رونمایی از بی ام و M۵ خودروی پرشتاب بی ام و +عکس و مشخصات

0

شرکت خودروسازی بی ام و آلمان اعلام کرد که مدل جدید بی ام و M۵، یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین خودروهای این شرکت است که در فوریه سال ۲۰۱۸ به فروش خواهد رسید.

از ویژگی های این خودرو می توان به سیستم تمام چرخ محرک، پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین‌توربو، با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، اشاره کرد.

در واقع این اولین مدل از سری M است که شاسی‌بلند نیست ولی سیستم تمام چرخ محرک دارد.

سال‌ها است که خودروهای سری M محرک عقب هستند و اکنون این خودروی جدید M۵ آغازگر این تغییر خواهد بود.

همانطور که می دانیم یکی از دلایل وجود سیستم دو دیفرانسیل در سری جدید M، افزایش قدرت و توان موتور خودرو است چرا که به نظر می رسد محور عقب به تنهایی از پس این قدرت بر نیامده و این خودروساز آلمانی به ناچار از این سیستم بهره گرفته است.

بی‌ام‌ و M۵ با بهره گیری از سیستم تمام چرخ محرک، در ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده که آن را به سریع‌ترین محصول بی‌ام‌ و تبدیل می‌کند. دارا بودن چنین شتابی واقعا برای یک خودروی سواری سدان بسیار شگفت انگیز بشمار می رود.

معرفی خودرو مشخصات بی ام و M۵ مشخصات بی ام و قیمت بی ام و M۵ قیمت بی ام و پرسرعت ترین ماشین جهان بهترین بی ام و جهان آخرین مدل بی ام و در ایران 2018 BMW M5۲۰۱۸ BMW M5

نکته جالب توجه در این خودرو آن است که می توان برای بهره گیری و لذت بردن از سیستم دریفت، سیستم تمام محرک را متوقف کرده و آن را به محور عقب تبدیل کرد.

این خودروساز آلمانی این قابلیت را برای رضایت آن دسته از افرادی که عاشق دریفت کشیدن و رانندگی در پیست هستند، قرار داده است.

پدال‌های ترمز این خودرو، مزین به علامت M از نوع سرامیک کربن است. برای اطمینان از اینکه این خودرو وزن سنگینی نداشته باشد، جنس سقف از فیبر کربن است، اما کاپوت و گلگیرهای جلو از جنس آلومینیوم هستند.

این مدل جدید از بی ام و M۵ جدید می‌تواند به یکی از شگفت انگیزترین و پرشتاب ترین مدل‌های بی‌ام ‌و تبدیل شود که باید تا عرضه آن یعنی فوریه سال ۲۰۱۸ منتظر ماند.

قیمت نهایی این خودرو، نامشخص است، اما برآورد می شود که بیش از ۱۰۰هزار دلار قیمت داشته باشد.

در هنگام عرضه، ۴۰۰ دستگاه از نسخه‌ی اولیه موسوم به «First Edition» برای فروش جهانی عرضه خواهد شد که البته فقط ۵۰ دستگاه برای فروش آمریکا در نظر گرفته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