ماه عسل هشتم؛ ناگفته های امیر علی اکبری از زندگی خصوصی اش

2

مهمان برنامه هشتم ماه عسل علی اکبری قهرمان کشتی جهان بود.

احسان علیخانی در هشتمین برنامه ماه عسل میزبان امیر علی‌اکبری قهرمان سابق کشتی جهان و قهرمان  مبارزات آزاد رزمی جهان بود.

علیخانی در ابتدای برنامه با اشاره به درگذشت سید مصطفی موسوی گفت:خبردرگذشت آقای موسوی بسیار ناراحت کننده بود آغاز کار من در سال۸۰ با این عزیز بود که به من اعتماد کرد تا بتوانم آیتم بسازم، خیلی دوستش داشتم چرا که حق بسیاری بر گردن بچه های تلویزیون داشت.

مجری برنامه ماه عسل  ادامه داد: یک موضوعی را مطرح می کنم که شاید برای مدیران فرهنگی خوب باشد،مرحوم موسوی سال دوم همکاری در برنامه میعاد شبانه به من اجازه داد در برنامه دقایقی را اجرا کنم و من هفت شب را اجرا کردم اما بعد از هفت شب به من گفت که نمیتوانی اجرا کنی چرا که یکی از مدیران آن زمان  گفته بود که اجرای او مناسب این ساعت و شامگاه نیست، بعد از این صحبت من رفتم اما هیچ وقت فراموش نمی کنم که یک روز بعد از عیدفطر من را صدا کرد و تمام دستمزد یک ماه را به من داد من به سید گفتم من هفت روز برای شما اجرا کردم اما شما پول سی روز را به من دادید ایشان گفت من نتونستم از تو دفاع کنم بنابراین باید این کار را انجام بدهم.

علیخانی در ادامه گفت:سید مصطفی موسوی برای من تصویر فوق العاده ای بود و او را یک مرد می دانم و به خانواده عزیز وگرانقدرش، خودم و دوستانم تسلیت می گویم هیچ سالی نبود که روز مرد از او تشکر نکنم.

مهمانان ماه عسل ماه عسل احسان علیخانی قد امیر علی اکبری خانواده امیرعلی اکبری بیوگرافی بابک قربانی بیوگرافی امیرعلی اکبری برنامه ماه عسل امیر علی اکبری در mma امیر علی اکبری اهل کجاست

در ادامه برنامه علیخانی با مهمان خود به گفتگو نشست؛امیر علی اکبری درباره زندگی شخصی خود گفت : من سال ۶۶ در یکی از روستاهای سراب به نام جمال آباد در استان تبریز به دنیا آمدم، شش سالی آنجا بودیم و در کنار پدر مشغول کار دامداری و کشاورزی بودم و بعد از مدتی به تهران آمدیم.

علی اکبری از برادران و خانواده اش گفت که در کنار هم به سختی کار می‌کردند و پس از مدتی او متوجه شد که نسبت به همسالانش قوی‌تر است بنابراین برادرش او را در زمینه ورزش حمایت کرد و رشته کشتی را ادامه دهد.

مهمانان ماه عسل ماه عسل احسان علیخانی قد امیر علی اکبری خانواده امیرعلی اکبری بیوگرافی بابک قربانی بیوگرافی امیرعلی اکبری برنامه ماه عسل امیر علی اکبری در mma امیر علی اکبری اهل کجاست

قهرمان سابق کشتی جهان ادامه داد: زیر نظر پهلوان غلامرضا رضایی کار کردم و کشتی فرنگی را با تشخیص او ادامه دادم، این روند ادامه پیدا کرد تا این که قهرمان آسیا و جهان در بزرگسالان شدم، اما وضع مالی من در آن مدت تغییری نکرد حتی برای رفتن به تمرین با موتور رفت و آمد می‌کردم.

