بیوگرافی مریم امیر جلالی +عکس خانواده و نوه‌هایش در کانادا

0

مریم امیرجلالی ، Maryam Amir Jalali (متولد ۱۳۲۶ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های طنز سال‌های اخیر (دهه ۸۰ خورشیدی) می‌باشد.

در بسیاری از سایت ها و رسانه های خبری اینترنتی گفته شده بود که خانم امیر جلالی با مجید یاسر و همسرش نسبتی دارد و همسر مجید یاسر ، دختر امیر جلالی است . اما چند وقت پیش خانم امیر جلالی با انتشار عکس زیر در صفحه ی اجتماعی اش ، نوشت : دوستان ، من و آقای مجید یاسر و همسرشون فقط همکار هستیم و هیچ نسبتی با یکدیگر نداریم .

خانم مریم امیر جلالی برعکس چهره جوانی که دارد ۶۸ ساله است .۴ خواهر و ۴ برادر دارد و او فرزند یکی مانده به آخر خانواده ی امیر جلالی است .

همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalaliمریم امیرجلالی در کنار مجید یاسر و همسرش

میزان تحصیلاتش فوق دیپلم حسابداری می باشد . و در کار دولتی ، رئیس تمرکز حساب ها در شهر و روستا بود که پس از بازنشسته شدن در سال ۷۸ و همزمان با انتشارات خوارزمی ، به عنوان مدیر مالی شرکت های ساختمانی سنگ و ستون مشغول به کار شد .

پدر او بازنشسته ی ارتش بود . مریم خانم دارای یک فرزند دختر و دو نوه می باشد .

مریم امیرجلالی در برنامه خندوانه گفت : من بارها گفتم که ملایری و اراکی و … نیستم و تنها مادر من متولد اراک بوده. او هم پس از ازدواج به تهران آمد و من نیز متولد همین جا هستم.

اولین بازی مریم امیر جلالی و سرآغاز شهرت او :

او از وقتی که در سریال های طنز شروع به بازی کردن کرد ، به شهرت فراوانی رسید . به خصوص در سریال های ماه رمضان رضا عطاران .

مریم امیر جلالی از سال ۷۳ وارد دنیای بازیگری شد که اولین مجموعه ی همکاری اش با خانم مینا جعفر زاده و آقای بهمن زرین پور بود که در سریال زیر گنبد کبود اولین نقش خود را ایفا کرد .

مریم امیرجلالی : من ۲۹ بهمن سال ۴۹ روز عیدغدیر ازدواج کردم. آن زمان عروسی ها خیلی ساده بود. مثل الان نبود که هزارتا چشم و هم چشمی و تجملات باشد. من سفره عقدم را خودم چیدم. سفره عقد خودم که سهل است حتی سفره عقد دخترم را هم که سال ها بعد بود (سال ۷۳) خودم چیدم. کارت عروسی هم نداشتم. همه مهمان ها را حضوری یا تلفنی دعوت کردیم. عروسی ساده و کوچکی بود. اصلا کارت عروسی هم مثل الان از واجبات عروسی نبود.

عکس های و پشت های مریم امیرجلالی در اینستاگرام
کمند خوشگلم با مادر بزرگ
همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalali

اینم عکس منو نوه عزیزم که دلم براش یه ذره شده ..♥♥

مریم امیرجلالی و نوه های خارجی اش

همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalali

مریم امیر جلالی در تورنتو کانادا

همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalali

تاکنون هیچ عکسی از همسر مریم امیرجلالی منتشر نشده است

فیلم‌های سینمایی مریم امیرجلالی

  • چگونه میلیاردر شدم (۱۳۸۹)
  • افراطی‌ها (۱۳۸۸)
  • به دنبال خوشبختی (۱۳۸۸)
  • پوپک و مش ماشاالله (۱۳۸۸)
  • چراغ قرمز (۱۳۸۸)
  • غریبه‌ای در شهر (۱۳۸۸)
  • آقای هفت رنگ (۱۳۸۷)
  • مادر زن سلام (۱۳۸۵)
  • مهمان (۱۳۸۵)
  • نصف مال من، نصف مال تو (۱۳۸۵)
  • دم صبح (۱۳۸۴)
  • مربای شیرین (۱۳۸۰)
  • شب‌های تهران (۱۳۷۹)

