لیدیا سباستین ، دختری که از اینشتین و استیون هاوکینگ هم باهوش تر است! + عکس

0

یک دختر ۱۲ ساله هندی‌الاصل در انگلستان توانست بالاترین نمره ممکن «۱۶۲» را که از نخبگانی مانند آلبرت اینشتین و استیون هاوکینگ  نیز بیشتر است، در آزمون ضریب هوشی بدست بیاورد.

نابغه جهان لیدیا سباستین کودک نابغه کودک باهوش دختر هندی دختر نابغه دختر باهوش بیوگرافی آلبرت انیشتین استیون هاوکینگ Lydia Sebastian

 به گزارش ایسنا، لیدیا سباستین (Lydia Sebastian) به جمع یک درصد از ورودی های آزمون هوش منسا پیوست که بالاترین نمره را در آزمون «Cattell III B» بدست می آورند. منسا یک انجمن برای افراد با ضریب هوشی بالاست.

لیدیا آزمون خود را ظرف چند دقیقه در دانشکده «بیرک بک» لندن به اتمام رساند.

وی اظهار کرد: در ابتدا من واقعا نگران بودم اما به محض شروع کردن، متوجه شدم که آزمون آسانتر از چیزی بود که انتظارش را داشتم و بعد به آرامش رسیدم.

لیدیا افزود: این آزمون، مهارتهای زبانی از جمله شباهتها و تعاریف و منطق مرا به چالش می کشید.

به گفته «آروم سباستین» پدر لیدیا، رادیولوژیست بیمارستان عمومی کولچستر، دخترش در شبکه های اینترنتی مختلف آزمایشات هوش را دنبال میکرد و به آنها علاقه نشان میداد و در این رابطه با مادرش گفتگو کرده بود.

والدین لیدیا می گویند که او در زمینه های دیگر نیز استعداد دارد و از سن چهار سالگی ویولن مینواخت. وی همچنین از سن شش ماهگی شروع به صحبت کرده بود.

نابغه جهان لیدیا سباستین کودک نابغه کودک باهوش دختر هندی دختر نابغه دختر باهوش بیوگرافی آلبرت انیشتین استیون هاوکینگ Lydia Sebastian

لیدیا و «نیکل بار» ۱۲ ساله از ایالت «اسکس» و «آهیل ژوهر» از «بلک بورن» امسال بالاترین نمرات منسا را به خود اختصاص دادند.

آزمون کتل ۱۵۰ سوال دارد و اکثر آن، ارزیابی های ادراک از طریق متن است که حداکثر نمره برای بزرگسالان ۱۶۱ و برای افراد زیر ۱۸ سال، ۱۶۲ است.

تصور می شود که هاوکینگ و اینشتین ضریب هوشی در حدود ۱۶۰ دارند. منسا بر این باور است که بزرگترین و قدیمی ترین جامعه افرادی با ضریب هوشی بالا در جهان است. عضویت برای هر کسی که ثابت کند که ضریب هوشی بالاتر از دو درصد جمعیت عموم دارد، آزاد است. این امر توسط تشخیص و یا اثبات آزمون های هوشبهر اندازه گیری می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