علی اکبری با اشاره به قهرمان شدن خود در بزرگسالان و رقابت با بابک قربانی عنوان کرد: پس از مدتی قهرمان بزرگسالان آسیا و جهان شدم، اما باز هم وضع مالی من هنوز تغییری نکرده بود. البته آن سال ها با بابک قربانی رفیق و رقیب بودیم هردو همه حریفان را ضربه فنی می‌کردیم. نزدیکی ما باعث شد که مدیران کشتی برای انتخابی ما را در مقابل هم قرار دادند تا یک نفر به مسابقات برود اما این رقابت باعث شد هر دو ما از مواد نیرو زا استفاده کنیم و زمانی که از ما تست گرفتند جواب آزمایش هر دو ما مثبت بود و محروم شدیم.

وی گفت: سخت ترین دوران را  در دوسال سپری کردم و قبل از اینکه دو سال تمام شود به خاطر شرایط مالی یک پیشنهاد  خوب از کشور ارمنستان به من دادند قرار بود ملیت را تغییر بدهم و برای آنها کشتی بگیرم از آنجایی که پول وسوسه ام کرده بود به ارمنستان رفتم و چهار ماه آنجا بودم.

قهرمان  مبارزات آزاد رزمی جهان ادامه داد:من همیشه در کشتی حمله می کردم اما زمانی که در ارمنستان بودم، کار برایم سخت بود که برای پول، کشتی بگیرم من آدمی نبودم که برای پول کشتی بگیرم حتی فکر می کردم که اگر قهرمان شدم چگونه با پرچم ارمنستان دور افتخار بدهم که  آقای چمن گلی به من زنگ زد و گفت دوست داری برگردی گفتم خیلی، من دارم اینجا میترکم که او گفت: بیا تو سختی راه را گذرانده ای، برگردد اگر مدال سنگین وزن بگیری زندگیت تغییر می کند اگر در ارمنستان مدال المپیک می گرفتم با دلار چهار تومن آن سال چهار میلیارد به من می دادند، اما من به ایران برگشتم انتخابی برای کشتی گیران برگزار کردند که به مسابقات المپیک دانشجویان رفتیم و بعد از چند برد با رضا کایا ۳_ ۲ باختم .

مهمانان ماه عسل ماه عسل احسان علیخانی قد امیر علی اکبری خانواده امیرعلی اکبری بیوگرافی بابک قربانی بیوگرافی امیرعلی اکبری برنامه ماه عسل امیر علی اکبری در mma امیر علی اکبری اهل کجاست

علی اکبری در بازگشت به ایران در تیم دانشجویان کشتی را شروع کرد و توانست دوم دانشجویان جهان شود. سپس وارد مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان شد و با کشتی‌هایی که گرفت عضو اصلی تیم ملی در ۱۲۰ کیلو شد.

در مسابقات جهانی با سه ضربه فنی به فینال رسید و در فینال ۴ بر ۱ کالایا را شکست داد و قهرمان سنگین وزن جهان شد که تا آن زمان مدت‌ها بود ایران در این وزن مدال طلا نداشت.

این قهرمان با اشاره به خبر تلخ محرومیت مادام العمر خود از کشتی توضیح داد: بعد از اینکه ۲۵ روز از قهرمانی ام  گذشته بود از فدراسیون کشتی به من  زنگ زدند و گفتند ساعت ۶ صبح  رسول خادم در فدراسیون با شما کار داد. با آقا رسول صحبت کردیم گفت که تستت مثبت شده است گفتم چطورمثبت شده غذا که خودم می خوردم حتی از کلمن آب نمی خوردم من چهل روز پیش در مسابقات دانشجویان تست داده بودم، اصلا باور نمی کردم که قرار است برای همیشه از کشتی محروم شوم.

