شرایط پیش فروش پژو ۲۰۰۸ بالاخره اعلام شد

3

ایران خودرو پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ را بدون اعلام قیمت نهایی از اول تیرماه امسال آغاز می‌کند.

ایران خودرو بعد از تعلل بسیار در عرضه اولین محصول تولید مشترک با فرانسوی‌ها امروز طی اطلاعیه‌ای از پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸  از اول تیرماه امسال خبر داد.

پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ امروز در حالی از سوی ایران خودرو مطرح شده که هنوز این شرکت قیمت نهایی این محصول را به‌صورت رسمی اعلام نکرده است و برخی اولین محصول پسابرجامی خودروسازی ایران را ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده‌اند.

مشخصات پژو 2008 قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 ثبت نام پژو 2008 پیش فروش ایران خودرو Peugeot 2008

حکایت عرضه پژو ۲۰۰۸ (فروش یا ثبت نام پیش فروش) در بازار ایران از آن ماجراهاییست که باید در کتاب های تاریخ صنعتی ثبت شود.

پس از امضای قرارداد مشارکت بین ایران خودرو و پژو به فاصله چند روز پس از امضای برجام و مشخص شدن نام مدل های در نظر گرفته شده برای بازار ایران (۲۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۰۸)، پروسه عرضه این محصولات وارد فاز پیچیده ای شد که نظیر آن در طول سال های اخیر کمتر دیده شده است.

هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در تب و تاب امضای قرارداد مشارکت از قیمت حدودی خودروهای مورد نظر در محدوده ۵۷ الی ۷۸ میلیون تومان سخن گفت اما پس از این اظهار نظر برای ماه های متوالی هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص محصولات جدید ایران خودرو منتشر نمی شد.

مشخصات پژو 2008 قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 ثبت نام پژو 2008 پیش فروش ایران خودرو Peugeot 2008

نمایش مدل های جدید پژو در نمایشگاه های داخلی نیز به همین ترتیب اتفاق می افتاد و در کمال تعجب حتی مشخصات فنی شاخصی نظیر نوع موتور، گیربکس و قدرت و گشتاور آن نیز در هاله از ابهام بود.

در ماه های اخیر وضعیت به همین ترتیب پیش رفته است و علیرغم قول و قرارهای قبلی مبنی بر عرضه خودروهای جدید پیش از آغاز سال ۹۶، عملا تاکنون دو بار شاهد افتتاح خط تولید و مراسم آغاز تولید انبوه مدل ۲۰۰۸ بدون اعلام قیمت آن بوده ایم.

این درحالیست که ایران خودرو در کمال تعجب حتی از اعلام زمان دقیق پیش فروش این خودرو جدید نیز خودداری می کرد و اطلاعات کلی منتشر شده از سوی این شرکت منحصر به جدید بودن خودرو تولیدی (نسخه پس از فیس لیفت) و بازه قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان آن می شد.

مشخصات پژو 2008 قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 ثبت نام پژو 2008 پیش فروش ایران خودرو Peugeot 2008

نکاتی نظیر تجهیزات رفاهی و آپشن های پژو ۲۰۰۸، یا مشخصات دقیق موتور و گیربکس از جمله ابهامات بزرگی است که بزرگترین خودروساز خاور میانه تاکنون تمایل چندانی به رفع آن ها نداشته است.

به هر روی حالا شرایط فروش پژو ۲۰۰۸ توسط ایران خودرو اعلام شده است و براساس اطلاعات اولیه تاریخ تحویل این خودروها نیز اواخر تابستان ۹۶ خواهد بود.

قیمت در نظر گرفته شده برای سری نخست پژو های ۲۰۰۸، در حدود ۹۷ میلیون و ۸۰۰ و ۹۹ میلیون و هشتصد هزار تومان برآورد می شود که دو تیپ تجهیزاتی مختلف پژو ۲۰۰۸ را در بر می گیرد، اما این احتمال وجود دارد که سری بعدی این خودروها با تجهیزات بیشتر نیز در ماه های آینده با قیمتی در حدود ۱۱۵ میلیون تومان عرضه شود.

بر اساس مصاحبه اخیر مدیر عامل ایران خودرو روزهای اول و سوم تیر ماه، گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد پیش فروش سه محصول جدید پژو ۲۰۰۸، تندر پلاس و دنا پلاس را آغاز کند. به گفته آقای هاشم یکه زراع افرادی که کد ملی آنها زوج است در روز پنجشنبه اول تیر و افرادی که کد ملیشان فرد است در روز شنبه سوم تیر ماه می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

یکه زارع افزوده با هر کد ملی می توان فقط برای یک دستگاه خودرو ثبت نام کرد، شرایطی نیز در سامانه فروش اینترنتی تعریف شده که بر اساس آن تمام خریداران از فرصتی یکسان برخوردار باشند. همچنین این ثبت نام فاقد امکان صلح است.

مشخصات پژو 2008 قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 ثبت نام پژو 2008 پیش فروش ایران خودرو Peugeot 2008

مدیر عامل ایران خودرو مبلغ پیش پرداخت برای پژو ۲۰۰۸ را ۶۰ میلیون تومان عنوان کرده و یادآور شد که نرخ سود مشارکت در طرح حاضر ۱۵ درصد و نرخ سود انصراف ۱۲ درصد می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. Mmm می گوید

    ملت بدبخت.. مردم ایران به بی لیاقتی و قناعت عادت داده شدن…مثلا قراره از قشر ضعیف و.متوسط حمایت بشه.. خاک بر سر مردم بی لیاقت ایران چون مقصر بی لیاقتی مردم ایران خودشون هستن.. لیاقت هر کس دست خودشه

    1. رضا می گوید

      موافقم باهاتون شدید…, ای آقا …., کدوم حمایت از قشر مستضعف!!!???, اصلا مگه کسی به یادشون هست, الان مردم ما در رفاه کامل هستند, فقط خودرو گرون قیمت و هواپیمای گرون قیمت نو مشکلشون هست که الحمذاله حل شد…!!!

  2. محمد افراشته می گوید

    سلام یعنی چه مردم رو دست انداختین مگه مردم بیکارن از پنج شنبه علافیم برا ثبت نام آخرش هم سایت باز نشد پس اول کله گنده هاتونوثبت نام میکردین بعد مردم رو