آیا شبدوست مالامیری بدهکار بزرگ بانکی دستگیر شده است؟

0

غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص جلسه‌ای که در مورد بررسی حقوقی و قضایی پرونده منا برگزار شده بود، گفت: چیز جدیدی برای گفتن نیست هم وزارت امور خارجه و هم وزارت کشور و دستگاه قضایی پیگیر موضوع هستند.

وی افزود: شکایت‌ها به ۶۰۰ نفر رسیده ولی هنوز پرونده از دادگستری تهران به دادگاه نرفته است.

خبرنگاری گفت: در راستای معرفی اموال توسط مسئولین برخی از مسئولان دولت یازدهم اموال خود را اعلام نکردند آیا این موضوع صحت دارد که اژه‌ای گفت، در این دولت ۲ نفر از وزرا لیست کامل اموال خود را نداده‌اند و متأسفانه با گذشت ۳ سال هنوز این لیست کامل نشده است.

وی گفت: امیدواریم قبل از اینکه دوره‌شان به پایان برسد لیست را کامل کنند چرا که باید یک لیستی هم در زمان پایان دوره بدهند.

خبرنگار دیگری در مورد پرونده بانک ملت و اقدام قوه قضاییه در مورد فردی به نام مالامیری که گفته می‌شود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیون وام گرفته و معوقه‌اش به اندازه وام شده سؤال کرد که اژه‌ای گفت: قبلاً ۴ نفر بازداشت بودند که جدیداً یک نفر دیگر هم بازداشت  شد.

وی گفت: اقدام سو دیگری که صورت گرفته این است که ۴۲۰ میلیارد وجوهی که این افراد برده بودند توقیف شده و در حال حاضر در اختیار است. من بارها گفته‌ام که اگر این افراد برگردند به نفع‌شان است تا اینکه غیابی محاکمه شوند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌کارمند بانک هم در بین این افراد بوده است.

علیرضا زاکانی در ۱۴ تیر ۹۵ گفت :

شبدوست مالامیر و دانیال‌زاده افرادی هستند که فریدون پشت سر آن‌هاست و از دریافت‌کنندگان این تسهیلات و پورسانت‌ها هستند.

زاکانی ادامه داد: این دو نفر بدهکار بانکی هستند و فریدون پشت سر این‌هاست. به‌عنوان‌مثال بانک ملت ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به این‌ها داده و آن‌ها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه ۲۴ درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جاشده است.

وی ادامه داد: این موضوع برای بانک‌های رفاه و ملی هم اتفاق افتاده و شاید بپرسید رئیس یک بانک را انتخاب کردن از چه نظر مهم است، باید گفت از این نظر که ۱۵۰ هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملی و ۱۲۰ هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملت دست یک نفر خلاف‌کار می‌افتد، مهم است.

منبع : خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