قهرمان سابق کشتی جهان در ادامه گفت:با خودم می گفتم اگر این خبر پخش شود آبروی خانواده و خودم و پدر و مادرم می رود ، آذر ماه یکی از سایت ها خبر محرومیت من را منتشر کرد و تمام روزنامه و رسانه ها این خبر را کار کردند،من مثل گوشت قربانی شدم دنبال فرار و از بین بردن خودم بودم چرا که من خیلی تلاش کرده بودم اما تاوان کاری را دادم که انجام نداده بودم به مرور تنها شدم مردم فکر می کنند مواد نیرو زا مصرف کنید از ۵۰ به ۱۰۰ می رسید در صورتی که اگر مصرف کنید ۹۹ به ۱۰۰ می رسید.

در بخش دیگر برنامه خواهر و برادر امیر علی اکبری در برنامه حاضر شدند .

برادر علی اکبری گفت: آن شبی که تست امیر مثبت شد حال امیر خیلی بد بود باورنمی کردیم من به شخصه احساس کردم دنیا تمام شده یادآوری آن روز برای خانواده ما سخت است برای اولین بار قهرمان دنیا شد و بعد از ۲۵ روز این خبر تلخ شنیدیم .

مهمانان ماه عسل ماه عسل احسان علیخانی قد امیر علی اکبری خانواده امیرعلی اکبری بیوگرافی بابک قربانی بیوگرافی امیرعلی اکبری برنامه ماه عسل امیر علی اکبری در mma امیر علی اکبری اهل کجاست

خواهر علی اکبری ادامه داد: حال آن روزهای ما گفتنی نبود اما صبوری امیر را می دیدیم و کنار او بودیم .

علی اکبری ادامه داد: من در تنهایی با خودم حرف میزدم اما در مقابله با خانواده صبوری نشان می دادم.

علی اکبری درباره شروع دوباره زندگی خود در رشته بوکس توضیح داد: بعد ازمدتی افرادی از دبی آمدند واز طریق دوستانم با من تماس گرفتند و گفتند ما تو رو می شناسیم می خواهیم برای ما در مسابقات بوکس شرکت کنید.

این دو رشته ربطی به هم ندارند اما یک جرقه ای به ذهن من خورد که شاید مسیر زندگی ام تغییر کند.

در بخش پایانی برنامه پدر و مادر امیر علی اکبری و علیرضا استکی مربی بوکس دربرنامه حاضر شدند.

علی اکبری گفت: من با توجه به اینکه اتفاق تلخی را تجربه کرده بودم به دنبال تغییر بودم، دوست داشتم مفید باشم زمانی که این پیشنهاد شد قبول کردم چرا که  در این رشته کشور ایران حضور نداشته و سعی کردم افتخار آفرین باشم .

استکی مربی علی اکبری گفت: اوایل شناختی از او داشتم و او بامربیان مختلفی تمرین کرده بود و پتانسیل خوبی داشت و هر روز بهتر می شد .

پدر امیر علی اکبری گفت : من گریه نمی کنم اما زمانی که امیر در آن روزهای سخت گریه کرد من هم حالم بد شد این روزها مبارزات امیر را نمی بینم چراکه مبارزه های سختی است .

علیخانی درباره رفتن مادر علی اکبری به سالن باکو برای دیدن مسابقه او سوال کرد : من از نزدیک مسابقه امیر را دیدم چرا که نگران او می شوم.

در پایان امیر علی اکبری درباره بستن پیشانی بند یا حیدر کرار برای حضور در مسابقات گفت : من از بچگی عاشق امیر المومنین هستم خدا از من نگذرد که فکر کنیدمن به خاطر شو این کار را می کنم در صورتی که من از روزی که این ورزش را شروع کردم گفتم یامولا تو منو کمک کن و من تا زنده ام پرچم ات را به دوش می کشم و خداروشکر این نوکری اهل بیت (ع) به من کادو داده شده است .فقط توکل به خدا و امیر المومنین من را نجات داد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

گزارش از الهام قبادی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. حمید می گوید

    خدا حفظت کنه آقای علی اکبری

  2. مهدی قدسی می گوید

    موفق و پیروز باشید چوخ یاشا