سریالهای تلویزیونی مریم امیرجلالی

سال نام سمت کارگردان توضیحات
۱۳۹۲ بی‌قرار بازیگر فلورا سام در نقش «عصمت» (کارگر مسافرخانه) / شبکه ۱
۱۳۹۲ اولین انتخاب بازیگر مهدی صباغ‌زاده این سریال در آغاز «دروازه بهشت» نام داشت.
۱۳۹۱ تله فیلم «ماشین مش ممدلی» بازیگر حمیدرضا شرفی شبکه ۱
۱۳۹۰ دختری به نام آهو بازیگر قدرت‌الله صلح‌میرزایی آغاز پخش از بهار ۱۳۹۱
۱۳۹۰ توطئه فامیلی بازیگر رامبد جوان شبکه ۱
۱۳۹۰ تله فیلم «قبر مشترک» بازیگر رضا درگزی شبکه ۳
۱۳۹۰ راز و نیاز بازیگر فلورا سام پخش در رمضان ۱۳۹۰
۱۳۹۰ چهارچرخ بازیگر جواد مزدآبادی شبکه ۳
۱۳۸۹ تله‌فیلم «پسر ارشد من» بازیگر سعید اسدی شبکه ۳
۱۳۸۸ چاردیواری بازیگر سیروس مقدم در نوروز ۱۳۸۹ از شبکه ۱ پخش شد
۱۳۸۷ جاده در دست تعمیر بازیگر حسین تبریزی
۱۳۸۷ پنهان، اما آشکار بازیگر سیدمحسن یوسفی
۱۳۸۷ طلاق در وقت اضافه بازیگر سیدمحسن یوسفی
۱۳۸۶ چارخونه بازیگر سروش صحت شبکه ۳
۱۳۸۵ ترش و شیرین بازیگر رضا عطاران در نوروز ۱۳۸۶ از شبکه ۳ پخش شد
۱۳۸۴ متهم گریخت بازیگر رضا عطاران در رمضان ۱۳۸۴ از شبکه ۳ پخش شد
۱۳۸۳ غنچه و خال‌جون کوکب بازیگر بهروز بقایی برنامه کودک و نوجوان شبکه ۱
کارگردان تلویزیونی: «وحید حسینی»
۱۳۸۳ رسم شیدایی بازیگر اکبر خواجویی
۱۳۸۳ خانه به دوش بازیگر رضا عطاران در رمضان ۱۳۸۳ از شبکه ۳ پخش شد
۱۳۸۱ دیوانه در شهر بازیگر غلامرضا رمضانی در نوروز ۱۳۸۲ از شبکه ۲ پخش شد
۱۳۸۱ نوعروس بازیگر بیژن میرباقری شبکه ۲
۱۳۸۱ پشت کنکوری‌ها بازیگر پریسا بخت‌آور شبکه تهران
۱۳۸۰–۱۳۸۱ ستاره باران بازیگر نوید محمدی
۱۳۷۹–۱۳۸۰ چای قندپهلو بازیگر ناصر هاشمی
۱۳۷۹ داستان یک شهر – سری دوم بازیگر مهمان اصغر فرهادی شبکه تهران
۱۳۷۷–۱۳۷۸ هتل بازیگر مرضیه برومند
۱۳۷۵–۱۳۷۶ تهران ۱۱–۵۹۵ ج ۴۸ بازیگر مرضیه برومند بازی در اپیزود «همسایه‌ها»
۱۳۷۴ زیر گنبد کبود بازیگر بهمن زرین‌پور شبکه تهران

تله فیلم

عنوان تله فیلم کارگردان
تاوان سیامک خواجه وند
بی ستاره بهمن گودرزی
از ما بهترون
چراغ قرمز

فعالیت در زمینه موسیقی

مریم امیر جلالی در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری تحلیلی انتخاب در شهریور ۱۳۹۱، عنوان نمود که حرفه اصلیش، موسیقی است و مایل است دراین حرفه، بیش از پیش فعالیت نماید.

