه هر کسی کرد

  67. کیوان می گوید

    خاک توسرمون برای کشورمون برای ماشینامون انگار لامبورگینی درست کردن خجالت بکشید برید خودتونو بکشید شرم آوره

  68. ناشناس می گوید

    تیبا رو بزک کردن با قیمت بالا دارن قالب میکنن به مردم

  69. نریمان میرزاده می گوید

    سلام من ساینا خریدم اینطور که شنیدم ماشین خوبی من قبلا تیبا داشم راضی بودم خدمات پس از فروش سایپا خیلی خوب ازشما هم خواهش میکنم ماشین من را زودتر بفرستید از اینکه ساینا خریدم خوشحالم بازهم ازاینکه ازسایپا ماشین خردم راضی هستم با تشکر دوستدار سایپا نریمان میرزاده

  70. بهنام می گوید

    منم احتمالا ساینا بخرم اگه کسی درحال حاضر ساینا داره لطفا منصفانه هم معایبش رو بگه هم محاسن رو

  71. mostafa می گوید

    واقعن شرم اوره ب این هم مگیدد طراحی؟من موندم چرا خودشون فکر نمکنن که ایا این طرح قشنگه یا نع هرچی یه بچه نقاشی کشید یلا بسازید.یه کسای هستن ک بهشون بها بدی بهتر لامبورگینی براتون طراحی مکنن.خودمون نمیخواهیم

  72. حمید رضا می گوید

    من هم ساینا خریدم .خیلی ازش راضی ام. نسبت به پول اضافی که به تیبا میدی میارزه

    1. بهنام می گوید

      مبارکت باشه.اگه تحویلش گرفتی و میرونی میشه بگی درمقایسه باتیبا فرقی داره ازنظر برخی ایرادای فنی تیبا که میگن ازاون نظر فرقی داره یا فقط ظاهرش عوض شده

  73. علی می گوید

    توجه توجه شرکت bmw آلمان به تازگی اعلام کردم که از ساینا خوشش اومده ومیخواد بجای فروش bmw ساینا وارد کنه….

  74. ------- می گوید

    از افراد نا لایق بی غیرت است که بر ماست
    دوستان با احساسی که در مورد کیفیت و قیمت خودرو های ایرانی نظرتان را گفته اید
    دوست دارم احساسی تر بدانید هنگامی که بستگان و هموطنان شما در جاده های کشور به دلیل عدم ایمنی خودرو های ایرانی دچارصانحه شده و جان خود را از دست میدهند مدیران شرکت های خودرو سازی ایرانی سر مست و شاداب و راضی از فروش فوق العاده ی محصولات بی کیفیت خود در حال سفارش قطعات ضعیف تر چینی هستند و آنقدر قدرتمند هستند که هیچ رئیس جمهوری نمیتواند در مقابلشان بأیستد شاید شما همت کنید و آنها را متوجه محصولات بی کیفیتشان کنید.
    با تشکر. (ازآبادان)

  75. aasaaal می گوید

    ظاهر افتضاح شبیه اسباب بازی لاکی اخه این هم شد ماشین چقدر زشته قیافش هم گند رو گند یه مشت اشغال ساختن دلشون خوشه بیچاره ادمایی که میخرنو پولشونو حروم میکنن

    1. علی می گوید

      شما لازم نیست دلسوزی کنی برای خریداراشون

  76. بهنام می گوید

    لطفا اگه کسی ساینا سوار شده معایب و محاسنش رو کمی توضیح بده

    1. فرشید می گوید

      با سلام و احترام خدمت همه دوستان
      من به تازگی ساینا خریدم و کلی هم ازش راضی هستم و واقعا از رانندگی باهاش لذت میبرم
      درست تمامی ماشین های ایرانی نسبت به قیمتشون نمی ارزن اما تو این رنج قیمت که برا ساینا گذاشتن به نظر من ماشین مناسب و کاملا خانوادگی هستش

      1. علی می گوید

        سلام .منم تازه ثبت نام کردم.میگن خیلی خوبه

    2. ارشیا می گوید

      هیچ عیبی نداره خیلی خوبه میشه گفت مرسدس ایرانه خخخخخخ

  77. علی می گوید

    طراحش چی زده بوده؟ چجوری تونسته چنین مسترای متحرکی تولید کنه؟

  78. علی می گوید

    این ماشین خیلی بهتر از ۴۰۵ و ۲۰۶ و پراید است.نمیدونم ما ایرانی ها چرا اصرار داریم ماشینهای با تکنولوژی ۳۰ سال رو هنوز هم سوار بشیم.

