میزان فروش و عملکرد شرکت لعابیران (شلعاب) در سال ۹۷

0

شرکت لعابیران در شش ماهه نخست سال مالی جاری حدود ۱۴۸ میلیارد ریال فروش داشته است که نسبت به ۲۴۴ میلیارد ریال مدت مشابه سال مالی قبل با کاهش ۳۹ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که شرکت در نیمه نخست سال مالی۴.۲ هزار تن از این محصول و با میانگین نرخ ۳۴.۹ میلیون ریال به ازای هر تن فروخته است که به درآمد ۱۴۸ میلیارد ریال رسیده است.

نرخ فروش شلعاب در شهریور ماه ۴۴ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است که نسبت به میانگین نرخ فروش ۵ ماهه نخست سال که ۳۲.۹ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است با رشدی ۳۳ درصدی همراه شده است.

شلعاب در ۵ ماهه نخست سال مالی جاری مجموعا ۱۱۵ میلیارد ریال فروش داشته است که میانگین فروش ماهانه ۲۳ میلیارد ریال می باشد این در حالی است که شرکت تنها در یک ماه شهریور به مبلغ فروش ۳۳ میلیارد ریالی رسیده است که حاکی از عملکرد مناسب شرکت در این ماه می باشد.

میزان تولید و فروش شرکت لعابیران در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۷

شرح از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ – اصلاح شده دوره یک ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
نام محصول واحد مقدار/تعداد تولید مقدار/تعداد فروش نرخ فروش (ریال) مبلغ فروش (میلیون ریال) مقدار/تعداد تولید مقدار/تعداد فروش نرخ فروش (ریال) مبلغ فروش (میلیون ریال) مقدار/تعداد تولید مقدار/تعداد فروش نرخ فروش (ریال) مبلغ فروش (میلیون ریال)
لعاب کاشی و سرامیک تن ۳,۳۹۴ ۴,۸۱۴ ۳۷,۶۶۲,۲۳۵ ۱۸۱,۳۰۶ ۵۹ ۵۱۶ ۷۹,۴۶۷,۰۵۴ ۴۱,۰۰۵ ۳,۴۵۳ ۵,۳۳۰ ۴۱,۷۰۹,۳۸۱ ۲۲۲,۳۱۱
جمع ۱۸۱,۳۰۶ ۴۱,۰۰۵ ۲۲۲,۳۱۱

میزان تولید و فروش شرکت لعابیران در ۶ ماهه سال ۱۳۹۷

شرح از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۳۱ – اصلاح شده دوره یک ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
نام محصول واحد تعداد تولید تعداد فروش نرخ فروش (ریال) مبلغ فروش (میلیون ریال) تعداد تولید تعداد فروش نرخ فروش (ریال) مبلغ فروش (میلیون ریال) تعداد تولید تعداد فروش نرخ فروش (ریال) مبلغ فروش (میلیون ریال)
لعاب کاشی و سرامیک تن ۲,۲۷۸ ۳,۴۹۴ ۳۲,۹۱۹,۵۷۶ ۱۱۵,۰۲۱ ۵۳۴ ۷۶۵ ۴۴,۰۵۲,۲۸۸ ۳۳,۷۰۰ ۲,۸۱۲ ۴,۲۵۹ ۳۴,۹۱۹,۲۳۰ ۱۴۸,۷۲۱
جمع ۱۱۵,۰۲۱ ۳۳,۷۰۰ ۱۴۸,۷۲۱

میزان تولید و فروش شرکت لعابیران در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶

دوره یک ماهه منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
نام محصول واحد تعداد تولید تعداد فروش نرخ فروش (ریال) مبلغ فروش (میلیون ریال) تعداد تولید تعداد فروش نرخ فروش (ریال) مبلغ فروش (میلیون ریال)
لعاب کاشی و سرامیک تن ۲,۳۶۲ ۱,۸۰۵ ۲۶,۷۷۳,۹۶۱ ۴۸,۳۲۷ ۱۸,۴۷۰ ۱۷,۰۲۸ ۲۷,۲۱۰,۵۹۴ ۴۶۳,۳۴۲
جمع ۴۸,۳۲۷ ۴۶۳,۳۴۲

ارقام عملکردی شرکت لعابیران سال ۹۶

میزان تولید شرکت لعابیران از ۱۴ هزار و ۷۷۲ تن در سال ۹۵ به ۱۸ هزار و ۵۴۵ تن در سال ۹۶ افزایش یافت که نشان دهنده رشد ۲۶ درصدی است. مقدار فروش شرکت از ۱۳ هزار و ۵۷۸ تن به ۱۷ هزار و ۵۱ تن افزایش یافت که نشان از رشد ۲۶ درصدی دارد؛ همچنین مبلغ فروش از حدود ۳۵.۴ میلیارد تومان در سال ۹۵ به حدود ۴۶.۳ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافت که نشان دهنده رشد ۳۱ درصدی است. لازم به ذکر است که فروش شرکت به صورت اعتباری انجام می شود که در این صنعت مرسوم است و در دنیا لعاب به صورت اعتباری به فروش می رود. شرکت لعابیران این موضوع را با خرید اعتباری جبران می کند.

مقدار صادرات شرکت نیز در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشد بی سابقه ۱۷۷۴۵ درصدی داشت است؛ میزان صادرات در بودجه سال ۹۶ دو هزار تن دیده شده بود که با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به بودجه٬ چهار هزار تن صادرات انجام شد. شایان توجه است که شرکت لعابیران تنها صادرکننده لعاب از ایران به ترکیه است.