بازیگری به خودی خود جذاب است و از آن جذاب تر مسائل مربوط به بازیگران است. از این رو، سرک کشیدن به زندگی کسانی که در زمینه هنر فعالیت می کنند همیشه برای مردم واهالی مطبوعات جالب بوده است. در این شماره به منزل یکی از بازیگران محبوب تلویزیون رفتیم تا از سلیقه او در چیدمان منزل باخبر شویم. به محضو ورود به منزل مریم امیرجلالی با عکس های زیبایی روبه رو شدیم که یکی از عکاسان حرفه ای از لبخند ایشان در آتلیه گرفته بود.

کسانی که از نزدیک این بانوی بازیگر را می شناسند به خوبی می دانند که ایشان میزبان فوق العاده ای است و هیچ میهمانی از هم صحبتی با او سیر نمی شود. درضمن امیرجلالی همیشه روی میز پذیرایی اش خوردنی های خوشمزه ای برای میهمانانش به خصوص بچه ها دارد. در کل به قدری انرژی مثبت در فضای خانه این هنرمند وجود داشت که دل مان نمی آمد از ایشان خداحافظی کنیم. در این یکی دو ساعتی که میهمان ایشان بودیم از هر دری لب به سخن گشودیم. بهتر است باقی را از زبان خودشان بخوانید:

همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalali

از بهار شیراز تا دیباجی

به خاطر این که منزل قبلی ام خیلی کوچک بود، اسفند سال گذشته به این منزل اسباب کشی کردم. ضمن این که اینجا همسایه های خوبی دارم و محیط آرامی هم دارد. اما به دلیل این که خیلی ساده بود، خودم طراحی کردم و کمی از سادگی درآوردمش. برای بالای شومینه و ستون کنار آشپزخانه و دیوار طراحی کردم تا جلوه زیباتری داشته باشد. یک پاسیو زیبا هم دارم که همه گل هایی را که به من هدیه می دهند در آنجا نگهداری می کنم.

اما متاسفانه هنوز عده ای فرهنگ آپارتمان نشینی ندارند و از بالا آشغال و خاک سیگار به داخل پاسیو می اندازند. به همین دلیل برای پاسیو سقف درست کردم. کسانی که خوب من را می شناسند می دانند چیزیکه همشه برای من مهم بود، اول زندگی و بعد کار است. به همین دلیل به نظافت و تمیزی منزل خیلی اهمیت می دهم. البته امیدوارم که بعضی کارها برای من پیش نیاید که بازی کنم و از روی مردم خجالت بکشم که در چنین کارهایی بازی می کنم.

در کلبه ما رونق اگر نیست صفا هست

من دختر یک درویش هستم. بنابراین از تجملات بیزارم. تنها چیزی که من از پدرم به خاطر دارم این است که تابلویی روی دیوار داشت که روی آن یک بیت شعر نوشته شده بود: «در کلبه ما رونق اگر نیست صفا هست هرجا که صفا هست در آن نور خدا هست» بنابراین به خاطر آرامشی که من در خانه ام دارم، احساس می کنم که هیچ کجا مثل خانه خودم راحت نیستم و آرامش ندارم. به نکته ای که خیلی در خانه اهمیت می دهم، تمیزی است.

حتی اگر شما سرزده به خانه من هروقتی بیایید مطمئن باشید که همیشه خانه ام تمیز است. چون خیلی آدم خوش خوراکی هستم، همیشه روی میز میوه و تنقلاب دارم. وقتی در منزل باشم با موسیقی احساس آرامش می کنم. با صدای استاد شجریان و خانم پریسا و علیرضا قربانی زندگی می کنم. بین خواننده های جوان تر هم صدای حمید طالب زاده و مازیار فلاحی را دوست دارم. در کل به موسیقی خیلی علاقه دارم و به من آرامش می دهد. بنابراین آرامشی را که سر کار ندارم در خانه ام با این چیزها دارم.

همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalali

از بعضی ها گله دارم

از برخی تهیه کننده ها و کارگردانان گله دارم که چرا اجازه می دهند بازیگران هر کاری دل شان می خواهد مقابل دوربین انجام بدهند که در شأن یک ایرانی نیست و این گونه رفتارها باعث می شود که به کار سایر بازیگران لطمه بخورد. من بیشتر اوقات از شبکه «آی فیلم» سریال های گذشته را می بنم که چقدر خوب و پرمخاطب بودند و بسیار باآبرو بودند.

