بیوگرافی لیدا فتح الهی بازیگر و مجری +عکس خانواده و اینستاگرام

0

لیدا فتح الهی مجری و بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۳۶۳ در تهران است وی لیسانس روانشناسی دارد و از سال ۷۹ وارد عرصه هنر شده است.

همسر لیدا فتح الهی بیوگرافی لیدا فتح الهی بیوگرافی بازیگران اینستاگرام لیدا فتح الهی اینستاگرام بازیگران
لیدا فتح الهی در کنار خانواده اش

فیلم های لیدا فتح الهی

سریال متهم گریخت در سال ۸۳ به کارگردانی رضا عطاران(نقش اعظم)
فیلم سینمایی سایه ها به کارگردانی حسین شهابی(این فیلم هنوز اکران نشده)

 همسر لیدا فتح الهی بیوگرافی لیدا فتح الهی بیوگرافی بازیگران اینستاگرام لیدا فتح الهی اینستاگرام بازیگرانinstagram lida fathollahi

تئاترهای لیدا فتح الهی

غزل کفر (حسین مسافر)
رستاخیز عشق(حسین مسافر)
راز سرزمین من (نادر رجب پور)
پیکره های بازیافته (دکتر قطب الدین صادقی)
دیوان غربی شرقی(محسن حسینی)
پرنیان هفت رنگ(کورش زارعی)
نصرت خانوم مادرم و نوروز(امیر دژاکام)
بانوی خیال(محمد پرویزی)
زال و رودابه(نادر رجب پور)
آوای سرخ(مرحوم حسین نصرابادی)
و…

لیدا فتح الهی همچنین در سال ۹۵ به عنوان نفر دوم بهترین مجری زن در جشن خانه تئاتر انتخاب شد.

همسر لیدا فتح الهی بیوگرافی لیدا فتح الهی بیوگرافی بازیگران اینستاگرام لیدا فتح الهی اینستاگرام بازیگران

لیدا فتح الهی که بیشتر او را با نقش اعظم سریال «متهم گریخت» می شناسیم، این روزها مشغول بازی در نمایش«خرس» به کارگردانی آرزو عالی است.همچنین هفته گذشته در جشن انجمن نمایشگران حرکتی خانه تئاتر برای اجرای نمایش «دیوال شرقی-غربی» به کارگردانی محسن حسینی از او تقدیر شد. در حالی که حدود ۱۲ سال از اولین پخش سریال «متهم گریخت» رضا عطاران می گذرد،این سریال بار ها در تلویزیون پخش مجدد شده است. این روزها نیز ساعت ۱۶:۴۵ از شبکه سوم سیما در حال پخش است.لیدا فتح‌الهی بازیگر نقش اعظم این سریال در این سال ها بیشتر مشغول بازی در تئاتر بوده است و در حال حاضر نیز نمایش «خرس» را روی صحنه دارد.این نمایش هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه موج نو واقع در میرداماد به روی صحنه می رود.

همسر لیدا فتح الهی بیوگرافی لیدا فتح الهی بیوگرافی بازیگران اینستاگرام لیدا فتح الهی اینستاگرام بازیگران
از شروع دوران بازیگری و انتخاب شدن‌تان برای نقش اعظم بگویید:
من از سال ۷۹ در تئاتر فعالیت خودم را شروع کردم،از شاگردان استاد نادر رجب پور بودم.کاوه آذرایی که در آن سریال دستیار آقای عطاران بودند به واسطه تئاتر مرا می‌شناختند.یک روز با من تماس گرفتند که آقای عطاران برای سریال جدیدش تست بازیگری می گیرند.من برای تست رفتم و یک ربعی با آقای عطاران صحبت کردیم که ایشان همان موقع مرا برای این نقش انتخاب کردند.
چرا پس از «متهم گریخت» کم کار شدید؟
نمی شود کلی گفت که کم کار شدم.شاید در حیطه تصویر کم کار کردم اما به طور مداوم مشغول بازی در تئاتر بودم.به جز مشغولیت زیادم در تئاتر ،سخت گیری خودم در انتخاب نقش های پیشنهادی هم مطرح بود.طبیعتا وقتی در اولین کار تصویرم یکی از نقش های اصلی سریال را داشتم دیگر دلم نمی‌خواست نقش های کوتاه بی تاثیر را بازی کنم.و متاسفانه در آن دوره پیشنهاداتی که به من شد هیچ جذابیتی برایم نداشتند.کاملا هم در تصویر بیکار نبودم اما به نوعی شانس هم با من یار نبود برای مثال در فیلم سینمایی «سایه» ها به کارگردانی حسین شهابی و بازیگردانی آزیتا حاجیان در یکی از نقش های اصلی بازی کردم اما متاسفانه به دلیل اختلاف تهیه کننده و کارگردان این فیلم اکران نشد و چندین سال بعد در شبکه خانگی پخش شد که قطعا نتیجه مطلوبی به همراه نداشت.
خود اقای عطاران یا سعید آقاخانی که نقش مقابل شما را بازی می کردند پس از آن کار چندین سریال کارگردانی کردند. به شما پیشنهاد کار جدید ندادند؟
موقع فیلمبرداری حرف های زیادی زده می شد و همه هم از کار من راضی بودند.اما بعد از آن هیچ تماسی گرفته نشد.تا بعد از سریال ترش و شیرین که اتفاقا نقش دختر زیاد داشت و من فکر می کردم چرا به من پیشنهاد نشده،آقای عطاران را اتفاقی در یک دفتر فیلم دیدم.ایشان به من گفتند که خیلی دنبال من گشتند اما بهشان گفته شده من ایران نیستم! راستش را بخواهید شاید من بلد نبودم به قول معروف توی چشم باشم،اما ظاهرا بازیگری این را می طلبد که مدام خودت را به آدم ها یادآوری کنی و ارتباطاتت را حفظ کنی.

همسر لیدا فتح الهی بیوگرافی لیدا فتح الهی بیوگرافی بازیگران اینستاگرام لیدا فتح الهی اینستاگرام بازیگران
لیدا فتح الهی و ویشکا آسایش

دوست دارید کار تصویر را ادامه دهید؟
اتفاقا خیلی دوست دارم اما نه به هر قیمت و هر نقشی.دلم می خواهد اتفاق متهم گریخت دوباره تکرار شود.همان طور که هنوز گهگاهی در خیابان یا اینستاگرام به من می گویند شما در فلان سریال بازی نکردید؟! 
چه شد که از نمایش «خرس» سر در آوردید؟
این نمایش حدود ده سال قبل اجرا شده و جوایز کارگردانی ، عروسک گردانی و طراحی صحنه از جشنواره بانوان دارد. امسال در باز تولید این نمایش ظاهرا یکی از بازیگران چندی قبل از اجرا مشکلی برایشان پیش آمد و نتوانستند با گروه همکاری کنند. آرزو عالی که از سال ها پیش یکدیگر را می شناسیم از من خواست این نقش را بازی کنم. خیلی خوشحالم از بازی در این نقش و اعتمادی که آروز عالی به من داشت چون اولین تجربه نمایش عروسکی من است. اضافه کنم نمایش ما به هیچ عنوان کار کودک نیست. یک تئاتر عروسکی با مخاطب بزرگسال است. در بعضی صحنه ها بازیگر از عروسک جدا شده و خودش بازی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