بهای تمام شده از حدود ۳۲.۵ میلیارد تومان در سال ۹۵ به حدود ۳۹.۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ رسید که نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی است؛ این افزایش همزمان با رشد ۲۶ درصدی در مقدار تولید بوده است. سود ناخالص شرکت از حدود سه میلیارد تومان در سال ۹۵ به حدود ۶.۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافت که رشد ۱۲۳ درصدی را نشان می دهد. سود عملیاتی شرکت در سال ۹۵ حدود ۸۷۸ میلیون تومان بود که با افزایش ۳۹۲ درصدی به حدود ۴.۳ میلیارد تومان در سال ۹۶ رسید. هزینه های مالی شرکت در سال ۹۶ کاهش ۳۸ درصدی نسبت به سال ۹۵ (از حدود هفت میلیارد تومان به حدود ۴.۴ میلیارد تومان) داشت.

درآمدهای غیرعملیاتی شرکت از حدود ۱۰.۷ میلیارد تومان در سال ۹۵ به حدود ۵۳۸ میلیون تومان در سال ۹۶ کاهش یافت؛ لازم به توضیح است که در سال ۹۶ دفتر مرکزی شرکت و واحد پودرسازی به فروش رفت که موجب افزایش درآمدهای غیرعملیاتی در این سال شد.

سود خالص شرکت از حدود ۴.۶ میلیارد تومان در سال ۹۵ به حدود ۴۹۸ میلیون تومان در سال ۹۶ کاهش یافته است؛ لازم به توضیح است که در سال ۹۵ حدود ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سود غیرعملیاتی بود و در واقع سود/ زیان عملیاتی شرکت در سال ۹۵ حدود شش میلیارد تومان زیان بود که به ۴۹۸ میلیون تومان سود در سال ۹۶ رسید و زیان پوشش داده شد. لازم به توضیح است که سود خالص سال ۹۶ در بودجه ۴۷۳ میلیون تن دیده شده بود که سود تحقق یافته از بودجه فراتر رفت.

پروژه ها و اقدامات انجام شده در سال مالی مورد گزارش

مهمترین پروژه شرکت استفاده از کوره جدید در راستای به روز آوری تکنولوژی تولید بود که موجب افزایش ۳۰۰ درصدی ظرفیت تولید٬ کاهش ۶۵ درصدی مصرف انرژی و کاهش ۸۰ درصدی محصول نامنطبق از تغییر فرمول و بهبود راندمان تولید شد. افزایش توان رقابتی و ارتقای کیفیت تولیدی و اجرای مدیریت کیفیت و بهینه سازی تجهیزات و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی ازجمله مزایای به کارگیری کوره جدید است. نکته قابل توجه اینکه شرکت لعابیران تکنولوژی ساخت این کوره و دانش آن را جذب کرده است و اکنون توان ساخت کوره های بعدی حتی برای کارخانجات دیگر را دارد.

به علاوه شرکت در راستای بهبود فروش٬ تیم مهندسی فروش را تقویت کرده و با ورود آن به بخش بازرگانی٬ این بخش نیز تقویت شده است. همچنین لعابیران در سال ۹۶ برای نخستین بار در نمایشگاه خارجی شرکت کرده است؛ حضور این شرکت در نمایشگاه ترکیه که سومین نمایشگاه بزرگ دنیا در حوزه کاشی و سرامیک است٬ منجر به سفارش گیری شد و شرکت برای ۱۰ هزار تن سفارش برنامه ریزی کرد که در سبد تولید قرار گیرد. در نمایشگاه های ترکیه٬ تهران و یزد مذاکرات موفقیت آمیزی انجام شد.

مقاصد جدید صادراتی «شلعاب»

شرکت لعابیران قبل از سال ۹۵ صادراتی نداشت و میزان صادرات در سال ۹۵ نیز کم بود اما در سال ۹۶ حدود ۲۳ درصد از سبد تولیدی این شرکت صادر شد که دو برابر بودجه صادراتی این سال و به میزان چهار هزار تن بود. ۴۰ درصد از بهای تمام شده ریالی این شرکت وارداتی است. به گفته مدیرعامل شرکت٬ سهم صادرات در تولید باید به بیش از ۴۰ درصد برسد و این موضوع در برنامه سال ۹۷ شرکت دیده شده است. این رقم در سال ۹۶ در بودجه ۱۰ درصد دیده شده بود که بیش از آن معادل ۲۳ درصد محقق شد. شرکت برای سال ۹۷ حدود ۱۰ هزار تن سفارش دریافت کرده که کارهای آن در حال انجام است و از ۲۵ فروردین ماه تا روز گذشته حدود ۱۸۶۰ تن محصول به ترکیه صادر شده است. شرکت در سال ۹۷ تاکنون موفق به صادرات قریب به ۵۳ درصد از تولید شده است. نعمتی در رابطه با صادرات به ترکیه توضیح داد: صادرات به ترکیه به عنوان محصول لوکس با توجه به اینکه ترکیه در این صنعت قوی است٬ بسیار باارزش است.

شرکت در نیمه دوم سال ۹۷ برنامه ورود به بازارهای کشورهای شرق اروپا یعنی چک٬ لهستان٬ مجارستان و اوکراین را با مرکزیت دفتر ترکیه شرکت دارد که در مجموع حدود ۴۰ کارخانه کاشی و سرامیک دارند.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