اما متاسفانه بیشتر سریال های ما به جای این که بهتر شود، بدتر و ضعیف تر می شود. به همین دلیل است که بعضی مردم به ماهواره روی آوردند و به جای سریال های خودمان سریال های ماهواره را دنبال می کنند. آن هم از شبکه هایی که دیدن برنامه هایش اصولا برای خانواده ها مضر است.

دم پختک باقالی با لیته

معمولا هرکسی که به منزل من می آید احساس راحتی و آرامش می کند. به خصوص نوه هایم که خیلی اینجا را دوست دارند. به هر حال خونه مادربزرگه است. ضمن این که من اهل چند رقم غذا درست کردن برای میهمان نیستم. چون هم اسراف است و هم اینکه میهمان احساس خودمانی و راحتی نمی کند. بنابراین هر زمان که میهمان داشته باشم از آنها می پرسم که چه غذایی را دوست دارند تا درست کنم تا از آمدن به منزل من لذت ببرند و احساس راحتی کنند. اتفاقا یک خاطره جالب هم دارم. از میهمانی هایی که ۱۰ رقم غذا درست می کنند و اهل تجملات و به رخ کشیدن یک سری مسائل هستند بیزارم. نه خودم این نوع میهمانی ها را دوست دارم و نه دوست دارم به این شکل میزبانی کنم.

همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalali

آدم رک و صریحی هستم

من آدم خیلی رک وصریحی هستم و احساسم را نسبت به آدم ها بروز می دهم و برخلاف عده ای بیخودی نقش بازی نمی کنم. من ۳۰ سال در محیط اداری کار کردم ولی هرگز این رفتار و آداب اخلاقی را که از برخی همکاران در سینما و تلویزیون دیدم، در اداره از همکارانم ندیدم. عده ای را می بینم که به راحتی قربان صدقه یکدیگر می روند اما از پشت به هم خنجر می زنند که این گونه رفتارها باعث آزار من می شود. به همین خاطر در محیط کار آرامش ندارم.

کاش برخی دوستان بدانند که زندگی دیگر صحنه نمایش نیست که برای همدیگر نقش بازی می کنند. گرچه من معتقدم که بازیگران برخی از خصوصیات و بخشی از شخصیت شان رادر کار بروز می دهند و خوب که دقت کنید به راحتی می توانید پی به شخصیت آنها ببرید. دایره ارتباطات من بسیار محدود است و من در طول این سال ها تنها با عده خاصی در رفت و آمد هستم. مثل خانم امیرحمزه یا شهره سلطانی و بهاره افشاری و تعدادی دیگر از دوستان. چون به ندرت می توانم با کسی ارتباط برقرار کنم، مگر این که خوب بشناسمش.

سوغاتی های هند و فرانسه

از خرید وسایل اضافی به خصوص در سفر بیزارم. به همه کسانی هم که به منزل من می آیند گفتم که برای من هیچ وسیله ای نیاورند. تنها چیزی که علاقه دارم، گل و گلدان است. مثلا چندین ماه پیش خانم بهاره افشاری برای من یک ظرفی آورد که شبیه یک کبوتر است. گفت می دانم که از ظرف و چیزهای تزئینی خوش تان نمی آید، اما این را آوردم تا داخلش بیسکویت بریزید.

البته تا چند سال پیش هروقت که به سفر می رفتم، چیزهای تزئینی زیبایی می خریدم. اما الان از خرید بیزارم. وقتی سفر می روم، فقط برای تفریح می روم. اما خانم هایی را می شناسم که به هر جا می روند برای خرید می روند. اما من به جای خرید اسباب و اثاثیه ترجیح می دهم که با آن پول سفر بروم و در یک هتل خوب اقامت کنم. تا این که دائم کریستال و چیزهای دکوری بخرم. اما دکوری هایی که در ویترین دارم همه سوغات هند و آلمان و انگلیس و فرانسه و دوبی است که سال ها پیش رفته بودم و خریدم.

همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalali

فست فود، هرگز!