  79. علی می گوید

    بیایید فکر جدیدی داشته باشیم .و دست از ماشینهای بی کیفیت قدیمی مثل پژو برداریم.تا کی میخاییم پژوی ۳۰ سال پیش رو سوار بشیم؟؟؟خود فرانسه تولید این ماشینهاش رو ۲۰ سال پیش متوقف کرده ولی هنوز ما دست بردارشون نیستیم

  80. علی می گوید

    چقدر تو ایران حسود داریم چش ندارن ببینن ماشین اپشن دار با قیمت پایین رو ببینن.خودسون پژوی اشغال خریدن .رفتهدتو پاچشون

  81. علی می گوید

    امکانات این ماشین رو حتی ال نود هم نداره.ماشینهای بالای ۵۰ میلیون تومان هوای دیجیتال دارن .که ماشین هم داره.
    موتور تیلا.به علاکه کلی آپشن.قیمت خوب.واقعا عالیه

  82. علی می گوید

    دیوانه کسانی هستند که پژو و پراید میخرند
    ساینا یورو ۴ داره.و فول آپشن هست.

    1. فرزاد می گوید

      خخخ برادر من آخه مورچه چیه کله پاچه ش چی باشه ، ساینا چیه فول آپشنش چی باشه !
      از خانواده پژو سوار نشدی تفاوتشونو درک کنی !

  83. حمزه می گوید

    انگار کل قاتل های دنیا … شرکتهای خودرو سازی ایران رو ساختن

  84. سعید می گوید

    سلام ، دوستان ساینا واقعا عالیه من تازه خریدم واقعا ازش راضیم . دوستانی ک قصد خریدشو دارن ب انتخابشون تبریک میگم

  85. سهیل می گوید

    من که گیج شدم نمی دونم ساینا بخرم یا برم پژو ۲۰۶ کار کرده بگیرم. یکی وجدانی کمک کنه. برلیانس اچ ۲۲۰ هم خوبه پولم نمی رسه شرایط هم انگار نداره. الکمک!!!

    1. فرزاد می گوید

      شک نکن ۲۰۶ یا خانواده پژو کارکرده خیلی بهتره تا فرغون هایی چون ساینا ماینا

  86. حسین می گوید

    سلام دوستان خودروهای تیبا وساینا خیلی عالی هستند به نظرات منفی اصلا توجهی نکنید .!!!!

  87. محمد می گوید

    من بعد از کلی تحقیق بالاخره ساینا خریدم و واقعا ازش راضیم .ارزششو داره.به حرف بقیه گوش نکنید.
    چش ندارن ببینن که پژ و داره از رده خارج میشه

  88. محمد می گوید

    دوستان بعضی هاشون جوری نظر دادن انگار همه پورشه و مازراتی و لامبورگینی سوار ان من نه طرف داری سایپا و نه ایران خوردو و نه هیچ کدوم شرکتا را میکنم ولیا منصفانه نظر بدید خواهشا

  89. علی می گوید

    بعضی ها نظر میدند انگاری توی آمریکا زندگی میکنند .اینجا ایرانه میفهمید.پارس ۲۰۶ اشغال ترین ماشین ها شدند همه قطعاتشون چینی .این ماشین ظاهر ش از تیبا قشنگ تر خوب
    .تیبا۲ ۲۷ تومنه خب یعنی اینم ۲۷ نمی ارزه.؟؟؟ اینای که نظر منفی میدند پولشو ندارند یا خیلی خر پول هستند .اگه کسی در حد ۳۰ پول داشته باشه بهترین گزینه است.۴۰۵ هم خیلی اشغال شده مخصوصا slx. لطفا اگر کسی می خواهد نظر بدهد با توجه به وضع خودروها داخلی و قیمتها و استهلاک و ……نظر بدهد

  90. امیر می گوید

    من اگه بخوام خودکشی کنم با پراید خودمو میکشم چرا این ساینا بخرم

    1. محمد می گوید

      حتما این کار رو بکن

  91. فرهاد می گوید

    آقایون چرا اینقدر جر وبحث میکنید اینا دیگه بیشتر از این بلد نیستن آخه شما طراحی خودرو که توسط مهندسین کره ای و ژاپنی انجام میشه انتظار دارین که ایرانیها هم بتونن اونکارو بکنن ؟ اینا به ۴-۵ تا ماشین خارجی نگاه میکنن و از هر کدوم یک تکه را روی کاغذ نقاشی میکنن مثل کاریکاتور بعد به چند نفر جوشکار و پلیت کار میگن شما به این کاریکاتور نگاه کن و با این ورق پلیت ها یه ماشین بساز حالا هر شکلی شد بعدا یه اسمی روش میزاریم . طراحی کجا بود پدر بیامرز ها اصلا مال این حرفها نیستن اینا خودرو ملی ….. خودروساز ایرانی … دلتون خوشه.

