یکی از زیباترین مناطق جهان در ایران +عکس های رویایی

1

تلاقی حیرت‌انگیز صحرا و دریا در روستای درک زرآباد کنارک چابهار

مناطق دیدنی چابهار عکس روستای درک زیباترین مناطق توریستی زرآباد سیستان و بلوچستان روستای درک زرآباد چابهار دیدنی ترین نقاط جهان جاهای دیدنی چابهار با عکس جاهای دیدنی جهان جاهای دیدنی ایران Darak Village Zarabad

روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک Darak Village Zarabad با داشتن بکرترین، پاک ترین و زیباترین ساحل ایران اسلامی و حتی جهان، علاوه بر چهار نمونه ساحل یادشده، از جنگل های حرا و خور باستانی گالک بطول ۶ کیلومتر و وسعت ۵۲ هکتار برخوردار است.

روستای دَرَک تاکنون برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته مانده است، با توجه به اینکه سال ۱۳۹۶ استان سیستان وبلوچستان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شده، فرصت مناسبی برای معرفی بهتر مناطق مختلف گردشگری، تاریخی و دیدنی بلوچستان و سواحل مکران است.

روستای دَرَک در انتهای نقشه استان سیستان و بلوچستان و نزدیک مرز دریایی ۲ استان هرمزگان و سیستان وبلوچستان و در حوزه بخش زرآباد شهرستان کنارک واقع شده است.

مناطق دیدنی چابهار عکس روستای درک زیباترین مناطق توریستی زرآباد سیستان و بلوچستان روستای درک زرآباد چابهار دیدنی ترین نقاط جهان جاهای دیدنی چابهار با عکس جاهای دیدنی جهان جاهای دیدنی ایران Darak Village Zarabad

گردشگران می توانند از طریق زمینی و هوایی به این منطقه بکر سفر کنند، از طریق هوایی بعد از انتخاب مقصد چابهار (فرودگاه کنارک) با پیمودن ۱۳۵ کیلومتر و عبور از روستاهای کهیر به طرف زرآباد به روستای دَرَک خواهند رسید.
مسافرانی که از سمت هرمزگان قصد سفر به چابهار را دارند بعد از طی مسیر ۱۶۰ کیلومتری از جاسک به زرآباد به این روستای ساحلی زیبا خواهند رسید.

تماشای زیبایی های این روستا هر گردشگری را به وجد می آورد و باید ساعت ها از دیدن آن لذت ببرد، چون مشاهده سواحل ماسه ای بدون سنگ در کنار کوه، جنگل و نخلستان جذابیت خاصی به این منطقه داده است.
در این روستا مجموعه ‌ای از درختان چش، کرت(انجیرمعابد)، تپه های رمل سفید، نخل سبز رنگ و دریای نیلگون آبی در کنار هم قرار دارند.

غروب قرمزگونه خورشید در بین نخلستان، سطح دریا، رمل ها و جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و رنگ های متفاوت غروب را با جابجا شدن چند دقیقه ای خورشید مشاهده خواهید نمود.

مناطق دیدنی چابهار عکس روستای درک زیباترین مناطق توریستی زرآباد سیستان و بلوچستان روستای درک زرآباد چابهار دیدنی ترین نقاط جهان جاهای دیدنی چابهار با عکس جاهای دیدنی جهان جاهای دیدنی ایران Darak Village Zarabad

دهیار روستا دَرَک اظهار داشت: دَرَک در زبان بلوچی به معنای سکونت در کنار دَرَگ یا دره است که بعدها به دَرَک مشهور شده است.

عظیم اسحاقی افزود: دَرَک جایی است که در چند متری دریا انواع درختان گرمسیری به ثمر نشسته اند و با حفر چاه دو متری، آب شیرین و زلال وجود دارد که ساکنان محلی انواع هندوانه، ذرت، نخیلات وغیره را کشت و برداشت می کنند.
وی بیان کرد: تپه های ماسه ای چشم نواز، ساحل صخره ای، شنی و مرجانی، وجود کوه، جنگل و دریا در یک نقطه سبب حیرت گردشگران داخلی و خارجی شده است، در واقع در هیج منطقه ای نمی توان همه نوع ساحل را یکجا مشاهده کرد اما روستای درک از این نعمت برخوردار است.

وی بیان کرد: یکی از عجایب در روستای دَرَک وجود آب شیرین در چند متری دریا است که سبب رویش جنگل و پوشش گیاهی انواع درختان گرمسیری شده است.

وی گفت: این روستا هوای بهاری دارد و وزش بادهای موسمی و مونسون از اقیانوس سبب شده تا نسبت به مناطق دیگر هوای خنک تری داشته باشد.

دهیار روستای دَرَک تصریح کرد: علاوه بر وجود جذابیت های یاد شده، در ساحل این روستا می توان موج سواری، قایق سواری، شنا، ورزش های آبی ساحلی را انجام داد.

اسحاقی گفت: روستای ساحلی دَرَک یک ژئوپارک(طبیعت بکر و بی نظیر) طبیعی است که می توان آن را ثبت و برای نسل های آینده پاک و دست نخورده نگه داشت.
وی خواستار توجه بیشتر به ایجاد زیرساخت های رفاهی و گردشگری این روستا شد و افزود: هم اینک تعدادی خانه بومی و محلی بلوچی برای پذیرش حدود ۶۰ نفر مسافر نوروزی و گردشگر تزئین شده است.

وی بیان کرد: هزینه اسکان، پذیرایی و اقامت هر گردشگر در شبانه روز ۸۸ هزار تومان است که هموطنان با عزیمت به روستا می توانند اوقات خوش و به یاد ماندنی را سپری کنند.

وی گفت: حفظ بافت بومی روستا یکی از اهداف و برنامه های دولت است تا با ایجاد زیرساخت های گردشگری و رفاهی به زیبایی های طبیعی موجود در آن دست برده نشود و هم چنان بکر باقی بماند.

وی ادامه داد: شن های کنار ساحل و تپه های ماسه ای و رمل های سفید برای دردهای عضلانی و استخوانی خاصیت درمانی دارد و خیلی از افراد صبح زود و زمانی که آفتاب می تابد روی این شن ها دراز می کشند و یا در زیر خاک خودشان را چال می کنند تا دردهای پا، استخوانی و کمردردشان را درمان کنند.

دهیار روستای دَرَک گفت: گردشگران می توانند با ساحل پیمایی ۶ کیلومتری از جذابیت های جنگلی، ساحل شنی، مرجانی، ماسه ای و بکر دیدنی لذت ببرند.

روستای دَرَک ازتوابع بخش زرآباد شهرستان کنارک(۱۹ کیلومتری جُهلو مرکز بخش زرآباد) با ۴۰۵ نفر جمعیت و ۱۰۴ خانوار، ازشرق به روستای ساحلی جُد، ازغرب به روستای پشتی از شمال به کوهستان و از جنوب به دریای مکران (عمان) وصل شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ازمایشات قبل از ازدواج می گوید

    سلام ممنونم تصاویر بسیار زیبا هستند