من در کل خانه ام را خیلی دوست دارم و آرامش دارم. اما آشپزخانه را بیشتر از جاهای دیگر منزل دوست دارم و به آن اهمیت می دهم. منزل دخترم که می روم دائم در آشپزخانه هستم و غذاهای سنتی می پزم. چون بچه ها و همسرش خیلی دستپخت من را دوست دارند. شاید باور نکنید، اما با این که همیشه شاغل بودم، چه زمانی که کارمند بودم و چه حالا که بازیگرم، هیچ وقت سبزی آماده نخریدم.

خودم همیشه سبزی می خرم و پاک می کنم و خرد می کنم. از سبزی آماده خریدن بیزارم. هم برای خودم و هم برای دخترم این کار را انجام می دهم. البته دخترم خیلی اهل شیرینی پختن است. از غذای آماده هم بیزارم. حتی اگر برای من سرزده میهمان برسد، محال است که از بیرون غذا بگیرم. همیشه خودم غذا درست می کنم. به دخترم هم تاکید می کنم اجازه ندهد که بچه ها فست فود مصرف کنند. چون برای بچه ها سم است. بنابراین هیچ وقت در منزل من غذای آماده نخواهید خورد.

امان از چشم و هم چشمی ها

اصلا دوست ندارم مثل بعضی از این خانم ها که شش ماه یکبار تغییر دکوراسیون می دهند، کلی پول خرج کنم و مبلمان جدید بخرم که بخواهم به رخ کسی بکشم. الان ۸-۷ سال است که من این مبلمان را دارم و خیلی هم راحتند و دوست شان دارم. وقتی وسایل زندگی ام سالم است و قابل استفاده چرا باید کلی پول بیخودی خرج کنم و اسباب و اثاثیه جدید بخرم. به نظر من این کارها فقط برای چشم و هم چشمی است که بسیاری از زندگی ها را نابود می کند. چون آن کسی که دارد، می خرد. اما کسی که استطاعت مالی ندارد چه کار باید بکند؟ این پز دادن ها و چشم و هم چشمی هاست که باعث می شود اختلاف های بسیاری در خانه به وجود آید و زن و شوهرها با هم مشاجره کنند.

همسر مجید یاسر کارت عروسی مریم امیرجلالی شوهر مریم امیرجلالی دختر مریم امیرجلالی خانواده مریم امیرجلالی بیوگرافی مریم امیرجلالی بیوگرافی مجید یاسر اینستاگرام مریم امیرجلالی Maryam Amir Jalali

عکس و امضا در بهشت زهرا!

چند وقت پیش یکی از همسایه های قدیمی ام فوت شد و در بهشت زهرا هرکسی که من را می دید با من عکس می گرفت و از من امضا می گرفت. من هم بدون کوچکترین بی احترامی ای با آنها در آن شرایط گرم احوالپرسی می کردم. چون این مردم هستند که باعث شهرت و محبوبیت بازیگر می شوند و از انصاف به دور است که با آنها برخورد بدی داشته باشیم. ما مدیون این مردم هستیم. اما با چشم خودم دیدم برخی از بازیگرها را که با مردم برخورد بدی دارند و بی احترامی می کنند.

اگر این مردم نباشند ما برای چه کسانی فیلم و سریال بازی کنیم؟ اما نمی دانم چرا برخی از این بازیگرها این چیزها را نمی دانند و فقط به دنبال بازی کردن مقابل دوربین و پول و شهرت به دست آوردن هستند. یا این که پیش می آید که مردم نام یک بازیگر را نمی دانند و به اسم نقش هایی که بازی می کنند، می شناسند. مثلا من را به نام همسر هاشم آقا در سریال «متهم گریخت» می شناسند. من هم ناراحت نمی شوم. اما بعضی از این دوستان ناراحت می شوند.

–    از قسمت خوشمزه منزل که بگذریم، لوح های تقدیر شبکه سوم و دنیای تصویر و دانشگاه آزاد که روی شومینه بود نظر هرکسی را به خود جلب می کرد. همچنین دیوان حافظی که همیشه روی میز گرد کنار پذیرایی وجود دارد.

–    چندوقت پیش آقای خشایار راد به اتفاق خانواده شان میهمان من بودند. پرسیدم که چه غذای دوست دارند درست کنم. گفتند دم پختک باقالی با لیته. شاید باورتان نشود اما به قدری این غذا به آنها چسبید که منم خوشحال شدم که به میهمان هایم خوش گذشته.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