“پینترست” محبوبترین شبکههای اجتماعی جهان در سال ۲۰۱۳
شبکههای اجتماعی یکی از ابزارهای مدرن ارتباطی در جامعه مبتنی بر اطلاعات و ابزارهای ارتباطی به شمار میرود که محبوبترین آنها را در قالب شش شبکه دستهبندی کردهاند.
شبکههای اجتماعی و ارتباطی این روزها بیشترین نقش را در اطلاعرسانی و برقراری ارتباطات فردی دارند و علیرغم اینکه رسالت تمامی آنها واحد است اما تخصصگرایی منجر به شکلگیری انبوهی از این شبکهها و تفکیک آنها شده است.
در این میان شش شبکه اجتماعی پینترست، توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و لینکداین بیشترین اعضاء را به خود اختصاص داده و به نوعی محبوبترین شبکهها به شمار میروند.
در زیر گذری به اوضاع هر کدام از این شبکهها تا پایان ۲۰۱۳ هر چند به صورت مختصر داریم:
۱.پینترست:
• ۷۰ میلیون کاربر فعال دارد.
• این شبکه اجتماعی در زمینه کشف و خلاقیت فعال است و فرصتی برای پیوست مطالب و عکسها به تابلو بردهای مجازی را فراهم میکند.
• بیشترین موضوعات آن پیرامون دکور، کودکان، شیوه آشپزی و مد است.
•۳۲ درصد کاربران آن مرد و ۶۸ درصد زن هستند.
۲.توئیتر:
• ۵۶۰ میلیون کاربر فعال دارد.
• میکرو بلاگی اجتماعی است که پستهای ارسالی را به ۱۴۰ کاراکتر محدود میکند.
• در هر ثانیه ۵ هزار و ۷۰۰ توئیت بر روی این شبکه ارسال میشود.
۳.فیسبوک:
• شبکه اجتماعی که بیش از یک میلیارد عضو دارد.
• بزرگترین فرصت ارتباطی و تبلیغاتی برای جذب مشتری بدون مزاحمت و درد سر برای آنهاست.
• کاربران این شبکه روزانه ۲.۵ میلیارد قطعه محتوایی را به این شبکه الصاق میکنند.
۴.اینستگرام:
• ۱۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.
• شبکهای برای ارسال محتوای تصویری و ویدئویی ۱۵ ثانیهای است.
• بسیاری از برندها با استفاده از کلیپپهای جذاب و نیازسنجی شده به امر تبلیغاتی در این شبکه میپردازند.
• برند MTV بیشترین پیروان را در این شبکه دراد.
۵.گوگل پلاس:
• ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
• شبکه اجتماعی که توسط گوگل توسعه یافته است.
• شاید حضور برندهای تبلیغاتی در این شبکه به اندازه دیگر شبکهها نباشد اما در کل جذابیت بسیاری برای کاربران دارد و بر این اساس تمایل برخی برندها به سمت تبلیغات در این شبکه جذب شده است.
• نرخ رشد روزانه این شبکه، ۹۲۵ هزار کاربر جدید است.
۶.لینکداین:
• ۲۴۰ میلیون کاربر جدید دارد.
• شبکه اجتماعی با موضوعیت کسبوکار است.
• مکانی برای تبادل اطلاعات تجاری و جذب نیروهای ایدهآل مد نظر برندها و شرکتها است.
•۷۹ درصد از اعضای این شبکه را افرادی با سن و سال ۳۵ به بالا تشکیل میدهد.