  92. shahab می گوید

    ۶ میلیون دیگه روش میذارم ۲۰۶ تیپ ۵ سوار میشم که حداقلش میدونم پژو هست . اخه این چیه عه عه حالم بد شد نه داشپورت داره نه قیافه ظاهری . اومدین یه طرح جدید بزنید که تیبا رو بپوشونین زدین ری… . خداقوت

    1. امیر می گوید

      باید ۸ میلیون روش بذاری تا پژو اونم با کیفیت چین درجه ۳ بخری.کیفیت واقعا اشعاله.داشتم که میگم

    2. کیوان می گوید

      بخدا بعضیها حتی نمیدنن ماشین چیه فقط مثل یک بچه لجوج هی میگن بده آشغال . وقتی بپرسیم. آیا ساینا را دیدی پشت فرمون نشستی میگه نه والله حتی نمیدنم چه شکلیه .خوب پس چته دروغ میگی. میگه خوب من نمیتونم ماشین بخرم .اونجام میسوزه و اینجور میام اینجا چرت وپرت میگم. بحرف این حسودها گوش ندین. ساینا خیلی عالیه هیچ مشکلی کسی ازش ندیده .

  93. علی می گوید

    بعضی ها خودشونو میگیرند انگار لامبورگینی سوارن.اینجا ایرانه ایران یعنی تحریم .یعنی ته خط پژو .پارس .و ۲۰۶ اشغال ترین ماشین ها شدند همه قطعاتشون چینی .این ماشین ظاهر ش از تیبا خیلی قشنگ تره.وقتی که تیبا۲ ۲۷ تومنه خب یعنی اینم ۲۷ نمی ارزه.؟کسایی که نظر منفی میدند یا حسودی میکنن یا ووقعا درک ندارند .اگه کسی در حد ۳۰ پول داشته باشه بهترین گزینه است.۴۰۵ هم خیلی اشغال شده مخصوصا slx.کل قطعاتش چینی اشعال شده…

  94. علی می گوید

    بسه دیگه پژوانقد سوار شدیم.۲۰۶ بیست سال پیش تولیدش متوقف شده.چرا ولش نمیکنیم.ماشین با ظاهر جدید.و امکانات خوب و قیمت مناسب سوار بشیم .

  95. زهرا می گوید

    به نظر من اخه شما که این همه هزینه برای طراحی و ساخت قالب های مختلف از بدنه گرفته تا قطعات داخلی میکنید پس چرا انقدر بی سلیقه و بی کیفیت عمل میکنید به جای اینکه یه خودرو را ارتقا بدید یه خودرو حسابی با ۴ تا آپشنی که در جهان مطرح باشه ارائه بدید واقعا زشته که یه خودرو به خاطر شیشه عقب برقی فول شناخته میشه واقعا برای صنعت خودرو سازی ایران متاسفم

  96. محمد می گوید

    با سلام و احترام خدمت دوستان.من چند وقتی میشه که ماشینمو گرفتم .انصافا نسبت به پولی که میدی می ارزه.
    و به کسانی که نظرات منفی میدن اصلا توجه نکنید.شاید از طرف شرکت رقیب اومدن تا این محصول رو تخریب کنن
    به کسانی که این ماشین رو خریدن یا قصد خریدشو دارن به انتخابشون تبریک میگم.یا علی

  97. سنجر می گوید

    سلام دوستان قصد توهین ندارم ولی ی ضرب‌المثل اروپایی میگه تو کشوری که خر زیاده پول درآوردن راحته…

    1. Afsoongar می گوید

      اره یکی از خرا تو هستی

    2. مسعود می گوید

      خر هیکلته بی ادب . ساینا سواران عزیز به این … یونجه بدید گرسنه شده … میکنه. تمام هیکلت را با گردوغبار تایر ساینا عوض نمیکنم.

    3. مسعود می گوید

      ضرب المثل تو به یخری مثل خودت میخوره. … و در باره ماشین ساینا بگم. که این ماشین خیلی خیلی عالیه حرف نداره. از همه نظر تکه.

  98. محمد می گوید

    مفت گرونه

  99. مهدی می گوید

    واقعن شرم نمی کنید …۲۷ میلیون مگه چه خبره؟؟حالا درسته که این مردم دستشون بجایی بند نیست و فریاد رسی ندارن ……اما شمای خودرو ساز چی …..انسان نیستی ….با این قیمتا…..حیا کنید ….در همیشه یه پاشنه نمی چرخه……..

  100. علی می گوید

    از قدیم گفتن در دیگ بازه حیای گربه کجا رفته؟شما اگر قیمت این خودرو را بجای ۲۷ میلیون تومان ۲۷۰ میلیون تومان اعلام کنید بالاخره مرفهین بی دردی پیدا می شوند که بخرند و فخر بفروشند بیاد داشته باشید که خداوند طرفدار مظلومان است و چوبش صدا ندارد ولی هرچه باشد چوبی وجود دارد وحتمن لمسش خواهی کرد. به امید آن روز